Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adviseur portfoliomanagement

Politie.nl - Zeist - 19-04-2024 Naar vacature  

Werken bij de Landelijke Meldkamer Samenwerking (LMS) als adviseur portfoliomanagement? Een kans die je niet voorbij wilt laten gaan! Elke dag kun jij een unieke bijdrage leveren aan een toekomstbestendige landelijke IT-infrastructuur voor alle meldkamers. Dé plek waar burgers in nood direct worden geholpen door brandweer, politie of ambulance. Je draagt bij aan continuïteit en innovatie. Klaar voor jouw volgende stap als adviseur portfoliomanagement? Wij komen graag met jou in gesprek!

Specificaties vacature

Locatie(s):

In overleg

Organisatieonderdeel:

Landelijke Meldkamer Samenwerking

Vakgebied(en):

Bedrijfsvoering

Niveau:

HBO

Wat ga je doen?

Als adviseur portfoliomanagement ga je bijdragen aan een optimale sturing op het IT-portfolio van LMS. Binnen een klein informeel team (dat elkaar minimaal 1x per week treft op kantoor) ben je verantwoordelijk voor het opstellen van planning en richtlijnen voor de MoP (Management of Portfolio) definition cycle. Daarnaast zorg jij voor het bijhouden van deze technisch gedreven initiatieven in onder meer FCC (Fortes Change Cloud). Je ondersteunt en doet voorstellen voor de verdere inrichting en verbetering van de bedrijfsvoeringaspecten van de MoP definitie en delivery. Ook ben je verantwoordelijk voor actuele documentatie van het MoP en je bereidt de portfoliosessies met diverse belangengroepen binnen LMS voor. Dit alles doe je in samenwerking met het hoofd portfoliomanagement en waar nodig met andere stakeholders. Jouw gesprekspartners vind je voornamelijk bij de liaisions, dienstenmanagers, themaexperts, teamchefs en operationeel coördinatoren.

Vooropgesteld: bij interesse hopen we dat je contact met ons opneemt voor een oriëntatie en verkenning. Dat helpt altijd in de voorbereiding op jouw sollicitatie. Afhankelijk van jouw kennis en ervaring denken we met je mee. We kijken naar je kennis en kwaliteiten. Wat je meebrengt, zetten we af tegen de complexiteit van deze vacature. Je beschikt over de sociale vaardigheden om op verbindende en sensitieve wijze het portfoliomanagement binnen LMS te ondersteunen en verder te ontwikkelen.

Waar ga je werken?

De Landelijke Meldkamer Samenwerking is georganiseerd in Voorzieningen en Operationeel Beheer, Human Capital en het Bedrijfsbureau. Vanuit de Voorzieningen wordt regie gevoerd op de dienstverlening en worden nieuwe voorzieningen ontwikkeld. Het onderdeel Operationeel Beheer is verantwoordelijk voor het draaiend houden van de IV-infrastructuur van de meldkamers. LMS heeft de personeels- en lijnverantwoordelijkheid gescheiden om optimaal ruimte te geven aan de inzet en ontwikkeling van menselijk kapitaal. Deze personeelsverantwoordelijkheid is ondergebracht bij Human Capital. Het Portfolio Office is onderdeel van Human Capital. Tenslotte ondersteunt het Bedrijfsbureau de leiding en het MT in de besturing van de organisatie door het leveren van strategische duiding en advies vanuit een overall extern en intern beeld.

We zoeken een adviseur portfoliomanagement die gaat werken binnen Het Portfolio Office, waar je:
  • het IT-portfolio ontwikkelt, onderhoudt en borgt;
  • communiceert over de voortgang, verbeteringen en geplande wijzigingen van het IT-portfolio;
  • voorstellen doet aan het MT op basis van portfolio analyses- het management adviseert op (complexe) vraagstukken op de raakvlakken van IT, kosten, processen en risico’s;
  • toeziet op naleving en het rapporteren van afwijkingen aan het management.

Wie ben jij?

Je bent een gedreven collega die ervaring heeft met het opstellen van de portfoliodefinitie. Het inleven in de problematieken in de uitvoering is voor jou geen enkel probleem. Je wordt enthousiast van het visualiseren van complexe modellen en vraagstukken inclusief het geven van presentaties hierover. Daarnaast ben je een sterke persoonlijkheid die mensen weet te overtuigen en te enthousiasmeren. Je bent een geboren coach, weet netwerken op te bouwen en hebt een prima schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Je werkt resultaat- en klantgericht. Continue verbeteren is voor jou een drijfveer, ook op het gebied van de manier van werken. Hard werken, humor, tact, durf en doortastendheid zijn jouw kenmerken. Daarbij werk je graag samen, communiceer je soepel en ben je een verbinder: iemand met oog voor mensen in een organisatie in ontwikkeling. Je voegt positieve energie toe in de groep en brengt rust en structuur.

Verder ben je ervan bewust dat je in jouw functioneren bij LMS, binnen de grote organisatie van de politie, soms uitgedaagd wordt op uithoudingsvermogen, creativiteit en uitdagende besluitvormingsprocessen. Je ziet het als een uitdaging om hierin voortdurende kleine, zichtbare resultaten te behalen zonder de lange termijndoelen uit het oog te verliezen. Je bent strategisch ervaren en kent het portfolio-speelveld goed om in te kunnen spelen op verschillende belangen.

Verder heb je:
  • een hbo-diploma (bachelor), bij voorkeur op basis van een bedrijfskundige, bedrijfseconomische of relevante technische opleiding en/of afgeronde specialisatie op het vakgebied van IT-Portfoliomanagement;
  • minimaal 3 jaar relevante ervaring op het gebied van portfoliomanagement;
  • kennis van en ervaring met de opzet, inrichting en werking van Management of Portfolio’s;
  • gedegen kennis van MS-Excel;
  • bij voorkeur ervaring met FFC (Fortis Change Cloud) en het is een pré indien je kennis hebt van JIRA of LPM (Lean Portfolio Management);
  • een MoP certificaat of je bent in staat dit certificaat binnen 2 jaar te halen.

Wat wij bieden

De formele standplaats is Zeist, maar we bepalen in overleg waar jij gaat werken. Er is ruimte voor 1 fte. Het betreft een functie voor 36 uur per week. Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een aanstelling in tijdelijke dienst voor een proeftijd van een jaar. Bij voldoende functioneren wordt de aanstelling na een jaar omgezet in een vaste aanstelling.

Verder kun je het volgende van ons verwachten:
  • een bruto maandsalaris van minimaal € 4.595,- en maximaal € 6.496,- (schaal 12 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
  • 8% vakantie- en 8,33% eindejaarsuitkering;
  • goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof (
).
De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is
, werkterrein informatie- en communicatietechnologie.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Politie.nl