Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Communicatieadviseur Afval

Werken in Noordoost Brabant - Oss - 05-04-2024 Naar vacature  

Ben jij iemand die graag proactief communicatie inzet, meedenkt, communicatiecampagnes opzet & uitvoert en heb je een passie voor duurzaamheid?
Afval bestaat niet! Het is een grondstof voor nieuwe producten of energie. Jij weet Osse inwoners te overtuigen hier goed mee om te gaan. Jij zorgt ervoor dat deze boodschap op een creatieve manier overkomt binnen onze gemeente. Rondom afval is altijd iets te doen. Juist daarom is het een van de leukste en uitdagendste onderwerpen waarmee je als communicatieadviseur van de gemeente Oss bezig kunt zijn.

Voor onze groeiende gemeente zijn we op zoek naar een:

Communicatieadviseur Afval (24 uur)

Die graag proactief communicatie inzet, meedenkt en communicatiecampagnes opzet & uitvoert
  • Ben jij een echte teamspeler en werk je zelfstandig?
  • Heb je een passie voor duurzaamheid?
  • En kun je snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden?
Dan gaan we graag met je in gesprek. Zeker als je wilt werken voor een vooruitstrevende gemeente: In Oss denk
&
doe je mee. Goed om te weten: Oss is drie keer uitgeroepen tot
meest inspirerende Global Goals-gemeente van Nederland
. Samen met onze inwoners maken we van de wereld een betere plek aan de hand van de zeventien duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties.

Dit ga je doen

Als Communicatieadviseur afval ben jij dé communicatie-expert voor team afval. Je vertaalt het afvalbeleid naar concrete communicatieplannen en -acties. Je schrijft teksten, redigeert en adviseert. Natuurlijk ga je altijd eerst op zoek naar de vraag achter de vraag. Op basis van een analyse bedenk je bij de vraag de beste communicatiestrategie, die je vertaalt in een communicatieplan, -aanpak en -middelen. Aan jou de taak om proactief en kritisch te zijn: Jij streeft naar het beste resultaat. Je signaleert wat er leeft in de Osse samenleving en adviseert (beleids)collega’s hierover proactief. Je werk is erg divers: je maakt en bewaakt communicatieplannen, schrijft persberichten, organiseert events en maakt of begeleidt het tot stand komen van de middelen, zoals video’s, interviews, flyers, social media posts en artikelen voor de website. Ook beheer je de afvalwijzer-app met meer dan 68.000 gebruikers. Je bent bereid om buiten kantooruren beschikbaar te zijn in tijden van incidenten en crisis. Daarnaast draai je 1x per week een halve dag ‘Vraagbaak’ dienst binnen het team communicatie, waarin je de telefoontjes en mails van de pers of interne collega’s aanneemt, uitzet en/of beantwoordt.

Waar kom je te werken?

Je komt te werken binnen de afdeling Bestuur & Advies in het team Communicatie. Ons team bestaat uit ca. 17 personen verdeeld over het hele communicatieveld. Je komt te werken in het expertiseteam corporate- en projectcommunicatie. Je werkt in de dagelijkse praktijk veel samen met de collega’s van team afval. Ook schakel en spar je veel met je collega communicatie bestuursadviseur en de projectadviseurs. En natuurlijk werk je samen met alle andere collega’s uit het team Communicatie, zoals vormgeving en het (online) contentteam. Dit doen we op een Agile manier. Samen tillen we de communicatie naar een nóg hoger niveau. Het team is voor enkele taken zelf eindverantwoordelijk. Denk aan perscontacten, stadspromotie, eigen (sociale) media en Klare Taal.

Waarom werken bij gemeente Oss zo aantrekkelijk is

Wil jij denken & doen? Dan is er geen betere werkgever dan de gemeente Oss. We staan landelijk bekend als een gemeente die initiatief beloont en mensen de ruimte geeft om te pionieren. In de stad Oss zelf, maar ook in zijn levendige kernen. Goed om te weten: als gemeente groeien we hard. Dat betekent dat je mag meedenken en meebouwen aan onze organisatie. Uiteraard kun je daarbij ook gericht werken aan je persoonlijke ontwikkeling.

