Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Ondersteuner Klantenservice

Redcross - via Goede Doelen Nederland - Den Haag - 06-04-2024 Naar vacature  

Missie Rode Kruis wereldwijd

Het Rode Kruis heeft als missie het verlichten van menselijk lijden, het beschermen van leven en gezondheid en het hooghouden van menselijke waardigheid, met name tijdens gewapende conflicten en andere crises. De Rode Kruis Beweging wordt ondersteund door miljoenen vrijwilligers, die overal ter wereld volgens dezelfde zeven grondbeginselen handelen: menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid. Ieder mens heeft recht op respect en waardigheid, mensen in de grootste nood worden als eerste geholpen en geloof, nationaliteit, ras, afkomst of politieke mening doen niet ter zake. Alle vrijwilligers en beroepskrachten van het Rode Kruis handelen hierbij volgens het ‘

do no harm
’-principe en de grondbeginselen, en hebben de gedragscode van het Rode Kruis ondertekend.

Rode Kruis in Nederland

In Nederland helpt het Rode Kruis mensen die het ontbreekt of dreigt te ontbreken aan de basislevensbehoeften. Dit zijn voedsel & water, onderdak, kunnen voorzien in persoonlijke hygiëne, het hebben van een menswaardig veilige plek, informatie hebben over dierbaren en toegang hebben tot de juiste medische en psychosociale zorg. Wanneer het iemand ontbreekt aan één of meer van deze basislevensbehoeften is iemand in nood. Bij het analyseren van de noden gaat, in het verlengde van de missie, speciale aandacht uit naar de meest kwetsbaren. Aanvullend hierop richt het Rode Kruis zich op zijn auxiliaire rol, waarmee hulp wordt geboden complementair aan dat van de overheid.

Wij helpen mensen in nood. Om de hoek- en ver weg, vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt. Dat is waar het Rode Kruis voor staat.
Daarbij is iedereen welkom.
Zonder uitzondering.
Alleen zo kunnen wij onze missie waarmaken.
En het verschil maken voor alle mensen in nood.
Wie je ook bent.
Laten we samen van het verschil onze kracht maken.
Sluit je aan bij onze movement.
Help de wereld vooruit door jezelf te zijn.
Dat is de + van het Rode Kruis
Dat is de + van diversiteit
We werken vanuit zeven

grondbeginselen

: menslievendheid; onpartijdigheid; neutraliteit; onafhankelijkheid; vrijwilligheid; eenheid; algemeenheid.

Taken

Ter versterking van het Programmateam Schoolmaaltijden is de afdeling op zoek naar een

Ondersteuner Klantenservice

40 uur p/w, tijdelijk tot en met december 2024

Plaats in de organisatie:

De Klantenservice coördinator rapporteert aan de Project Leider, die onderdeel uitmaakt van het kernteam van het Schoolmaaltijden programma. Het programma Schoolmaaltijden valt binnen het cluster Nationale Hulp en de afdeling ‘Implementatie’ en heeft als doel om in 2024 een grote groep kinderen in het primair en voortgezet onderwijs in Nederland te helpen bij het krijgen van een extra maaltijd op school of thuis tijdens schooldagen. Het Rode Kruis werkt in het programma samen met het Jeugdeducatiefonds.

Wat ga je doen:

Voor het programma Schoolmaaltijden is een speciale Klantenservice opgericht om contact te hebben met scholen en ouders/ verzorgers. Als zij algemene vragen/ feedback/ klachten hebben of als zij specifieke vragen hebben over het aanmelden voor het programma of het ontvangen van de hulp met boodschappenkaarten. De Klantenservice helpt scholen en ouders zich te registreren voor het programma. Ook kan de Klantenservice ingezet worden om te ondersteunen bij andere praktische zaken rond het programma.

Belangrijkste taken:
  • Kwaliteitsborging afhandeling inkomende gesprekken, vragen, klachten
  • Aanspreekpunt voor scholen en opvolging schoolaanmeldingen.
  • Signaleren en overzicht bijhouden van tendensen van binnenkomende vragen, klachten, feedback
  • Wekelijkse data cleaning/management met betrekking tot aanmeldingen ouders en scholen
  • Rapportage naar projectteam
  • Dagelijks schakelen met Klantenservice Coördinator
  • Terugkoppelen van signalen voor verbeteringen van programma naar projectteam
  • In afstemming met Klantenservice coördinator, maken & bijhouden handboek en handleidingen
  • In afstemming met Klantenservice coördinator, maken en geven van trainingen aan Klantenservice team
  • Tijdelijk overnemen van taken van Hoofd Klantenservice indien nodig (bijvoorbeeld bij afwezigheid)
  • Zorgt voor ondersteuning bij samenvoeging van klantenservice Schoolmaaltijden en het reguliere voedsel programma

Functie-eisen en profiel

Wat breng je mee:

  • Opleiding: HBO;
  • Aantoonbare ervaring (minimaal 1-3 jaar) in een soortgelijke functie;
  • Kennis van Microsoft Office en de bereidheid de kennis in andere relevante software/ programma’s (CRM/ Boodschappenkaart programma) te vergaren;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Ervaring in een functie met een maatschappelijke achtergrond is een pre.

Competenties:

  • Flexibel en stressbestending
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Klantgericht
  • Analytisch denken
  • Oplossingsgericht
  • Leiderschap
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal zowel mondeling als schriftelijk goed. Meertalig zijn (Arabisch, Turks, Marokkaans, Spaans, Oekraïens) is een pré.

Ons aanbod

Wij bieden

Het werk dat je doet heeft maatschappelijke relevantie en maakt impact. Dat betekent soms ook impact op jezelf. Daarom hebben we oog voor je welzijn en bieden we handvaten om hierin een goede balans te vinden. We zijn een flexibele en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.

Het salaris voor deze positie valt in salarisschaal 8 van de CAO van het NRK afhankelijk van ervaring (min. € 2.886,87 en max. € 3.686,08 bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 40 uur).

Naast je maandsalaris heb je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 18,9% bestaande uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dit budget kan je naar eigen keuze uitbetalen/inzetten. Daarnaast zijn er verschillende extra voorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en goede mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt ook een laptop en mobiele telefoon tot je beschikking.

De standplaats van ons verenigingskantoor is Den Haag, op loopafstand van station Laan van NOI. Je werkt net als iedereen deels op ons mooie kantoor en deels vanuit huis.

Informeren en solliciteren

Reacties

Je motivatiebrief en CV gericht aan Joost Jaspers (Manager HR Vereniging & Verenigingskantoor) ontvangen we graag via de link:
.
De vacature blijft openstaan totdat er een geschikte kandidaat gevonden is. De procedure start zodra kandidaten zich aanmelden, dus wacht niet te lang en solliciteer.

Voor nadere informatie over de functie kun je terecht bij Daniel Steinmann (Programma Manager),
.
Wij vinden het belangrijk de betrouwbaarheid, professionaliteit en integriteit van onze organisatie en (toekomstige) werknemers te waarborgen. Screening op integriteit (VOG) kunnen - naast een als een online assessment en referentiecheck - onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces.

Kijk voor meer informatie over het werk van het Rode Kruis op
,
of op onze socials: Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube, TikTok en X.
Acquisitie voor deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Redcross