Inloggen - Registreer  

Administratief medewerker

Lenferink - Almelo - 12-03-2024 Naar vacature  

Administratief medewerker

Onze bedrijf, Lenferink Groep, is sinds 1977 actief in de Automotive branche en is al jaren een bekende speler in de markt. Lenferink Groep heeft verschillende vestigingen in Oost Nederland en Duitsland en richt zich op de verkoop en lease van personen- en bedrijfsauto’s. In totaal werken er ongeveer 70 medewerkers.

De directeur/eigenaar Ben Lenferink is vroeger “vanuit de schuur” begonnen met het eigenhandig opknappen en verkopen van auto’s. Met zijn sterke handelsgeest en ondernemerszin heeft hij gedurende zijn loopbaan zijn organisatie steeds verder uitgebouwd tot een goedlopend bedrijf met de huidige omvang. Zijn medewerkers genieten veel vrijheid en zelfstandigheid in hun manier van doen. Voor een ieder van hen staat het belang van het nakomen van afspraken richting de klant hoog in het vaandel. Het bedrijf heeft dan ook veel lange en duurzame relaties met klanten en hecht daar veel waarde aan. De klantenkring is zeer divers en vormt een afspiegeling van de huidige maatschappij.

Voor onze Financiële Afdeling zijn wij op zoek naar een

Adm.Medewerker/Business Controller (M/V Full-time)

hands-on – passie voor auto’s
 

Functieomschrijving

In deze veelzijdige en dynamische functie, waarin in je jouw passies voor auto’s en cijfers kunt combineren, ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de financiële administratie van de Lenferink Groep. Het team bestaat naast jou uit drie financieel administratief medewerkers en hoofd administratie, aan wie jullie rapporteren en met wie jij nauw samenwerkt. De afdeling heeft een belangrijke spilfunctie binnen de organisatie en je werkt dan ook nauw samen met de afdeling verkoop, inkoop, de werkplaats en de buitenlandse vestigingen.

Dagelijks heb je te maken met een groot aantal diverse administratieve handelingen zoals betalingen, inkoopfacturen en transacties van de diverse vestigingen in binnen- en buitenland, zowel contant/kas als via bancair. Jij zorgt ervoor dat de afhandeling hiervan vlekkeloos verloopt en zult op den duur de eindverantwoordelijkheid krijgen over een van onze BV. Je verzorgt zelfstandig de BTW aangiften, intracommunautaire verslaglegging en de maandelijkse incasso’s. Daarnaast verzorg jij de volledige inkoop/verkoopadministratie en zorg je dat alle documentatie en betalingen hiervoor compleet zijn. Tevens beheer je een stuk van onze debiteurenadministratie. Verder controleer je diverse grootboekrekeningen en help je mee met het voorbereiden van de jaarafsluiting. Maandelijks stel je desgewenst gedegen financiële rapportages op en beantwoord je vragen van collega’s in binnen- en buitenland over deze rapportages.

Verschillende automatiseringspakketten zoals Keyloop EVA DMS, Cash en Datev+Stotax zijn aanwezig bij Lenferink, maar de vertaalslag naar integratie hiervan in de werkwijzen en procedures moet nog worden gemaakt. Jij zorgt, in samenwerking met de financieel manager en verkoopmanager, voor de verdere optimalisatie van het gebruik van deze systemen en processen in de dagelijkse praktijk. Je vervult hierbij een voorbeeldrol en coacht en begeleidt je collega’s, zonder daarbij hun commerciële gedrevenheid in te perken, in het naleven van werkafspraken.

 

Functie-eisen

Je hebt een afgeronde MBO/HBO opleiding in economische of bedrijfskundige richting. Je hebt ervaring in een soortgelijke functie en met het opstellen van financiële analyses en rapportages. Je hebt uitstekende automatiseringskennis. Je hebt kennis en affiniteit met Word en Excel.

Je “hebt iets met auto’s” en bent woonachtig in buurt van Almelo. Daarnaast heb je een goede beheersing van de Engelse en Duitse taal, in woord en geschrift.

Persoonskenmerken

Uiteraard ben je cijfermatig sterk onderlegd, werk je nauwkeurig en ben je gestructureerd en goed georganiseerd. Je durft verantwoordelijkheid te nemen en duidelijk te zijn, bent initiatiefrijk en zelfstandig, maar kunt ook goed relativeren. Je hebt een positief-kritische houding en denkt mee in verbetertrajecten en mogelijkheden tot verdere optimalisatie van processen en werkwijzen. Hoewel je gestructureerd werkt en doordachte adviezen geeft, beweeg je je tegelijkertijd ook soepel in een commerciële omgeving. Je spreekt de taal van je financiële collega’s, maar kunt je ook goed inleven in collega’s van sales, klanten en leveranciers.

Je vindt het leuk je te verdiepen in de boekhouding, maar bent ook nieuwsgierig naar de praktijk, de markt en het primaire proces. Met collega’s communiceer je op samenwerkingsgerichte wijze en werk je op die manier toe naar het doorvoeren van verbeteringen binnen het bedrijf. Tegelijkertijd spreek je anderen, waar nodig, aan op hun verantwoordelijkheden met betrekking tot het consequent en correct bijhouden van (financiële) gegevens en het volgen van afgesproken werkwijzen. Je bent een aanpakker die zich thuis voelt in een spilfunctie binnen een organisatie met korte lijnen.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Lenferink
Meer Administratief medewerker vacatures