Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Data Analist

Voordeeluitjes - 21-07-2022 Naar vacature  

Help jij ons om onze data zo optimaal mogelijk commercieel in te zetten? Heb jij het inzicht om te voorspellen of een product of campagne aanslaat bij onze klanten? Kun jij een lijn ontdekken in wanneer er wát geboekt wordt bij Voordeeluitjes.nl en hoe we beter op zoekgedrag en patronen kunnen inspelen? Help jij ons de personalisatieslag te maken om de doelgroep gericht te benaderen? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als Data Analist creëer en beheer je dashboards en analyseer je, gevraagd en ongevraagd, data op gedragspatronen en indicatoren. Om deze vervolgens te vertalen naar concrete adviezen voor conversie-optimalisatie, marketingcampagnes, retentie, doelgroepsegmentatie en personalisatie. Jouw input en data liggen aan de basis van nieuwe ontwikkelingen, sturing in de inkoop en de timing van ons aanbod. Dit met als doel de conversie te optimaliseren en in te spelen op de behoeftes en wensen van onze klanten met inspirerende en relevante event-gedreven acties. Je werkt hiervoor nauw samen met collega’s van Sales en E-commerce. Naast de analyse van commerciële data en het adviseren over conversie-optimalisatie doe je er alles aan om collega’s mee te krijgen en ons bedrijf nog meer datagedreven te laten acteren.

  • Je gaat aan de slag met het koppelen van commerciële data uit verschillende bronnen (klantdata, webdata, voorraden etc.), om voorspellende modellen te bouwen en zodoende de website te optimaliseren in samenwerking met de CRO en UX/UI specialisten.
  • Je zorgt dat de organisatie continu beslissingen kan nemen op basis van de meest relevante gegevens door het opzetten en uitdraaien van rapporten en dashboards en het doen van analyses op klantdata, klantgedrag en klantbehoefte. Segmentatie en profielen ontdekken bij onze gasten blijft een doorlopend proces.
  • Je kijkt hoe je, onderbouwd met data, personalisatie kunt toepassen op de website.
  • Je zet je analyses om in duidelijke adviezen gericht aan E-commerce-specialisten en marketeers.
  • Je gaat voorspellen en identificeren welke externe factoren bijdragen aan de omzet.
  • Met jouw kennis weet je wat de vraag is en op welk aanbod het salesteam zich kan focussen.
  • Je bent end-to-end verantwoordelijk voor alle analyses gericht op een of meerdere specifieke customer journeys. De nadruk ligt hierbij op het verkrijgen van klantinzichten om verbeteringen te kunnen initiëren waar klanten blij van worden.
  • Je evalueert marketingcampagnes.

Wat krijg je van ons?

  • Een functie met inhoud, vrijheid, verantwoordelijkheid en doorgroeimogelijkheden. Want Voordeeluitjes.nl staat niet stil, maar jij ook niet!
  • Goede voorwaarden: marktconform salaris en gepaste vergoedingen. We denken ook aan je oude dag: je neemt deel aan een collectieve pensioenregeling.
  • Een plek binnen een enthousiaste, groeiende organisatie waar sfeer en teamgevoel essentieel zijn. Waar je de ruimte krijgt om te leren, inclusief vallen en opstaan, iedereen kennis met elkaar deelt en memorabele bedrijfsuitjes de norm zijn.
  • Alles wat je nodig hebt om je functie naar behoren uit te kunnen voeren o.a.; zit-sta bureaus en heerlijke koffie.
elke dag een volledig verzorgde lunch; je eigen bammetjes kan je thuislaten!

Wat krijgen we van jou?

Je werkt zelfstandig en zoekt een omgeving waarin je uitgedaagd wordt om het beste uit jezelf te halen. Je hebt een passie voor het (proactief) leveren van gegevens op basis van aanbevelingen voor meetbare verbeteringen in de bedrijfsresultaten en de tevredenheid van de consument. Verder heb je:

  • een afgeronde opleiding op HBO/WO-niveau, bijvoorbeeld richting Wiskunde, Marketing, Kunstmatige Intelligentie, Informatica of Econometrie;
  • minimaal drie jaar relevante werkervaring;
  • het inzicht om snel verbanden te leggen, en ben je goed met cijfers;
  • goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling;
  • ervaring met Tableau;
  • ervaring met Mysql;
  • ervaring met Google Analytics of met andere webanalytics software;
  • ervaring met R en/of Pyton heeft een pre;
  • werkervaring in een commercieel B2C bedrijf in een analytische rol met als doel inzichten verschaffen, aanbevelingen doen en optimalisaties uitvoeren.

Hebben we een match?

Spreekt de functie en ons bedrijf jou aan en wil je (bijna) iedere dag het maximale uit jezelf halen? S
olliciteer dan via onderstaande button.
Heb je nog vragen over deze leuke en veelzijdige functie? Dan kun je bij Coen Brouwer (Corporate Recruiter) terecht via 06-51156023 of sollicitatie@voordeeluitjes.nl.

meer...



Meer vacatures van Voordeeluitjes