Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Adviseur Public Affairs & Stakeholder Management
ABP is het pensioenfonds voor circa 3,1 miljoen deelnemers en 3.557 werkgevers in de sectoren overheid en onderwijs, en voor een aantal zelfstandig aangesloten werkgevers. Het is onze opdracht om de pensioenregeling uit te voeren zoals die door de sociale partners in de Pensioenkamer is vastgesteld.
Functieomschrijving
Samen bouwen aan goed pensioen, dat is de missie van ABP. We geloven in de kracht van samen risico's en geluk delen en samen schaalvoordelen benutten. Deelnemers en werkgevers leggen premie in, die wij professioneel beleggen op een duurzame en verantwoorde manier om kapitaal op te bouwen en te behouden.Wij willen het pensioenfonds zijn waar deelnemers en werkgevers bij willen horen. Dat bereiken we door hen centraal te stellen in onze dienstverlening, door ons in te zetten voor een goed, persoonlijk pensioen in de toekomst en door pensioen als arbeidsvoorwaarde aantrekkelijk te houden.
Onze kernwaarden helpen ons om dat te bereiken:
- we zijn
betrokken
bij iedere deelnemer;- we zijn de pensioen
deskundigen
voor deelnemer, werkgever en samenleving;- we werken aan een
duurzaam
pensioen in een duurzame wereld.Het (beschikbaar) vermogen van ABP bedroeg eind 2020 € 495,3 miljard. ABP, gevestigd in Heerlen en Amsterdam, telt ultimo 2020 41 medewerkers (40,4 fte). De operationele uitvoering van de pensioenregeling en vermogensbeheer is uitbesteed aan APG.
Wat zijn de verantwoordelijkheden?
Als adviseur Public Affairs & Stakeholder Management werk je in het team Public Affairs & Externe betrekkingen. Je leidinggevende is de Public Affairs Manager van ABP. Je taken zijn vooral gericht op het ABP-stakeholdermanagement en Public Affairs. Inzicht in de belangen en de relatie met onze stakeholders is voor ABP van groot belang. Het veld van stakeholders van ABP is divers, van onze deelnemers en werkgevers tot politici, koepelorganisaties, wetenschap en Ngo’s.Wat ga je doen?
- Je bent het tweede contact en aanspreekpunt op het deelonderwerp stakeholdermanagement en Public Affairs voor ABP en rapporteert aan de Public Affairs manager ABP.
- Je bent mede verantwoordelijk voor stakeholdermanagement instrumentarium en het procesmatig en inhoudelijk onderhouden hiervan.
- Je bent verantwoordelijk voor oplevering van producten aan bestuur en interne overlegvormen conform planning o.a. notities, stakeholderanalyses, presentaties en briefingsdocumenten.
- Je doet de voorbereiding van de inhoudelijke gesprekken en werksessies met stakeholders.
- Je onderhoudt de externe contacten, ook met de teams binnen ABP en met de pensioenuitvoerder APG.
- Je beoordeelt de inkomende verzoeken van stakeholders en adviseert de Public Affairs manager ABP hierover.
- Je stelt zelfstandig de uitvoering van opdrachten op en ziet toe op uitvoering van opdrachten door APG naar aanleiding van wet- en regelgeving, van nieuwe overeenkomsten en afspraken/uitvoering van samenwerkingsverbanden en commitments.
- Je draagt bij aan de organisatie van bijeenkomsten voor relaties, deelnemers, werkgevers en stakeholders over verschillende onderwerpen en thema’s waaronder duurzaam en verantwoordbeleggingsbeleid.
- Je denkt actief mee, signaleert en informeert Public Affairs manager ABP over relevante (inter)nationale ontwikkelingen o.a. op duurzaam en verantwoord beleggen.
Wat vragen we nog meer?
- Je hebt een afgeronde HBO/WO-studie in een voor ons relevante studierichting zoals politicologie, economie, rechten.
- Je hebt 3 tot 5 jaar relevante werkervaring, interesse en enige ervaring met de pensioensector.
- Je beschikt over kennis van en je hebt affiniteit met politiek en openbaar bestuur en je hebt een goed gevoel voor maatschappelijke ontwikkelingen, in de breedste zin van het woord.
- Je hebt affiniteit met de Nederlandse en Europese politiek en het besluitvormingsproces.
- Je bent goed in plannen en organiseren en accuraat.
- Je bezit een hoog creatief conceptueel vermogen en bent resultaatgericht.
- Je bezit over goede communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk.
- Je bent analytisch sterk en je hebt een hands-on-mentaliteit.
- je werkt zelfstandig en je werkt graag samen in een team van professionals.
- Je beschikt over een gezonde dosis lef, in combinatie met sensitiviteit en je weet partijen te verbinden.
Wat bieden wij?
We bieden je een marktconform salaris en goede arbeidsvoorwaarden zoals het flexibel indelen van je werktijd, 13e maand uitkering, flexbudget en € 850,00 om je werkplek thuis in te richten.meer...
Meer vacatures van Bvpa