Inloggen - Registreer  

Adviseur/beleidsmedewerker documentaire informatievoorziening

Uitzendbureau - Tilburg - 18-04-2024 Naar vacature  

Er kan niet meer worden gesolliciteerd

Wat wij vragen

Opleiding

HBO

Talen

  • Je beheerst Nederlands

Wat wij bieden

Uren

16 tot 24 uur per week

Vacaturebeschrijving

De adviseur DIV gaat mede aan de slag om het cluster DIM binnen team PPR verder te ontwikkelen en voer je werkzaamheden uit op het snijvlak van informatievoorziening, informatiebeheer en archivering. Je bent een klankbord/vraagbaak bij onder meer complexere zaken. Ook maak je beleid en adviseer je over dit beleid met betrekking tot documentair informatiemanagement en doet gevraagd en ongevraagd verbetervoorstellen m.b.t. DIM-procedures/processen/beleid. Je vertegenwoordigt DIM in relevante projectteams en bij in- en externe overleggen. Daarnaast zorg je voor uniforme en heldere communicatie tussen DIM en gebruikers en ben je qua kennis en ervaring sparringpartner op digitaal informatiebeheer gebied binnen de OMWB.

Over de functie:

  • Beleidsdocumenten/ beleid ontwikkelen, opstellen, vastleggen en uitdragen binnen de OMWB:
  • Handboek DIM opstellen;
  • Informatiebeheerplan opstellen;
  • Kwaliteitsborgingsproces opstellen (PDCA cyclus archivering, rapportages data i.r.t. Archiefwet);
  • Breder ontwikkelen informatiebeheer op tactisch en strategisch niveau;
  • Termijnvisie informatiebeheer OMWB ontwikkelen/opstellen;
  • Draagt beleid, kaders en richtlijnen voor het informatie- en archiefbeheer uit bij alle stakeholders binnen de OMWB met de focus op tactisch en operationeel niveau;
  • Actualiseren Archiefverordening Besluit Informatiebeheer mede i.r.t. Nieuwe paragraaf Gemeenschappelijke regeling OMWB;
  • Vaststellen benodigde capaciteit en kwaliteit en inbedding cluster DIM op termijn binnen de OMWB.
  • Adviseren / meedenken / sparringpartner over diverse ontwikkelingen binnen informatiebeheer OMWB:
  • Archief bedrijfsvoering: keuze zaaksysteem, inrichten, testen, converteren, inrichten, implementeren conform de archief wettelijke vereisten;
  • Zaakgericht werken uitrollen, uitdragen, begeleiden, onderwijzen, borgen en kwaliteit bewaken binnen de afdeling bedrijfsvoering;
  • Archiefmodule RX mission (verder) inrichten, uitrollen en gebruiksklaar maken voor jaarlijkse verplichte vernietiging intern en extern en overdracht naar e-depot;
  • Audit gebruik en de inrichting van de applicatie te toetsen aan de hand van de eisen uit de NEN-ISO 16175 samen met de archiefinspectie;
  • Overdracht archiefbeheer van gemeenten naar OMWB, opstellen, verder implementeren begeleiden, toetsen en uitdragen.
6 maanden - 16 tot 24 uur - 0,44 tot 0,69 fte.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste;
  • Je beschikt over een HBO diploma in de richting van Informatie- en Archiefbeheer;
  • Beschikt over een eigen telefoon, laptop en/of iPad/tablet;
  • Werkervaring met het schrijven van beleidstukken én het adviseren op het gebied van informatiebeheer;
  • Kennis van én werkervaring op het gebied van Informatiebeheer en Advies;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie. Ervaring met zaak- of procesgericht werken / informatiemanagement (Werkervaring met zaakgericht werken en zaaksystemen) is vereist;
  • Gemeentelijke- en provinciale ervaring m.b.t. informatiemanagement. Ervaring binnen een omgevingsdiensten is een pré.
meer...

Naar vacature