Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Kabinetschef en Strategisch Adviseur Burgemeester

Drechtsteden - Dordrecht - 21-09-2022 Naar vacature  

Reageer voor: 17 oktober
Nog 1 dag
Vakgebied
Management
Soort dienstverband
Vast dienstverband
Opleidings­niveau
HBO, WO
Standplaats
Dordrecht
Organisatie
Gemeente Dordrecht
Functietype
Advies/Onderzoek
Uren per week
36 uur
Maandsalaris
€4.965,- tot €6.616,-

Over Dordrecht

Dordrecht. Een stad met een rijke historie. En een prachtige toekomst. De oudste stad van Holland is een stad vol ambities. Onder het motto 'Samen bouwen aan een sterk en groen Dordrecht' werkt het nieuwe college de komende vier jaar aan die toekomst. In het jaar 2030 is onze stad een nog betere versie van zichzelf: een groene, levendige stad die beweegt naar 140.000 inwoners. Hierbij werkt de gemeente met partners en inwoners samen: ‘Wij maken Dordt’!

Werken voor Dordrecht is extra leuk omdat de stad de juiste schaalgrootte heeft: de stad biedt complexe grootstedelijke uitdagingen maar de organisatie is overzichtelijk genoeg voor de nodige slagkracht en korte lijnen. Wij spelen op ontwikkelingen in door opgave gestuurd te werken en ons flexibel te organiseren. Hiermee sluiten we aan bij de dynamiek van de stad en realiseren we onze gedeelde ambities. Talent krijgt volop kans. Er is ruimte voor ontwikkeling voor mensen die met ons uitdagingen willen aangaan.

Jouw cluster heet Versterking Bestuur en Organisatie. Dit cluster is verantwoordelijk voor de regie op en coördinatie en ontwikkeling van strategische-, bedrijfsvoerings-, organisatorische- en financiële vraagstukken, alsmede het veiligheidsbeleid van de gemeente. Binnen het cluster bestaan verschillende kernteams die, elk met zijn eigen specifieke rol en taak, gericht zijn op het ondersteunen van bestuur en organisatie. Eén van de kernteams is het kabinet van de burgemeester.

Het kabinet van de burgemeester is een team van zeven medewerkers die de burgemeester ondersteunen in zijn wettelijke bevoegdheden en de rollen en taken die bij het burgemeesterschap horen (voorzitter raad, voorzitter college, verantwoordelijkheid voor de handhaving van openbare orde en veiligheid, in de rol als regioburgemeester, voorzitter veiligheidsregio en plaatsvervangend voorzitter politie-eenheid Rotterdam). Het werkterrein is breed, zoals advisering ex- en intern, onderhouden van contacten met de stedenbanden, communicatie, woordvoering, protocol, beantwoorden van vragen, organiseren van evenementen en inhoudelijke bijeenkomsten, en adviseren over gemeentelijke- en Koninklijke onderscheidingen.

Je geeft sturing en leiding aan het kabinet van de burgemeester. Je bent verantwoordelijk voor de inhoudelijke ondersteuning van de burgemeester. Je bent zijn klankbord, aanspreekpunt en strategisch adviseur. Dit doe je voor zijn rol als voorzitter van het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad en regionale samenwerkingsverbanden, waaronder de regio’s Smart Delta Drechtsteden, Zuid-Holland Zuid en de Veiligheidsregio. In je advisering daag je de burgemeester uit tot reflectie op inhoud en proces en ben je goed in het geven van feedback. Je begeleidt en adviseert de burgemeester bij voor hem belangrijke bijeenkomsten.

Als strategisch adviseur ben je in staat om de visie van de burgemeester te verwoorden en in- en extern uit te dragen. Jouw spilpositie bevindt zich op het snijvlak van de ambtelijke organisatie en het bestuur. Je werkt nauw samen met de gemeentesecretaris, stadsstrateeg, adviseur Public Affairs/lobby en de woordvoerder. Je ontzorgt de burgemeester proactief. Je pakt de vraagstukken die zich voordoen zelfstandig op, legt de goede verbindingen en zet deze uit binnen de organisatie bij de betrokken experts. Vanzelfsprekend bewaak je de voortgang en zorg je voor een heldere terugkoppeling.

De afgelopen jaren is een solide team kabinet opgebouwd met professionele medewerkers die vanuit een stevige basis hun taken uitvoeren. Van de nieuwe kabinetschef wordt gevraagd om samen met de medewerkers van het kabinet de komende jaren de strategische advisering en de verbinding met de interne organisatie verder in te vullen. Een open, verbindende, verkennende en initiatiefrijke rol van het kabinet wordt daarom nog belangrijker.

Je bent een integere, flexibele en creatieve persoonlijkheid, aantoonbaar resultaatgericht en georiënteerd op de stad en regio. Je hebt een uitstekend gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen en ervaring met strategisch politiek-bestuurlijke advisering. Zorgvuldigheid combineer je met daadkracht en je weet wanneer unieke situaties om unieke oplossingen vragen. Je kunt goed omgaan met de bij de functie behorende vertrouwelijkheid, complexiteit en soms strijdige belangen.

De protocollaire wereld begrijp je. Je bent zelf het visitekaartje van de gemeente naar externe partners. Je verbindt en schakelt gemakkelijk tussen verschillende mensen, partijen en belangen. Vanzelfsprekend ben je bijzonder dienstverlenend ingesteld en bezit je uitstekende communicatie vaardigheden. Je weet mensen op een inspirerende en positieve manier mee te nemen.

Je bent in het bezit van afgeronde wo-opleiding met bijbehorend werk- en denkniveau. Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen en kunt op strategisch- en tactisch niveau acteren.

  • Een verantwoordelijke, veelzijdige en uitdagende functie voor 36 uur per week (fulltime) in een dynamische werkomgeving met gedreven collega's waar initiatieven gewaardeerd worden.
  • Het salaris bedraagt maximaal € 6.616 ,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring;
  • Opleidingsmogelijkheden om te blijven groeien in je vak en als persoon;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% over je salaris. Dit budget kun je bijvoorbeeld inzetten voor: extra verlof (bij 36 uur maximaal 144 uur), een fietsregeling, het inkopen van extra pensioen, de contributie van je sportvereniging. Het bedrag uit laten betalen kan ook;
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, thuiswerkvergoeding, flexibele werktijden, verlofregelingen, tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting.
Diversiteit en gelijke kansen: dat vinden wij heel belangrijk. Daarom ontvangen we graag jouw sollicitatie, als je voldoet aan onze wensen. Ongeacht je achtergrond, geslacht/gender, beperking, seksuele oriëntatie, religie/overtuiging of leeftijd.

Enthousiast geworden? Solliciteer dan meteen via de sollicitatiebutton. Met vragen over procedure of arbeidsvoorwaarden kan je terecht bij Werner Töller, Businesspartner Recruitment op nummer 06-54630871. Als je meer wilt weten over deze functie neem dan contact op met Japke Geertsma, clustermanager Versterking Bestuur en Organisatie op telefoonnummer 06-18307035.

Gesprekken vinden plaats op 20 oktober (tussen 09.00-13.30 uur, dan kun je daar alvast rekening mee houden.

Een assessment behoort tot de mogelijkheden
Acquisitie stellen wij niet op prijs.
meer...



Meer vacatures van Drechtsteden