Inloggen - Registreer  

Procurement Tender manager

CEVA Logistics - via Nederland Vacature - Nijmegen - 10-04-2024 Naar vacature  

CEVA Logistics | Nijmegen

Wij vragen

40 uur
HBO, Universitair
Reguliere baan
Je bent woonachtig in Nederland

Wij bieden

min € 4716,00 – max € 6604,00
Een uitdagende functie bij de Nr 3 Wereldspeler binnen de logistiek
Een hele gezellige en informele werksfeer, waarbij lijnen erg kort zijn.
Veel ontwikkelingsmogelijkheden om zelf verder te groeien binnen de organisatie

Waarom onze organisatie

Dare to Grow! CEVA Logistics is een geweldige plek om je talent te ontwikkelen.
De mogelijkheden om je eigen carrière pad te bewandelen zijn eindeloos binnen CEVA Logistics
Samenwerken en respect zijn belangrijk in onze organisatie, een goede sfeer is het uitgangspunt.

Onze recruiter

Team Recruitment Benelux

Taken en verantwoordelijkheden

PROCUREMENT TENDER MANAGER
Ben jij goed in het management van grote en complexe inkoopprocessen? Bijt jij je graag vast in inkoop tendervraagstukken vanuit onze CEVA Northwest Europe organisatie? Kun jij daarnaast goed overweg met procurement tools en analyseren van data, en vind je het leuk om hierin samen te werken met je directe collega’s? Dan hebben wij een mooie uitdaging waarbij geen dag hetzelfde is als Procurement Tender & project manager!

 
JOUW ROL
Als Tender manager ben je verantwoordelijk voor en beheers je het volledige inkoop tenderproces. Van het opzetten van het project team dat support biedt aan de tender, het schrijven van de tenderdocumenten (RFI / RFP ), het inrichten van de procurement tool, de communicatie met de leveranciers, het opvolgen van de input van leveranciers, het analyseren en beoordelen van binnengekomen resultaten tot het geven van een wekelijkse update van het tenderproject aan het project team en stuurgroep. Je zorgt dat het tenderproject binnen de gestelde planning afgerond wordt. De tenders die je in je beheer hebt kennen een internationaal karakter en kunnen betrekking hebben op CEVA operaties in de regio Noordwest Europa (Benelux, UK, Ireland, Scandinavie).

 
Procurement is écht jouw passie en je bent goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de markt (tarieven, kosten, capaciteit) en beschikt over ruime transportkennis op gebied van pakketdistributie, groupage, en LTL/FTL verkeer.

 

Naast je verantwoording voor het tender management ben je tevens verantwoordelijk voor:
 
stakeholdermanagement van zowel interne- als externe contacten en relaties;
het beheer van de CEVA inkooptool in de verschillende functionaliteiten, dus naast tendering, het volgen en communiceren van transport marktinformatie, registratie van CEVA leveranciers in de tool, maken van inkooprapportages en KPIs)

ondersteuning bij opzetten van benchmarks om de tarieven van specifieke transportlanes continue te blijven monitoren
Ondersteunen van Solution Design & Business Development team met transporttarieven die voor verkooptenders gebruikt kunnen worden
Aan inkoop gerelateerde projecten (Sustainability, Green, CO2)
 
WAAR KOM JE TE WERKEN?
De plaats in de organisatie valt onder verwantwoording van de Procurement Carrier Management afdeling Northwest Europe (NWE).
 
Je komt te werken in een gedreven en betrokken team die samen altijd op zoek zijn naar de beste inkoopoplossingen. Samen met je procurement collega’s zorg je voor een uitstekend draaiende afdeling. In deze rol rapporteer je aan de Manager Procurement Benelux. Je standplaats is Nijmegen maar je zult ook regelmatig op onze verschillende CEVA locaties in de Benelux regio te vinden zijn.

 
 
WAAR ZIJN WE NAAR OP ZOEK?
Om als Procurement Tender manager succesvol te zijn heb je sterke sociale en communicatieve vaardigheden om alle stakeholders binnen het tender project betrokken te houden, te informeren en besluitvorming te ondersteunen. Je bent accuraat met data en werkt volgens het CEVA inkoopproces en met beschikbare tools.

 
Uitdagingen pak je met beide handen aan en brengt je met jouw analytisch vermogen tot het optimale resultaat. Om het beste uit deze rol te halen breng je de volgende kennis en ervaring met je mee:

HBO/WO werk- en denkniveau; een opleiding afgerond in de richting Transport of Logistiek is een pré;
een behaalde NEVI-1 opleiding (tactisch of strategisch) is een pré;
minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur binnen een logistieke organisatie;
kennis van Procurement & E-sourcing tools;
Zeer vaardig met Microsoft Office; specifiek in Excel
 
WAT BIEDEN WE JOU?
Er is bij CEVA veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en ambities. Naast een informele en transparante bedrijfscultuur bieden wij diverse carrièremogelijkheden en dynamische werkplek met gedreven collega’s. Op basis van onze CEVA-cao ontvang je daarnaast:

 
een mooi salaris tussen €4.716,00 - €6.604,12 bruto per maand (inschaling afhankelijk -en ervaring);
een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
25 vakantiedagen, 5 ADV-dagen en mogelijkheid tot het (ver)kopen van extra verlof;
winstuitkering van max. 3% bij positieve bedrijfsresultaten;
goede pensioenregeling, reiskostenvergoeding en 8% vakantiegeld
smartphone waarbij je de mogelijkheid hebt om je eigen toestel te kiezen en bedrijfslaptop;
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van CEVA Logistics
Meer Procurement Tender manager vacatures