Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adjunct manager amv

Coa - Tilburg - 16-07-2021 Naar vacature  

opvang en begeleiding
Is het tijd voor verandering in jouw loopbaan én wil jij een bijdrage leveren aan het opvangen van alleenstaande minderjarige vreemdelingen bij het COA? Dan is dit een kans die je niet mag missen, lees vooral verder!

Deel deze vacature

De doelgroep

Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv) zijn asielzoekers onder 18 jaar die bij binnenkomst in Nederland niet worden begeleid door een ouder of voogd. In de regio opvang worden amv van 13 tot 18 jaar opgevangen. Deze jongeren zijn vaak alleen naar Nederland gekomen en hebben naast de gebruikelijke dienstverlening ook specifieke zorg nodig. Jongeren zijn een leuke uitdagende doelgroep met bij hun leeftijd horende vragen en problematieken.

Het team

Regio Tilburg bestaat uit twee kleinschalige woonvoorzieningen (kwv’s). Op de ene locatie worden jongeren van 15 tot 18 jaar opgevangen. Hier wonen jongeren die de procedure hebben doorlopen en nog minderjarig zijn. Op de andere locatie worden 13- 14 jarige jongeren opgevangen die niet terecht kunnen in een pleeggezin. Deze jongeren doorlopen de procedure en verblijven op de locatie tot zij een vergunning krijgen of kunnen doorstromen naar een reguliere kwv. Kortom een mooie, uitdagende doelgroep waar jij je creativiteit en sociale vaardigheden voor kan inzetten met je team amv medewerkers!

Jij bent een kandidaat die dit als een mooie kans ziet. Je wilt deze kans aanpakken als een volgende stap in je loopbaan. Goed om te weten: we zoeken iemand die vooral deskundig is op de inhoud en een sparringpartner kan zijn voor zowel manager als medewerker.

Over de functie

Als adjunct manager amv ondersteun je de manager bij het integraal managen van de regio Tilburg om gezamenlijk resultaten op het gebied van de opvang en begeleiding van amv te behalen.

Wat doe je?
  • Je levert een bijdrage aan de totstandkoming en realisatie van het jaarplan.
  • Je coördineert operationele werkzaamheden en ziet toe op de uitvoering van locatie gebonden taken door (een deel van) het team. Periodiek leg je verantwoording af aan de manager amv over bereikte resultaten en inzet van middelen. De inzet van medewerkers verdeel je zodanig dat er sprake is van een effectieve en efficiënte bezetting.
  • Je geeft uitvoering aan het personeels-, organisatie- en arbobeleid en brengt actief punten in ter verbetering bij de manager amv. Ook draag je zorg voor de uitvoering van de financiële en P&C zaken van het team.
  • Je vertoont voorbeeldgedrag en zorgt voor naleving van de integriteitsregels en gedragscodes. Daarom fungeer je ook als eerste aanspreekpunt en signaleer je knelpunten en lost deze op.
  • Je onderhoudt actief interne en externe contacten zodanig dat het COA goed geïntegreerd is in haar omgeving. Hierbij communiceer en draag je het COA beleid uit. Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen in methoden en technieken in de opvang en begeleiding van asielzoekers. Continue informeer je de medewerkers hierover en doet eventuele adviezen of voorstellen voor verbetering.

Functie-eisen


Als adjunct manager amv vragen we het volgende van je:
Je bent een mens- en resultaatgerichte adjunct met een heldere kijk op leidinggeven. Je weet binnen een groep samenwerking en synergie tot stand te brengen en te stimuleren en past het doel en/of de aanpak aan als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Hierbij bevorder en begeleid je de ontwikkeling van medewerkers en richt je je op het bereiken van een vooraf bepaald resultaat.

Verder houd je rekening met relevante externe ontwikkelingen en omstandigheden en met de gevolgen van interne ontwikkelingen, beslissingen en acties voor de organisatie.

Je hebt aantoonbare ervaring met coaching van een team en hebt eerder gewerkt in de jeugdzorg en met jongeren.
Je beschikt over een relevante hbo- opleiding m.b.t. vakgebied/aandachtsgebied en hebt kennis van agogische begeleidingsmethoden. Daarnaast heb je ook ervaring met jongerenproblematiek en bedrijfsmatige kennis. Kennis en ervaring op gebied van management en aansturing van medewerkers is een pré.

Wat bieden we jou?

Wij bieden je een proactieve rol die onmisbaar is bij het COA. Je komt te werken in een omgeving waar je directe bijdrage levert aan de maatschappij. Afwisselende werkzaamheden, zeer betrokken en gedreven collega’s en juist dat zorgt voor een prettig werksfeer. Het COA hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Zo heb je veel vrijheid en zelfstandigheid in je werkzaamheden.

  • Voor deze functie is het salaris minimaal € 3639,31 en maximaal € 5150, 65 bruto op basis van 36 uur (schaal 9, conform cao Sociaal Werk. Het COA hanteert wel een eigen functieboek en salarisgebouw). Inschaling is op basis van kennis en werkervaring.
  • We starten met een tijdelijk dienstverband met de intentie van een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • We gaan qua werktijden (en –locatie) uit van jouw eigen verantwoordelijkheid/ planning en de wederzijdse behoefte aan contact met collega’s, het management en onze bewoners.
  • Individueel keuzebudget (ikb) van 18% van het jaarsalaris (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering).
  • 144 uur vakantieverlof bij een fulltime dienstverband (plus 26 uur in ikb).
  • Vitaliteitsuren (afhankelijk van de leeftijd).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een loopbaanbudget.
  • Een goede balans tussen werk en vrije tijd.
Wil je bij het COA werken dan vragen we een positieve
. Alle collega’s leggen daarnaast de Eed of Belofte af.

Werken bij het COA

Bij het COA vangen we al
asielzoekers op in opvangcentra. In onze opvangcentra bieden we hen basisvoorzieningen en begeleiding naar hun toekomst in Nederland of daarbuiten. Onze organisatie is altijd in beweging. Meebewegen met de (politieke) realiteit en samen inspelen op kansen zit in onze genen.

Bij ons werk je samen met collega’s uit diverse disciplines aan de opvang en begeleiding van asielzoekers uit allerlei culturen en met diverse achtergronden. Wij bieden je een veelzijdig en afwisselend takenpakket en vragen van jou zelfstandigheid. Je krijgt veel vrijheid voor eigen inbreng en wij waarderen initiatieven die ons werk beter maken. Je krijgt van ons volop de ruimte en begeleiding om jezelf te ontwikkelen. Denk aan het volgen van een opleiding, waardoor je nog beter kunt functioneren in je huidige functie of kunt doorgroeien. Wil je meer weten kijk dan op

.
We vinden duurzame inzetbaarheid en diversiteit in ons personeelsbestand belangrijk. Daarom maken we optimaal gebruik van de diverse talenten en vermogens van onze medewerkers. Voor jouw werk krijg je een aantrekkelijk salaris, eerlijke vergoedingen en een goed pensioen

.

Solliciteren

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Brenda Remmers, manager AMV, 06-54618531.
Wij ontvangen je cv en motivatiebrief graag zo snel mogelijk, maar uiterlijk 20-08-2021.
I.v.m. vakantie kan de vacaturehouder pas vanaf 23-08-2021 reageren op sollicitanten.
meer...



Meer vacatures van Coa