Inloggen - Registreer  

Gerlings event organisator

First Row - Delft - 06-12-2022 Naar vacature  

Drs. Job Gerlings, mede-eigenaar. Zakelijk leider First Row Entertainment & event organisator

Drs. Job Gerlings is gespecialiseerd in architectuur en hedendaagse kunst. Hij biedt met zijn cursussen, workshops, studiebezoeken, lezingen en reizen handvatten, inzichten en mogelijkheden in het verbeteren van de leefbaarheid van onze leefomgeving en begrijpen van de eigentijdse kunst.

Met zijn werk wil hij anderen bewust maken van de kracht van architectuur en eigentijdse kunst om sociale en maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Dankzij zijn brede werkveld waarin hij ook stedenbouw, stedelijke antropologie, geschiedenis, planologie en marketing tot zijn kennispakket mag rekenen, zorgt hij voor een brede benadering van vraagstukken binnen de openbare ruimte en de eigentijdse kunst. Door de vele studiebezoeken en reizen zorgt hij dat hij actief op de hoogte blijft van de vraagstukken en oplossingen in architectuur en hedendaagse kunst.

Bij KaperGerlings Instituut en First Row Entertainment
First Row Entertainment is sinds 2016 een bedrijfsonderdeel van het KaperGerlings Instituut. Job Gerlings is medeoprichter en -eigenaar van het KaperGerlings Instituut. Binnen dit instituut is hij verantwoordelijk voor het product management, kwaliteit, accreditatie, communicatie en branding. Daarnaast is Job hoofddocent voor de vakgebieden architectuur, stedelijke antropologie en hedendaagse kunst. Hij zorgt voor de inhoudelijke begeleiding van de verschillende studiereizen die vanuit het KaperGerlings Instituut worden georganiseerd.

Binnen het instituut heeft Job de leergangen architectuurgeschiedenis, geschiedenis, culturele en stedelijke antropologie en hedendaagse kunst opgebouwd en ontwikkeld. Hij is voor deze leerlijnen ook verantwoordelijk voor het up-to-date houden van deze vakgebieden binnen het instituut.

Bij First Row Entertainment vervult hij de functie van zakelijk leider voor de producties en is hij evenement organisator.
Werkervaring
Jaar
Werkervaring
2016 - nu
Mede-eigenaar KaperGerlings Instituut en First Row Entertainment (bedrijfsonderdeel van KaperGerlings), docent, consultant, event organisator, marketeer

2007 - 2016
Eigenaar JMG Marketing, business consultant en marketing- en communicatiespecialist voor meerdere opdrachtgevers
  • Austrade (Australian Trade Commission), business consultant education
  • NIOD, business development platform oorlogsbronnen.nl
  • Stichting Nederland Monumentenland, business development
  • DanzAlterna, fondsenwerving
  • TU Delft, redacteur
  • Landschap Erfgoed Utrecht, beleidsprogrammamanager Jaar van de Buitenplaats.
  • Cultuurcompagnie Noord-Holland, architectuurhistoricus
  • Vereniging De Hollandsche Molen, projectmanager De Nationale Molendag en de BankGiro Loterij Molenprijs
  • Bureau Monumenten & Archeologie Amsterdam, event management Open Monumentendag Amsterdam
In 2016 is JMG Marketing opgegaan in het KaperGerlings Instituut
2014 - 2016
Initiator en organisator Cultuurcongres voor marketing en sales in de cultuursector.
2009 - 2011
Vereniging de Hollandsche Molen / Reekx, documentalist, projectmanager allemolens.nl
2007 - 2009
WatWasWaar.nl, Manager samenwerking
2006 -2007
Monumentenadvies.nl, architectuurhistoricus
2007
Stichting Open Monumentendag, online redacteur
Bestuurservaring
Jaar
Bestuur
2015 - 2019
Lid Raad van Toezicht Kunst Centraal, Bunnik
2010 - 2012
Bestuurslid KNOB (Koninklijke Nederlandse Oudheidkundige Bond), Delft
Na zijn bestuursfunctie bij Kunst Centraal heeft Job geen nieuwe bestuursfuncties aangenomen om zich volledig te kunnen richten op het KaperGerlings Instituut.

Publicaties
Jaar
Publicatie
Gepland 2022
Carlos Cruz-Diez, art on architecture (werktitel, Engels-Spaanstalige publicatie), Cruz-Diez Foundation, Parijs
2009
Cultureel erfgoed en locatie, STAP (co-auteur)
2008
'Cultural Heritage on the (geographical) map', gepubliceerd in Jennifer Trant and David Bearman,
Museums and the web 2008. Proceedings
. Montreal
2008
'Wat Was Waar, geschiedenis op een plek', gepubliceerd in
Archievenblad
2008, 1 februari, pp 22-23
2005
B.J. Koldeweij, theorie in praktijk
(ongepubliceerde onderzoekscriptie)
Opleiding
Jaar
Opleiding
Instituut
2011 - 2012
Business2Business Marketing, NIMA B
NIMA
2010 - 2011
Algemene marketing, NIMA A
NIMA
2000 - 2005
Kunst- en architectuurgeschiedenis met vakken sociale geografie en monumentenzorg
Universiteit Utrecht
1999 - 2000
Cultuur- en Wetenschapstudies
Universiteit Maastricht
In de jaren na deze opleidingen heeft Job zich verder ontwikkeld in de hedendaagse architectuur en kunst en de culturele en stedelijke antropologie.
Over First Row Entertainment
Via persoonlijke groei van mensen die dit weer uitdragen, willen we de maatschappij en leefomgeving verbeteren. Onze missie is door met een verfrissende blik te kijken naar het geheel van zaken over de wereld, de samenleving, leefbaarheid en leefomgeving. Zo willen we mensen bewust maken, inspireren en kennis overdragen over hoe wij als mens geleefd hebben, (samen-)leven en hoe wij aan een betere leefwereld en leefomgeving kunnen werken.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van First Row