Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Juridisch adviseur omgevingsrecht

Werken voor Arnhem - 10-03-2023 Naar vacature  

Tijdelijk met uitzicht op vast
Plaatsingsdatum
09-03-2023
Uren per week
32-36
Maandsalaris
€ 5.372
Sluitingsdatum
23-03-2023
Een stad in beweging, dat is Arnhem. Vanuit de omgevingsvisie is woningbouw één van de belangrijkste opgaven. Dit omhelst onder andere de “woondeal”; de realisatie van 20.000 nieuwe woningen tot 2025. Als juridisch adviseur omgevingsrecht vervul je een essentiële rol in de realisatie hiervan. Ook heb je te maken met andere politieke ontwikkelingen en het bestuur. Je krijgt te maken met een complex werkveld. Wil jij je verder ontwikkelen en bijdragen aan de ontwikkeling van onze stad? Reageer dan direct op deze vacature!

Wat ga je doen?

In de ontwikkeling van onze stad speel je een grote rol. Als juridisch adviseur omgevingsrecht draag je zorg voor de procesvertegenwoordiging van de gemeente in bezwaar- en (hoger) beroepzaken. Dat betekent:

  • Lef tonen: of je nou 100% of 50% kans om te winnen hebt in de rechtbank, jij behandelt elke zaak met hetzelfde enthousiasme;
  • Procedures (bezwaar, beroep, hoger beroep) uitvoeren met inwoners en bedrijven;
  • College van burgemeester en wethouders adviseren op lopende dossiers.
Kortom: je zit dicht op de politiek, je bent van begin tot eind betrokken en verantwoordelijk bij de procedures die jij in behandeling hebt. Je krijgt de regie over je eigen werk en je helpt ons ook doordat wij weer leren van jouw kennis en ervaring.

Daarnaast werk je intensief samen met je collega’s van het team omgevingsrecht. Tijdens wekelijkse overlegmomenten spar je met hen over lopende en toekomstige zaken. Het werkveld betreft onder meer Wabo/Omgevingswet en Wonen.

Wie zijn wij?

Wij – jouw toekomstige collega’s van Juridische Zaken – leveren juridische adviezen en producten waarbij professionaliteit en de behoefte van de klant centraal staan. Onze werkwijze is zorgvuldig en flexibel. Wij denken proactief mee en adviseren (gevraagd en ongevraagd) over en begeleiden juridische procedures en projecten op allerlei rechtsgebieden. Ook zien we toe op de kwaliteit van het handelen van de gemeente op juridisch gebied. Wij adviseren college en burgemeester, zorgen voor de klachtenafhandeling, worden ingezet voor conflictoplossing en geschilbeheersing en vertegenwoordigen de gemeente in (gerechtelijke) procedures. Wij werken samen met onze collega’s voor de stad aan belangrijke onderwerpen. Variërend van coffeeshops tot bijstandsuitkeringen, bomenkap, afval en subsidies.

De afdeling Juridische Zaken bestaat uit zo’n 50 enthousiaste professionals. Onze afdeling is opgedeeld in teams, zoals team Openbare orde en veiligheid, team Omgevingsrecht, Juridisch control (kwaliteit van het handelen van de gemeente op juridisch gebied) en administratief-juridische ondersteuning.

Wat bieden wij jou?

Bij de gemeente Arnhem kun je rekenen op:
  • Een goed bruto maandsalaris in schaal 11, minimaal € 3.701,- tot een maximum van € 5.372,- op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een dienstverband van 12 maanden met de intentie van een duurzame arbeidsrelatie;
  • 144 wettelijke vakantie-uren, in elk kalenderjaar met een voltijddienstverband;
  • 43,2 bovenwettelijke vakantie-uren naast de vakantie, in elk kalenderjaar met een voltijddienstverband;
  • 17,05% financieel keuzebudget (maximaal € 916,- per maand) dat tot je beschikking staat. Dit budget kun je laten uitbetalen of inzetten voor verschillende doeleinden;
  • Een goed pensioen dat je opbouwt bij het ABP;
  • Een individueel loopbaanbudget van € 500,- per jaar;
  • Persoonlijke ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden dankzij ons collectieve aanbod aan opleidingen;
  • Een laptop en een telefoon;
  • Hybride werken: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen.
We hebben ons gehele
voor je op een rij gezet.

