Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Beleidsmedewerker Sociaal Domein

Connexys - Hendrik-Ido-Ambacht - 24-07-2021 Naar vacature  

gemeente Hendrik-Ido-Ambacht
De samenleving verandert in rap tempo. Ook binnen het sociaal domein gaan de ontwikkelingen razendsnel. En juist binnen die dynamiek voel jij je als een vis in het water. Je bent een enthousiaste, proactieve verbinder die breed inzetbaar is binnen het sociaal domein. Je draagt bij aan de toekomst van onze jeugd en het welzijn van onze inwoners. Herken jij jezelf in dit profiel? Dan is deze functie echt iets voor jou! Zien wij jou als mogelijke kandidaat, dan plannen we gedurende de looptijd van deze vacature al een gesprek met je in.

Company information

Hendrik-Ido-Ambacht is een kleine organisatie. Met ruim 100 medewerkers zetten wij ons voortdurend in voor onze inwoners, ondernemers en instanties. We sluiten aan bij wat er leeft en speelt in de gemeente. Om dit met een compacte organisatie zoals de onze te kunnen realiseren, is flexibiliteit en voldoende inzet van hoogwaardige professionals een randvoorwaarde.

De ambtelijke organisatie bestaat uit de afdelingen Bestuurszaken, Beheer Openbare Ruimte, Beleid en Ontwikkeling en het projectbureau De Volgerlanden. De organisatie staat onder leiding van de gemeentesecretaris/algemeen directeur. De cultuur is informeel, de werksfeer is prettig en de onderlinge lijnen zijn kort.

Wie zijn wij?
Het team Welzijn & Onderwijs werkt hard aan de ontwikkelingen in het sociaal domein in onze gemeente: de transformatie van de jeugdhulp, de Wmo, de Participatiewet en het passend onderwijs. Hierbij is een goede samenwerking met onze lokale en regionale partners en het verbinden van de verschillende beleidsvelden van groot belang.

Het team Ruimte van de afdeling Beleid & Ontwikkeling werkt hard aan de ontwikkelingen in het ruimtelijk domein in onze gemeente: de implementatie van de Omgevingswet, maar ook de energietransitie zijn actuele thema’s binnen dit team. Tot slot zijn ook de grote projecten, zoals de ontwikkeling van nieuwe bedrijventerreinen, binnen de afdeling ondergebracht.

Function description

Vanuit een advies- en ontwikkelrol ga je zelfstandig aan de slag met beleidsonderwepen en verschillende projecten op het gebied van het sociaal domein. Dit doe je in nauwe samenwerking met collega's en maatschappelijke organisaties.

Het lokale preventieplan vormt hierin de basis. Hieruit vloeien diverse projecten voort. Je levert een belangrijke bijdrage aan de realisatie van projecten en pakt de werkzaamheden die daarvoor nodig zijn met beide handen aan. Hiervoor is geen vastomlijnd takenpakket vastgesteld, maar juist dát maakt deze functie dynamisch. Je doet wat er nodig is, dat maakt het werk afwisselend en uitdagend.

Er zijn twee concrete projecten waar je verantwoordelijk voor wordt:
  • Je bent accounthouder voor Hi5Ambacht, het sportieve en culturele activiteitenteam voor kinderen en jongeren in Hendrik-Ido-Ambacht. Naast de doorontwikkeling van Hi5Ambacht, ben je betrokken bij diverse ontwikkelingen rondom het sportakkood;
  • Je gaat actief aan de slag gaat met de doorontwikkeling van het Baxhuis. Deze plek wordt verder ontwikkelt tot een plek waar de jeugd in Hendrik-Ido-Ambacht zich thuis voelt
.

Function Requirements

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding;
  • Kennis van en ervaring met beleidsadvisering en beleidsontwikkeling op het brede welzijnsterrein;
  • Ervaring met projectmatig werken.
Je bent een actief, resultaatgericht persoon. Jouw inzet zorgt er voor dat de inwoners van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht concreet aspecten terug gaan zien in de samenleving. Op een soepele, wendbare manier vind jij je weg naar betrokken maatschappelijke organisaties. Een goede samenwerking en onderhoud van je netwerk is daarbij essentieel. Je hebt dan ook een scherp oog waar je voor wat moet wezen en welke personen of organisaties daarin kunnen ondersteunen. Dit vraagt om goede communicatieve vaardigheden, maar bovenal om een gezonde dosis enthouasisme en natuurlijke drive om zaken voor elkaar te krijgen.

Job conditions

Het werken op het snijvlak van een kleine organisatie en het werken binnen een groot, complex organisatienetwerk maakt de functie extra uitdagend. Je krijgt bij ons alle ruimte en vrijheid om je werkzaamheden zelf in te richten. Ons regionale samenwerkingsverband Drechtsteden zorgt ervoor dat je ook buiten onze organisatie ervaring kan opdoen en met collega's in het netwerk kan samenwerken.

Je salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en is maximaal € 4.494,- bruto per maand (salarisschaal 10 CAO gemeenten bij een werkweek van 36 uur).

Verder krijg jij bij ons uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, flexibele werktijden, pensioen, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Dit budget kun je inzetten voor bijvoorbeeld extra vrije dagen, een opleiding of de aanschaf van een nieuwe fiets.

Contact information

Heb je interesse in deze veelzijdige, afwisselende functie solliciteer dan direct online. Als je meer informatie wilt over de functie neem dan contact op met Lenny Mans, waarnemend afdelingshoofd Beleid & Ontwikkeling via 078-770 23 44 of 06-12176790 Voor vragen over de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met team Werving & Selectie via 078 – 770 8030.

meer...



Meer vacatures van Connexys