Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Afdelingshoofd Bestuur en Organisatie a.i. /Strategisch Adviseur Organisatieontw

Matchd - via Jobsonline - Lochem - 10-04-2024 Naar vacature  

De gemeente Lochem is een organisatie die ruimte geeft aan vernieuwende ideeën. We stellen de samenleving voorop en daarom moderniseren we onze organisatie voortdurend. Zo werken we met veel ambitie aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken en recreëren is.

Functiebeschrijving

Binnen de gemeente Lochem bevinden we ons in een proces van organisatieontwikkeling. We zien steeds complexere maatschappelijke opgaven. Als organisatie willen we wendbaar zijn om sneller te kunnen reageren op ontwikkelingen. De span of control/attention moet behapbaar zijn. En we vragen meer strategische denkkracht vanuit de organisatie. Deze wensen hebben geleid tot een eerste aanzet tot een (nieuwe) organisatiestructuur. De organisatie gaat per 1 september 2024 van de huidige 6 afdelingen naar 4 domeinen. Per 1 september , of zoveel eerder als nodig, zal deel 1 van de opdracht ( interim afdelingshoofd) vervallen. Het gaat hierbij om de domeinen fysiek, sociaal, dienstverlenging en programma's en projecten.

De opdracht richt zich op twee aandachtsgebieden:

  • Aansturen van de afdeling Bestuur en Organisatie (B&O) als interim afdelingshoofd (1/2 deel van 36 uur);
  • Begeleiden van de organisatieontwikkeling als strategisch adviseur (1/2 deel van 36 uur).

Aansturen als interim afdelingshoofd:

  • Tijdelijk waarnemen van de afdeling B&O en lid managementteam (MT);
  • Is op basis van integraal management verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen de eigen afdeling (inclusief PIJIOFFACH taken (personeel, informatievoorziening, juridische zaken, inkoop, organisatie, financiën, facilitair, administratieve organisatie, communicatie en huisvesting);
  • Sparringpartner directeur-gemeentesecretaris. Aanspreekpunt complexe casuïstiek MT leden;
  • Op hoofdlijnen contact met portefeuillehouder voor de teams communicatie, HR en Informatie en automatisering;
  • Relatiebeheer samenwerkingspartners.

Begeleiden van de organisatieontwikkeling als strategisch adviseur:

  • Procesbegeleider/kwartiermaker voor het MT in de organisatieontwikkeling.
6 maanden - 36 uur - 1,00 fte.

Functie-eisen

  • Afgeronde relevante wo opleiding bijvoorbeeld in de richting van managementwetenschappen;
  • Tenminste 3 van de laatste 5 jaar ervaring als organisatieadviseur bij de overheid. Actuele kennis en ervaring in teamontwikkelingsprocessen en verandermanagement processen;
  • Kennis en ervaring op het gebied van leiderschapsontwikkeling;
  • Tenminste een half jaar van het laatste jaar ervaring met hiërarchisch direct leidinggeven aan minimaal 30 medewerkers bij een gemeentelijke organisatie;
  • Ruime ervaring met advisering van de WOR-bestuurder en afstemming met de medezeggenschapsraad binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Ervaring met teamontwikkeling gericht op taakverdeling, functies en positionering van teams;
  • Ervaring als sparringpartner op de inhoud van organisatieontwikkeling en als afdelingshoofd voor secretaris-directeur, MT-leden en portefeuillehouder, minimaal een half jaar van het afgelopen jaar;
  • Ten minste 3 van de laatste 5 jaar ervaring als procesbegeleider/kwartiermaker voor het MT in organisatieontwikkelingsprocessen binnen de overheid;
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Matchd