Dit is wat we je bieden

  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bevalt het ons beiden? Dan krijg je daarna een vast dienstverband.
  • Een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (functieschaal 9). De aanloopschaal voor deze functie is schaal 8. Je salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Arbeidsvoorwaarden die je voor een deel zelf kunt bepalen met het Individueel Keuzebudget (IKB). Van je loon wordt maandelijks 17,05% gereserveerd en kun je inzetten zoals je zelf wilt. Bijvoorbeeld om een fiets of extra verlof te kopen of je laat het uitbetalen op een moment dat jou past.
  • Individuele opleidingsmogelijkheden en een leerplein met een ruim aanbod.
  • In Oss werken we tOss. tOss staat voor Thuis, Ontmoeten, Samenwerken en Stilte. Dat betekent dat je daar werkt waar jij je werk het beste kunt doen. Om te zorgen dat je goed je werk kunt doen, krijg je een laptop en een Iphone. Op de dagen dat je thuiswerkt krijg je een vergoeding hybride werken van € 3,- per dag.
  • Pensioen opbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP).
  • 20 wettelijke vakantiedagen en 7 bovenwettelijke vakantiedagen per kalenderjaar op basis van een fulltime dienstverband.
  • Ondersteuning bij de inrichting van een goede en verantwoorde thuiswerkplek.
  • Een vergoeding van maximaal € 750,- per jaar als je duurzaam reist. Je reist duurzaam als je naar je werk loopt, fietst, met een 100% elektrische scooter/auto komt of met het OV reist.
  • Een gemeentehuis op 5 minuten loopafstand van het treinstation.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en de mogelijkheid om uren te sparen voor lang verlof.

Dit is wat je nodig hebt

  • Je hebt een afgeronde communicatieopleiding op HBO-niveau.
  • Ervaring met werken voor een gemeente, overheidsorganisatie of afvalcommunicatie is een pré.
  • Ervaring als communicatieadviseur met het ophalen van communicatievragen en het creatief vertalen ervan naar een strategie, aanpak, plan of campagne.
  • Je werkt graag proactief en combineert advisering met creatief denken en werken.
  • Je hebt een vlotte pen, kunt schrijven op B1 niveau (Klare Taal) en denkt in creatieve middelen en campagnes.

“Als communicatieadviseur afval krijg je de kans om positief bij te dragen aan het milieu, gedragsverandering én de samenleving. Je kunt jouw creativiteit inzetten om mensen te inspireren, informeren en activeren, zodat ze bewuster omgaan met afval. Of het nu gaat om het ontwikkelen van pakkende campagnes of het bevorderen van afvalscheiding op scholen. Jouw werk draagt bij aan een schonere en gezondere leefomgeving voor ons allemaal.”

Carla Jonker, communicatieadviseur Afval

Laat van je horen!

Wil je denken
&
doen? Dan zijn we misschien wel een goede match! Je brief en cv kun je richten aan Anouk Verel. Reageer uiterlijk
woensdag 1 mei
. Bij Anouk Verel kun je ook terecht voor vragen over de functie of de sollicitatieprocedure via telefoonnummer 14-0412. In de periode vanaf 20 april is Gert-Jan van Zoggel bereikbaar voor vragen.

Goed om te weten: de eerste gesprekken voeren we
dinsdag 14 mei
. Hou daar dus vast rekening mee in je agenda. Ben je benieuwd naar de ervaringsverhalen van onze medewerkers? Kijk dan zeker even op
.
Deze vacature staat gelijktijdig in- en extern uit. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.
Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is vast onderdeel bij onze indiensttredingsprocedure.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Werken in Noordoost Brabant