Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Beleidsadviseur Vastgoed

Zaanstad - 29-03-2023 Naar vacature  

Ruimtelijke ordening

Opleidingniveau

HBO

Soort

Vaste aanstelling

Aantal uren

36 uur

De functie

Welke kant willen we als gemeente Zaanstad op als het gaat om gebiedsontwikkeling en vastgoed?
Jij bent daarin als onze Beleidsadviseur Vastgoed meedenker, adviseur en
medebeslisser. Een baan met inhoud, waarbij je grotendeels je eigen werk indeelt én verschil maakt hoe Zaanstad er in de toekomst uit ziet.
De diversiteit in beleidsstukken, afwisseling en de hoeveelheid vraagstukken. Dat maakt het werk leuk en uitdagend. Jij stelt beleid op rond vastgoed en grondzaken en speelt hiermee een belangrijke rol binnen het team en de afdeling. Want je schrijft niet alleen beleid, je bent ook verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering ervan. Je stuurt op resultaten en doelen en neemt anderen hierin mee. Dat doe je deels vanuit ons mooie Stadhuis in Zaandam en deels vanuit huis.

Het werkveld van vastgoed en grondzaken is breed, dus kom je op veel verschillende beleidsterreinen in actie. Erfpachtbeleid is een belangrijk onderdeel, maar denk zeker ook aan grond- en vastgoedbeleid of beleid voor gebiedsoverstijgende kosten. Samenwerken en overleggen met anderen binnen en buiten de gemeente is de manier waarop je draagvlak creëert voor onze aanpak. Hoe verhoudt nieuwe wetgeving, zoals de Omgevingswet, zich ten opzichte van bestaande wetgeving en wat betekent dat voor ons werk binnen Grondzaken. Hierover denk je proactief na en je komt, in overleg met je collega’s, met voorstellen voor de implementatie.

Verder ben je bezig met het:
  • vertalen van strategische doelen en uitgangspunten in beleidsvoorstellen op tactisch en operationeel niveau.
  • schrijven van voorstellen om het beleid te laten vaststellen door het college en de gemeenteraad.
  • meedenken, adviseren en voorstellen doen over de implementatie van de Omgevingsvisie Zaanstad 2040.
  • politieke, maatschappelijke en wettelijke veranderingen omzetten naar geactualiseerd beleid dat verbinding met de praktijk houdt.
  • overleggen, afstemmen en zorgen dat verwachtingen over de uitkomst van beleid helder zijn bij interne en externe partijen en het bestuur.
Je werkt samen met je collega’s binnen Grondzaken maar ook met partijen buiten de gemeente. En met andere afdelingen, zoals projectmanagement, strategie, openbare ruimte en onderwijs.

Jouw profiel

Jouw bevlogenheid voor het vakgebied vastgoed en grondzaken werkt aanstekelijk. Je bent overtuigend in het meenemen van de eigen organisatie en belanghebbenden in de stad bij het voorgenomen beleid. Daarbij heb je een brede blik en onderzoek en weeg je input vanuit verschillende invalshoeken mee bij jouw voorstellen. Voeg daar een helikopterview en vlotte pen aan toe en dan ben jij de juiste kandidaat. Je volgt de ontwikkelingen en actualiteiten binnen het vakgebied op de voet en zoekt naar kansen en creatieve mogelijkheden om doelstellingen te halen. Met jouw ervaring beweeg je je makkelijk in het politieke veld en weet je verbindingen te leggen, partijen bij elkaar te brengen en draagvlak te creëren. Daarnaast:

heb je een hbo-diploma en ervaring als beleidsadviseur.
  • heb je aantoonbaar ervaring in het werken in gebiedsontwikkeling of vastgoed.

Het aanbod

Je krijgt een uitdagende baan met inhoud bij een fijne, ambitieuze werkgever. Een baan van 36 uur, waarbij parttime werken bespreekbaar is. En waarin jij het verschil kan maken en een waardevolle bijdrage levert aan de stedelijke en maatschappelijke opgaven en de toekomst van Zaanstad. Wat we nog meer bieden?

  • Een salaris tussen €3.701 en €5.372 bruto per maand (schaal 11 o.b.v. 36 uur, inschaling is afhankelijk van ervaring).
  • Een baan voor 32-36 uur per week.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van maar liefst 17,05%, dat je kunt besteden aan extra vakantiedagen, opleidingen, een fiets of extra salaris.
  • Hybride werken: zowel in het unieke stadhuis, direct gelegen naast het NS-station Zaandam, als vanuit huis. Werktijden/ -dagen zijn flexibel in te delen.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Een thuiswerkvergoeding van €2 netto per dag.
  • Een reiskostenvergoeding op basis van fiscale uitruil. Als je met het OV reist ontvang je daarnaast een netto tegemoetkoming in de reiskosten.
Wil jij meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Klik dan even verder:

De organisatie

Zaanstad behoort tot de 20 grootste gemeenten van Nederland en groeit nog steeds. Het is een bruisende stad, die volop in ontwikkeling is. In 2040 is onze stad uitgegroeid tot een stad met ruim 200.000 inwoners. Dat betekent o.a. dat er flink moet worden gebouwd. Deze groei biedt mooie kansen om de stad te moderniseren en de leefbaarheid te verbeteren, maar brengt ook uitdagingen met zich mee op het gebied van duurzaamheid, klimaat en mobiliteit. Bij de gemeente Zaanstad werken wij vanuit een open grondhouding: nieuwsgierigheid, luisteren, inleven en verbinden. Wij gaan met alle betrokken partijen, zowel intern als extern, een partnerschap aan zodat wij op een gelijkwaardige manier met elkaar samenwerken.

Afdeling Grondzaken, team Vastgoed
De afdeling Grondzaken valt binnen het stedelijk domein, bestaat uit circa 20 medewerkers en is opgedeeld in team gebiedsontwikkeling en team vastgoed. De afdeling Grondzaken is onder meer verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het vastgoed van de gemeente en draagt met haar kennis bij aan de ruimtelijke ontwikkelingsprojecten in de stad. Bij de afdeling werken medewerkers met diverse specialismen, zoals vastgoedadviseurs, planeconomen en juristen. De collega’s in het team hebben veel kennis en expertise. Ze zijn gedreven en goed op elkaar ingespeeld. Een deel werkt er al langere tijd, anderen zijn er nog maar kort, er is een goede mix in de mate van ervarenheid en leeftijd. De medewerkers zoeken de sociale verbinding, helpen elkaar, gunnen elkaar wat en nemen taken van de ander over als het nodig is.

De procedure

Toe aan die nieuwe uitdaging? Solliciteer op de vacature Beleidsadviseur Vastgoed bij gemeente Zaanstad voor 7 april 2023.
Liever eerst meer weten, of behoefte aan een oriënterend gesprek? Neem dan contact op met Marja Kaashoek (Afdelingshoofd Grondzaken) via 06 – 58 00 21 36 (whatsapp mag ook). Ook als je twijfelt of de functie bij je past, gewoon even een berichtje sturen. We helpen je graag met de beeldvorming over het werk, de uitdagingen, het team en het profiel.

Informatie over de procedure kan onze corporate recruiter Gladys Brunings je geven. Je bereikt haar via 06 – 25 07 08 74 of g.brunings@zaanstad.nl.
meer...



Meer vacatures van Zaanstad