Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medewerker backoffice BRP

Gemeente Oldambt - Winschoten - 17-05-2022 Naar vacature  

Ben jij een persoon met een frisse blik? Ben je communicatief vaardig en durf je door te vragen? Heb je daarnaast affiniteit met IT en kennis op het gebied van de basisregistratie personen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het team BRP zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie:

Medewerker backoffice BRP

Medewerker Publiek I DV22-06
32 uur (0,89 fte)
tijdelijk voor de periode van twee jaar

De organisatie

In de functie van medewerker briefadressen val je onder het team BRP. Het team BRP maakt deel uit van het Klantcontactcentrum (KCC), dat valt onder het cluster Dienstverlening. Het KCC bestaat uit meerdere teams die diverse taken uitvoeren op het gebied van burgerzaken, receptie en telefonie. Eén van die teams is het team BRP (basisregistratie personen). Dit team bestaat uit drie medewerkers. Het team BRP behandelt samen met de teams inwonerszaken, burgerlijke stand en informatie alle burgerzakenproducten.

Wat ga je doen?

De gemeente Oldambt heeft het Leger des Heils (vestiging Winschoten), Stichting Bereikbaar en de gemeente Oldambt aangewezen als briefadresgever. Als medewerker Backoffice BRP ben je verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van, het beoordelen van en het beslissen over de (complexe) aangiftes briefadressen van bovengenoemde briefadresgevers. Je stelt een voornemen tot weigering en weigeringsbesluiten op. Je voert hercontroles uit en bent aanspreekpunt voor collega’s, aangewezen briefadresgevers, briefadreshouders en aanvragers van briefadressen. Daarnaast bewaak je de wettelijke behandeltermijnen en houd je een register bij van toegekende briefadressen.

Verder houd jij je bezig met andere backoffice werkzaamheden zoals adresonderzoek, inschrijvingen BRP, nalatenschap onderzoeken enzovoorts.

Wie ben je?

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vinden we het belangrijk dat je op de hoogte bent van de actuele wet- en regelgeving migratie (verhuizing en hervestiging vanuit het buitenland) en identiteitsvaststelling. Je weet het belang van een klantgerichte houding, het belang van doorvragen en hoe je met weerstand van klanten kunt omgaan. Communicatieve vaardigheden zijn daarbij van groot belang. Je bent proactief. Je hebt een klantgerichte instelling en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je bent vooral een enthousiaste en flexibele collega!

Competenties

Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Samenwerken

Daarnaast vragen we voor deze functie aanvullend de volgende competenties:
  • Integriteit
  • Conflicthantering
  • Klantgerichtheid
  • Mondelinge communicatie
  • Nauwkeurigheid

Jouw opleiding en ervaring

  • Je hebt tenminste een MBO4 werk- en denkniveau.
  • Je hebt in ieder geval de module migratie afgerond.
  • Je hebt inzicht in gemeentelijke werkprocessen en hebt goede kennis van wet- en regelgeving op het gebied van Burgerzaken. Kennis van de wet BRP, Besluit BRP, circulaire BRP en briefadres is een must.
  • Kennis van de Algemene wet bestuursrecht is een pré.
  • Je hebt ervaring met de applicaties iBurgerzaken / IZRM / Atos e-Suite.
  • Je hebt affiniteit met IT.

Wat bieden wij jou?

  • Je krijgt een aanstelling voor twee jaar.
  • De functie is ingedeeld in functieschaal 8 van de cao Gemeenten. Dit is maximaal € 3.732,- bruto op basis van een 36-urige werkweek (peildatum april 2022). Inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring.
  • Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) worden ingezet voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
  • Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
  • Een werkomgeving waarin aandacht voor elkaar, werkplezier en persoonlijke ontwikkeling vanzelfsprekend is.
meer...



Meer vacatures van Gemeente Oldambt