Wie zoeken wij?

Een juridisch professional met ervaring in het omgevingsrecht. Je weet in iedere situatie complexe onderwerpen te verduidelijken en door de juiste vragen te stellen snel tot de kern te komen. Je communiceert makkelijk met diverse collega’s, bedrijven en/of inwoners. Daarnaast durf je tijdens procedures of casussen ook buiten de kaders te gaan om ze effectief af te handelen. Als je vastloopt schroom je niet om je collega’s in te schakelen om mee te denken en andersom signaleer je wanneer anderen hulp nodig hebben om het gezamenlijke resultaat te versterken.

Verder vragen wij:

  • Academisch / WO diploma in de richting van rechtsgeleerdheid. Bij voorkeur een master op het gebied van publiekrecht;
  • Een master met specialisatie in het omgevingsrecht is een pre;
  • Je hebt aantoonbaar relevante werkervaring in het omgevingsrecht;
  • Je hebt daarnaast kennis van algemeen bestuursrecht en procesvertegenwoordiging;
  • Je hebt een brede blik en kijkt over de grenzen van het recht/rechtsgebied heen.

Waar kom je te werken?

Arnhem is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Arnhem is met meer dan 163.000 inwoners de 12e gemeente van het land. Als werkgever maken wij gebruik van de kracht en het initiatief van de samenleving. We sluiten aan bij dat wat inwoners, bedrijven en bestuur nodig hebben. Ons doel? Snel en resultaatgericht inspelen op de behoeftes en een toegevoegde waarde bieden. Onze medewerkers zijn de kracht van onze organisatie. Zij maken het verschil.

Hoe solliciteer je?

Reageren op deze vacature kan tot en met donderdag 23 maart via de sollicitatiebutton. Dit doe je met cv en motivatie. De motivatie mag vorm-vrij, bijvoorbeeld in de vorm van een brief, afbeelding of video. We horen graag wat je motiveert om te reageren op deze vacature. Ook krijgen we graag antwoord op de hieronder beschreven motivatievraag. Uiterlijk dinsdag 28 maart hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 3 april. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?

De motivatievraag:

  • Samenwerking en juridisch advies
Heb je een voorbeeld van een samenwerking met een (interne) klant waaraan je juridisch advies moest geven vanuit een complexe casuïstiek waarin je met je overtuigingskracht met elkaar tot het gewenste resultaat wist te komen? Wat was het doel van deze opdracht? Hoe heb je dit aangepakt? Hoe heb jij het contact onderhouden met jouw klant tijdens dit proces? Hoe kijk je erop terug en wat zou je in het vervolg anders doen?

Graag zien we in jouw motivatiebrief een zo concreet mogelijk voorbeeld volgens de

terug. Kun je wat hulp gebruiken bij het opmaken van je motivatie? Bekijk dan onze sollicitatietips via:

Heb je nog vragen?

Voor vragen over de functie kan je contact opnemen met Kok van Loosdrecht, afdelingshoofd, via +31614767884. Voor vragen over de werving- en selectieprocedure kan je contact opnemen met Fardis Americaan, recruiter. via +31615393619, per

of per
.

Inclusie

Gemeente Arnhem werkt voor en samen met haar inwoners aan een diverse en inclusieve stad: een stad waar iedereen zichzelf mag en kan zijn en ook welkom is. Om dat te realiseren hebben we ook een inclusieve organisatie nodig, waar de samenstelling divers is en niemand wordt uitgesloten. Wij willen talenten met hun verschillen aan ons binden, omdat we ervan overtuigd zijn dat verschillen elkaar versterken. Dat hebben we nodig om die diverse en inclusieve stad te worden. Voel je dus welkom bij Gemeente Arnhem, wie je ook bent of hoe je ook in het leven staat.

meer...



Meer vacatures van Werken voor Arnhem