Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

PLURYN Teamleider Financiële Administratie

Public Search - Nijmegen - 04-08-2021 Naar vacature  

Voor Pluryn, gevestigd in Nijmegen, zoeken wij een Teamleider Financiële Administratie.

De organisatie:
Pluryn ondersteunt jongeren en volwassenen bij het vergroten van kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving. Ze zijn een landelijk werkende organisatie met meer dan 400 locaties. Er werken 7400 professionals en 1000 vrijwilligers. Jongeren en volwassenen komen bij Pluryn voor behandeling en ondersteuning: zowel aan huis als in de voorzieningen voor gehandicaptenzorg, jeugdzorg en GGZ. Leren, werken en vrijetijdsbesteding zijn onderdeel van de zorg.

Afdeling Financiële Administratie
Als teamleider Financiële Administratie geef je leiding aan c. 26 medewerkers en leg je verantwoording af aan de directeur Financiën & Control. De afdeling Financiële Administratie is verantwoordelijk voor een betrouwbaar en sluitend grootboek, debiteuren en crediteurenadministratie, de levering van financiële (management)informatie en cashmanagement. De afdeling is onderverdeeld in 3 teams: grootboekadministratie, debiteuren en crediteuren en kent daarnaast een specialist Verzekeringen. Een belangrijke prioriteit is het verder stroomlijnen van processen en het verhogen van de kwaliteit van de geleverde dienst. FA is onderdeel van de afdeling Financiën & Control, waar ook de teams

Business Control, Concern Control, Financial Control en Business Analytics onder vallen. Pluryn is een fusie-organisatie en kent mede hierdoor nog verschillende administraties en CAO’s die – waar mogelijk – de komende jaren verder zullen worden geharmoniseerd.

Waar doe je het voor?
Je wilt een bijdrage leveren aan een organisatie met een grote maatschappelijke impact. Door het verder verbeteren van de Financiële Administratie help je de medewerkers in de zorg om hun cliënten optimaal te ondersteunen en begeleiden.

Wat ga je doen?
Als teamleider Financiële Administratie ben je ervoor verantwoordelijk voor
Je geeft leiding aan de medewerkers van FA zodat zij effectief en efficiënt hun werk (kunnen) doen, gericht op het tijdige, juiste en volledige administratievoering en heldere communicatie richting haar klanten; je stelt samen met de medewerkers persoonlijke jaarplannen op voor de verdere ontwikkeling van het team;

Je signaleert belangrijke ontwikkelingen op het gebied van financiën en fiscaliteiten en vertaalt deze naar richtlijnen en procedures voor de organisatie; je adviseert het strategisch/tactisch management van Pluryn hierover

Je bent onderdeel van werkgroepen en projecten, zoals op het gebied van juridische herstructurering en AO/IB.
Je optimaliseert werkprocessen op basis van lean werkmethodes en de inzet van RPA (Robot Process Automation)
Je zorgt voor de samenhang van de werkprocessen met afdelingen binnen en buiten Financiën & Control
Je bent verantwoordelijk voor de realisatie en het bijsturen van het verbeterplan van FA als onderdeel van het totaalplan van de afdeling Financiën & Control.

Wat breng je mee?

Studie & ervaring:
Een afgeronde financiële opleiding op minimaal HBO niveau, bijvoorbeeld in de richting van Bedrijfseconomie of Accountancy. Eventueel aangevuld met een managementopleiding;

Minimaal 10 jaar ervaring in een financiële functie, waaronder in een grote/ complexe organisatie en bij voorkeur binnen in de zorg; minimaal 5 jaar ervaring met het aansturen van professionals;

Kennis van wet- en regelgeving op het gebied van fiscaliteiten en accountancy is vereist;
Ervaring met het optimaliseren van financiële werkprocessen (ervaring met het toepassen van lean trajecten en het gebruik van RPA is een pré) en daarbij een coachende rol heeft voor de medewerkers;

Ervaring met het begeleiden van medewerkers op vaardigheden en hun professionele ontwikkeling;
Verbindende gespreks- en sparringpartner op alle niveaus;
Ervaring in de zorg is een pré maar niet vereist.

Competenties:
Je bent een prettige gesprekspartner voor collega’s en externen, beschikt over uitstekende advies- en communicatievaardigheden en bent samenwerkingsgericht;

Je doorziet snel waar (proces)verbeteringen mogelijk zijn en bent in staat om slimme oplossingen te bedenken;
Je hebt een goede helicopterview, en weet hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden maar je bent ook bereid om waar nodig de details in te duiken;
Complexe vraagstukken dagen je uit, je denkt in oplossingen, je kent het klappen van de zweep en weet mensen op een prettige manier te overtuigen van de beste oplossing;

Strak en zakelijk vaardig in het handhaven van accurate administraties die voldoen aan de gewenste accountability en de gewenste tijdigheid, volledigheid en juistheid van de administratieve processen

Arbeidsvoorwaarden:
Een uitdagende functie in een prettige werkomgeving, in een organisatie met een grote maatschappelijke relevantie
In eerste instantie ontvang je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling.
Een beloning die past bij de zwaarte van de functie;
Overige arbeidsvoorwaarden zijn onder andere een flexibel meerkeuzesysteem en een goede pensioenregeling, conform cao;
meer...



Meer vacatures van Public Search