Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Klantmanager

Werken voor Rotterdam - 06-04-2024 Naar vacature  

Vind jij ook dat iedereen recht heeft op een dak boven het hoofd? En wil jij je graag hard maken voor de kwetsbare Rotterdammer? Dan is dit je kans!
€ 3317 - € 4752 bruto p.m.
32 - 36 uur per week
Bepaalde tijd
Solliciteer t/m
19 april 2024

Recruiter :
Voeg vacature toe aan favorieten

Jouw rol

Jij kan het verschil maken. Mede dankzij jouw inzet help jij diverse gezinnen aan een woning en met het financiële stuk dat daarbij komt kijken.
De afdelingen Participatie en Stedelijke zorg is op zoek naar een tijdelijke klantmanager. Als klantmanager behandel je aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet en aanvragen Bijzondere Bijstand, zelfstandig af. Daarnaast beheer je een caseload van werkzoekenden op zowel rechtmatigheid als doelmatigheid. Allemaal met het doel het vergroten van de zelfredzaamheid van de kwetsbare Rotterdammer.

De doelgroep waar jij je voor inzet zijn statushouders, zij zijn gekoppeld aan de gemeente. Momenteel verblijven statushouders in een asielzoekerscentrum (AZC) waar zij wachten op een woning. Jij als klantmanager zal namens de gemeente in gesprek gaan met de statushouders om de gezinssamenstelling te achterhalen. Aan de hand van wat het gezin nodig heeft, worden zij gematched aan een woning en zal je hen helpen met het tekenen van het huurcontract. Indien het gezin recht heeft op een uitkering koppel jij de juiste uitkering aan het gezin zodat zij hun vaste lasten kunnen betalen. Bij een kale woning zal je het gezin ook stofferings- en inrichtingskosten verstrekken. Het is hier aan jou om te bepalen bij welke gezinssamenstelling welke soort uitkering verstrekt wordt, en hoe deze wordt uitgekeerd. Het is daarom zeer van belang dat je kennis hebt van de Participatiewet. We zien daar graag iets over in je motivatiebrief.

Dit bieden we naast je salaris

Flexibel in te richten werktijden
Flexibel in te richten werktijden. Bijv. 36u = 4x9 of extra vakantie- opbouw bij 40u p/w.
17,05% keuzebudget
17,05% keuzebudget bovenop je salaris in te zetten voor aanschaf extra vakantiedagen, sportschoolcontributie, extra cash, fietsvergoeding of reiskostenuitruil.

Werk thuis of op een locatie
Mooie mix van werken op locatie, in de stad of vanuit huis. Waarbij het uitgangspunt niet kantoor is, maar de plek waar jij jouw werk het beste kunt doen. Voor iedere dag dat je volledig thuiswerkt, ontvang je een thuiswerkvergoeding.

Optimale (thuis)werkfaciliteiten
Optimale (thuis)werkfaciliteiten, zodat jij thuis of onderweg je werk goed kunt uitvoeren.
Dienstverband
Je start met een contract voor bepaalde tijd, die kan worden omgezet naar onbepaalde tijd.
OV-mobiliteitskaart
De reiskostenregeling sluit aan bij hybride werken en stimuleert gezond en duurzaam reizen. Reizen met het OV gebeurt met de OV-mobiliteitskaart en wordt 100% vergoed. Voor reizen met de fiets, deelvervoer en zelfs wandelen ontvang je tevens een vergoeding.

Opleidingen & trainingen
Aantrekkelijk opleidings- en ontwikkelprogramma.
Goede ABP Pensioenregeling
Waarbij gemeente Rotterdam voor ambtenaren 70% van de pensioenpremie betaalt en de werknemer 30%.

Dit bieden we naast je salaris

Flexibel in te richten werktijden
17,05% keuzebudget
Werk thuis of op een locatie
Optimale (thuis)werkfaciliteiten
Dienstverband
OV-mobiliteitskaart
Opleidingen & trainingen
Goede ABP Pensioenregeling
Bekijk alle voorwaarden
Je werkt samen met collega’s aan de kwaliteit van leven van de Rotterdammers en zorgt ervoor dat iedere Rotterdammer zorg of hulp krijgt, werkt en zijn of haar talenten ontwikkelt, maar ook toegang heeft tot sport, cultuur en goed onderwijs.

Jouw profiel

Naast een resultaatgerichte werkhouding ben je stressbestendig, samenwerkingsgezind en gewend om planmatig te werken. Tot slot ben je communicatief vaardig en beheers je de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en geschrift.

Je beschikt daarnaast over:
  • Een hbo-diploma, in de richting van SJD of gelijkwaardig;
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol, zoals het behandelen van uitkeringsaanvragen (inkomsten kant), opgedaan in de afgelopen drie jaar;
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet;
  • Aantoonbare kennis van de bijzondere bijstand;
  • Aantoonbare kennis van Rotterdams recht;
  • Kennis van en ervaring met Socrates en RDD.

Dit zien wij als pre:
  • Je hebt kennis van en ervaring met bestedingscontrole;
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep Statushouders, door eerdere werkervaring met de doelgroep;
  • Je hebt kennis van en ervaring met GUS RMW en Suwinet/Piv.
We zijn voor ons team op zoek naar 3 nieuwe collega's met een beschikbaarheid van 32 tot 36 uur per week. Het betreft een tijdelijke vacature voor de duur van één jaar met de mogelijkheid op een verlenging.

Daarom werken voor Rotterdam

Bij een stad die je elke dag uitdaagt en het beste in jou naar boven haalt, hoort een eigentijdse overheid die meebeweegt met de energie van de stad. Zo’n organisatie wil de gemeente Rotterdam zijn. Daarom bieden we je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Wij creëren de voorwaarden zodat jij de ruimte ervaart om te groeien: in de stad en binnen de eigen organisatie. In een omgeving met collega’s die veilig en vertrouwd voelt. Waar we samen beslissen en samen aanpakken.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Werken voor Rotterdam
Meer Klantmanager vacatures