Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Ambtelijk secretaris

Ijsselheem - Kampen - 06-05-2021 Naar vacature  

Ben jij in staat om medewerkers en OR met elkaar in verbinding te brengen? Heb jij talenten op het gebied van organiseren, coördineren en informeren. Vind je het leuk om een coachende rol aan te nemen, zodat de OR een andere koers gaat varen? En heb je hart voor de (ouderen)zorg? Dan is deze functie van ambtelijk secretaris op jouw lijf geschreven.

In het kort:

24 uur
Bepaalde tijd
Betekenisvol
Complex
Uitdagend

Waar ga je werken?

Als ambtelijk secretaris werk je voor de ondernemingsraad van IJsselheem die c.a. 2400 medewerkers vertegenwoordigt.
De OR is volop in beweging. We zitten momenteel in een transitie naar een vernieuwde OR. Het uiteindelijke doel is de medezeggenschap daar neer te leggen waar dit het beste past. Zo willen we meer betrokkenheid creëren bij de medewerkers en netwerken binnen de organisatie effectiever inzetten.

Als ambtelijk secretaris vervul je een belangrijke trekkersrol in deze ontwikkeling. Je houdt de OR scherp en helpt de leden focus te houden op de nieuwe koers. Door jouw natuurlijke manier van coachen voelt dit heel prettig voor je collega’s. Jij zorgt er voor dat iedereen, van OR-lid tot gastspreker, zich welkom en gehoord voelt in onze OR.

Wat ga je doen?

Jij bent als ambtelijk secretaris hét aanspreekpunt voor de ondernemingsraad die volgens de WOR functioneert.
Je brengt de kwaliteit van medezeggenschap naar een hoger plan door verbeterpunten te signaleren en op te pakken, de processen te bewaken en te coachen op de kwaliteit van vergaderingen. Je bent alert op de te nemen stappen om tot de vernieuwde OR te komen en toont daarin initiatief.

Je werkzaamheden zijn onder andere:
  • Je zorgt voor de planning en uitvoering van OR-activiteiten, bent scherp op naleving van wettelijke kaders en procedures en de hieruit voortvloeiende afspraken;
  • Je zorgt voor de agenda, redigeert correspondentie, werkt notulen en verslagen uit, zorgt voor verspreiding en je bewaakt hieruit voortgekomen afspraken;
  • Je neemt een coachende rol in als het gaat om de stappen die we maken richting de vernieuwde OR en je stimuleert het gesprek hierover;
  • Je hebt een breed relevant netwerk en weet deze op een juiste manier in te zetten.
  • Je volgt de relevante trends en ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en vertaalt deze naar concrete acties.

Wie ben jij?

Je bent een echte sparringpartner en in staat veel diverse contacten te onderhouden. Je bent een kei in uiteenlopende meningen en belangen bij elkaar brengen en houden. Dit doe je door middel van open overleg, en/of adviseren van anderen, waarbij je altijd de organisatorische context in beeld houdt. Je hebt een open houding, toont initiatief, stelt je flexibel op en bent in staat een zelfstandig oordeel te vormen.

Verder voldoe je aan het volgende:
  • Je hebt een relevante opleiding op minimaal mbo+ niveau en ervaring met de WOR;
  • Je staat open voor nieuwe en andere vormen van medezeggenschap. Je hebt een flexibele instelling en kunt makkelijk schakelen;
  • Bij voorkeur heb je ervaring op het gebied van coaching;
  • Je beschikt over goede sociale vaardigheden, zoals sensitiviteit, luistervaardigheid, tact en overtuigingskracht;
  • Uiteraard heb je een goede mondelinge- en schriftelijke- uitdrukkingsvaardigheid;
  • Je kunt omgaan met conflicterende belangen en gaat hier integer mee om;
  • Je kunt een positieve VOG (verklaring omtrent gedrag) overleggen.

Wat krijg je van ons?

Ga je bij ons aan de slag als ambtelijk secretaris? Dan werk je in een inhoudelijk en maatschappelijk interessante werkomgeving die continu in beweging is.

Daarnaast bieden we je:
  • Een jaarcontract voor 24 uur per week, werkdagen en -tijden zijn in overleg waarbij in elk geval aanwezigheid op maandag is vereist;
  • Salaris volgens CAO VVT, FWG 45: minimaal € 2.420 en maximaal € 3.315 bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een eindejaarsuitkering, collectieve verzekeringen, een goed pensioen en een werkkostenregeling.

Wij zijn benieuwd naar jou!

Kies jij voor een baan als ambtelijk secretaris bij IJsselheem? Dan zijn we benieuwd naar jouw verhaal.
Je kunt op deze vacature reageren t/m donderdag 20 mei; de sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 25 mei.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
meer...



Meer vacatures van Ijsselheem