Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Privacy Officer

Baan bij Bunnik - 10-05-2021 Naar vacature  

Wij zoeken een spin in het web van de privacybescherming! | 7-5-2021 | 24 uur | HBO | Vast dienstverband
Werken bij gemeente Bunnik betekent groeien in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

In onze compacte organisatie hebben we de ruimte om onze professionaliteit naar eigen inzicht te tonen. Zelforganisatie is daarvoor de basis. Om dit te ondersteunen werken we onafhankelijk van tijd en plaats en activiteitengericht. Onze flexibele werktijden, moderne faciliteiten en flexplekken maken dat mogelijk.

De Privacy Officer maakt onderdeel uit van de afdeling Dienstverlening, waar alle in- en externe dienstverlening is ondergebracht.

Over gemeente Bunnik

Prettig wonen en leven, met ruimte voor elkaar: dat is waar onze gemeente voor staat. Bunnik is met alle drie haar kernen Bunnik, Odijk en Werkhoven een plek waar mensen zich thuis voelen. Niet voor niets zijn we een van de beste woongemeenten in de regio. En dat willen we graag zo houden. Maar dat betekent niet dat we kunnen stilzitten. De omgeving van onze gemeente verandert. Om ook in de toekomst een levendige, gezonde en groene gemeente te zijn waar onze bewoners zich gekend en (h)erkend voelen, ondernemers kansen zien en waar bezoekers graag komen, moeten we nu aan de slag.

Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik Bouwen Voor Elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd. Lees en kijk:

.

Je baan bij Bunnik

Jij bent de spin in het web van de privacybescherming. Je bent een goede adviseur voor medewerkers, management en bestuur over privacy aangelegenheden. Je hebt regelmatig overleg met de FG’s (Functionarissen Gegevensbescherming) en CISO’s (Chief Information Security Officers). Tevens vervul je een brugfunctie naar het vakgebied informatiebeveiliging. Op het gebied van Privacy werken we nauw samen in de Regio Zuidoost Utrecht (ZOU). Gezamenlijk hebben wij ook de FG’s in dienst.

Ter bevordering van de privacybescherming organiseer je inspirerende en praktische bewustwordingsactiviteiten voor onze medewerkers. Je beheert en actualiseert het register van verwerkingen, procesbeschrijvingen en privacy gerelateerde documenten.

Ook voor het toetsen en laten sluiten van verwerkersovereenkomsten en andere privacy overeenkomsten ben jij de aangewezen persoon.
Daarnaast adviseer je over het houden van gegevensbeschermingseffect beoordelingen (DPIA’s) en stel je deze samen met de medewerker op. De afhandeling van aanvragen op grond van de AVG behoort ook tot jouw taken.

Je coördineert de oplossing en afhandeling van datalekken, en je meldt deze zo nodig aan de Autoriteit Persoonsgegevens.
De uitvoering van de AVG pakken wij op praktische en doelmatige wijze aan. Wij vinden het vooral belangrijk dat medewerkers zich bewust zijn van de rechten van inwoners op privacy.

Wie ben jij?

Uiteraard word je enthousiast van onze ambitie en onze cultuur van korte lijnen en aanpakken. En daar heb jij nog iets aan toe te voegen.
Als Privacy Officer is de AVG voor jou uiteraard gesneden koek. Je hebt goede kennis van en ervaring met het bestuursrecht, en met name het gemeenterecht. Je hebt een proactieve werkwijze en denkt in mogelijkheden en oplossingen. Met oog voor kwaliteit realiseer je gedreven je doel- en taakstellingen. Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en past dat op verschillende niveaus toe.

Je wijze van communiceren kenmerkt zich door mensen te benaderen en hen te motiveren. Je neemt ze mee in de soms lastige maar noodzakelijke privacywetgeving. Je bent goed als verbinder en kartrekker.

Wat bieden wij?

Het salaris bedraagt maximaal € 4.494,00 bruto (schaal 10; salarispeil 1-10-2020) op basis van 36 uur per week. De gemeentelijke rechtspositie is van toepassing met een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een tegemoetkoming in de reiskosten en een individueel keuzebudget ter waarde van 17,45% van je bruto loon. Dit keuzebudget kun je gebruiken om je verloftegoed uit te breiden, financiering van een studie of als extra bruto salaris.

Ook aan je ontwikkeling hebben we gedacht. De Bunnik-Academie geeft je de mogelijkheden om trainingen en webinars te volgen die jij waardevol vindt. Het volgen van vakgerichte opleidingen behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.

Solliciteren & informatie

Neem voor meer informatie over de functie contact op met Ankie van Ingen, plv. Afdelingshoofd Dienstverlening, via
of telefoonnummer 030 - 6594865.
Enthousiast? Stuur dan
vóór 20 mei a.s.
je brief met CV naar
.
De gesprekken vinden plaats op 25 mei. Wij kijken er naar uit!
De vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid hebben interne sollicitanten voorrang. Gemeente Bunnik hanteert voor werving en selectie de NVP sollicitatiecode.

meer...



Meer vacatures van Baan bij Bunnik