Inloggen - Registreer  

Projectsecretaris

Dordrecht - 07-03-2024 Naar vacature  

Ben jij ondernemend en heb je een duidelijk organisatietalent? Heb je een passie voor het werken aan projecten in een dynamische en veelzijdige stad? Geeft het je energie om als het kloppend hart te fungeren in een groter geheel en ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt, solliciteer dan nu!

Waar kom je te werken?
Dordrecht is een stad vol ambities, met een roemrijk verleden én grootse plannen voor de toekomst. De maatschappelijke opgaven staan centraal. Samen met de partners in de stad en regio werkt men aan het realiseren daarvan.

Werken bij Dordrecht is werken bij een gemeente met ambitie. Dordrecht loopt voorop in innovatie. We zeggen dat niet snel, want dat zit niet in ons karakter. Maar als je onze ambities leert kennen dan merk je dat we te maken hebben met complexe en hele interessante uitdagingen die we ook weten te realiseren. Binnen onze compacte stad kunnen wij onze ambities alleen realiseren met onze betrokken mensen. Die zijn er en er is ruimte voor meer.

Wie zijn wij?
Bij iPM, het intergemeentelijk projectmanagementbureau van de gemeente Dordrecht, maak je deel uit van het cluster Management en Ondersteuning. Hier werken ongeveer 130 enthousiaste professionals, waaronder project- en programmamanagers en -secretarissen. Samen zijn we verantwoordelijk voor het leiden en ondersteunen van uitdagende projecten die verschillende disciplines omvatten. Je gaat aan de slag in een dynamisch team van 20 projectsecretarissen. Hoewel je zelfstandig aan projecten werkt, staan we altijd klaar om elkaar te helpen, kennis te delen en ons vak verder te professionaliseren.

Wat ga je doen?
Als projectsecretaris lever je een bijdrage aan de realisatie van de ambities van Dordrecht en de omliggende regio. Je voorziet de projectmanager en het project van organisatorische, administratieve en secretariële ondersteuning. Met zowel signalerende als uitvoerende taken houd je toezicht op diverse beheeraspecten en bewaak je de voortgang. Je belangrijkste taken omvatten:

  • Je bent verantwoordelijk voor het organiseren, voorbereiden en notuleren van vergaderingen, het beheren van de agenda van de projectmanager, het uitzetten en opvolgen van acties uit de projectplanning, en het beheer van het projectdossier;
  • Je signaleert risico's, organiseert informatiemomenten, ondersteunt de projectmanager en bewaakt processen voor rapportages.
  • Je vervult een belangrijke rol in de projectfinanciën, o.a. aanmaken en registreren van de (financiële) verplichtingen, factuurafhandeling en aanverwante takenSignaleren van risico's en tijdig betrekken van de juiste mensen bij beslissingen;
  • Het voorbereiden en organiseren van informatiemomenten (bewoners, bedrijven, e.d.), communicatie met betrokken partijen (mede) initiëren, relatienetwerk opbouwen en onderhouden;
  • Jij levert een bijdrage aan de professionalisering van het projectmanagement.
Wat neem je mee?
Je bent helemaal in je element wanneer je aan projecten werkt. Met een scherp oog voor resultaat en je omgeving ben jij dé verbindende factor die alles in goede banen leidt. Communicatief vaardig en met een natuurlijk organisatietalent zorg jij ervoor dat alle puzzelstukjes op tijd en op hun plek vallen. Je bent proactief en denkt mee om het project op tijd te laten slagen. Zelfstandig werken gaat je gemakkelijk af en je signaleert wat er speelt en leeft binnen en buiten de organisatie, en speelt hierop in.

Daarnaast herken jij jezelf in het volgende profiel:
  • HBO werk- en denk niveau;
  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt ruime ervaring met verslaglegging;
  • Je schrijft gemakkelijk en kunt programmamanagers en projectmanagers hierbij ondersteunen.
Wat bieden we jou?
Wij bieden je een mooie uitdagende baan met veel ruimte voor initiatief om jouw visie te delen en impact te maken in de regio Drechtsteden. Daarnaast bieden we je het volgende:

  • Een veelzijdige baan van 32-36 uur per week, waarmee je impact maakt op de regio.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.244,00 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 8 Cao Gemeenten), afhankelijk van opleiding, kennis & ervaring;
  • Een jaarcontract via de gemeente Dordrecht. Bevalt het van beide kanten? Dan bieden we je daarna een vast dienstverband aan.
  • 24 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt).
  • Een maandelijkse opbouw van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) over je brutosalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit uit te laten betalen of in te zetten voor bijvoorbeeld het kopen van extra verlofdagen, verduurzaming van je huis of het lidmaatschap van je sportschool.
  • De mogelijkheid om flexibel en hybride te werken. Een en ander is afhankelijk van het project waar je voor werkt.
  • Een reiskostenvergoeding bij het werken op kantoor (openbaar vervoer wordt 100% vergoed) of een thuiswerkvergoeding bij thuiswerken.
  • Een uitgebreid introductieprogramma en de ruimte en stimulans om jezelf persoonlijk te ontwikkelen door middel van coaching, opleidingen en trainingen.
Meer weten? Bekijk
al onze aanvullende arbeidsvoorwaarden of bel naar werving & selectie, bereikbaar op 078-7708030.
Solliciteren of meer weten?
Spreekt onze organisatie en de functie als Projectsecretaris jou aan? Wacht dan niet te lang met reageren en dien jouw sollicitatie in via de onderstaande sollicitatieknop en wellicht tot snel!

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Dordrecht
Meer Projectsecretaris vacatures