Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Buitendienstadviseur zakelijk

Alpina Group - Wijchen - 06-04-2024 Naar vacature  

Bij Alpina zijn we op zoek naar iemand die ons team komt versterken.

25 Vakantiedagen

. En daarbij twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag.

Persoonlijk keuzebudget

. Voor bijvoorbeeld: extra salaris, extra vakantiedagen en een leasefiets.

Thuiswerkbudget.

Om jouw werkplek optimaal in te richten.
Solliciteer in 5 minuten

25 Vakantiedagen

. En daarbij twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag.

Persoonlijk keuzebudget

. Voor bijvoorbeeld: extra salaris, extra vakantiedagen en een leasefiets.

Thuiswerkbudget.

Om jouw werkplek optimaal in te richten.
Weet jij een goede eerste indruk te maken bij klanten? Investeer jij moeiteloos in jouw relaties en denk je graag met hen mee om te komen tot de juiste oplossing? Bouw jij met jouw commerciële en sociale vaardigheden een duurzame en goede klantrelatie op? Hou jij ervan om in een snel groeiende, veranderende en tevens uitdagende werkomgeving te werken? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!

Wat houdt de baan in?

Als buitendienstadviseur zakelijk ben jij verantwoordelijk voor het realiseren van new business, voornamelijk bij potentiële nieuwe klanten. Daarnaast draag jij zorg voor het beheren en uitbouwen van jouw klantenportefeuille. Jij hebt als doel het adviseren over risico’s, verzekeringsoplossingen en het bemiddelen hierin (al dan niet op fee-basis) in de zakelijke markt. Dit doe je op basis van een gestructureerd accountplan, een proactieve klantbenadering, een gedegen verkoopvoorbereiding en door het voeren van efficiënte en effectieve advies- en beheergesprekken, zowel face to face als telefonisch. Jij bent eindverantwoordelijk voor klanttevredenheid door vlekkeloze advisering en zorgvuldige aftersales.

Jouw uitdagingen als buitendienstadviseur zakelijk zijn:

  • Het werven en bezoeken van prospects, alsmede het maken van afspraken met bestaande klanten volgens acquisitie/onderhoudsplanning;
  • Het geven van totaaladvies aan nieuwe en bestaande klanten op het gebied van schade- en inkomensverzekeringen met ondersteuning van adviessoftware;
  • Het actualiseren van risicoprofielen van bestaande klanten met als doel om doorlopend de beste balans te vinden tussen het bewust wel of niet verzekeren van de in kaart gebrachte bedrijfsrisico’s;
  • Het vastleggen/rapporteren van de bevindingen tijdens klantbezoeken;
  • Het realiseren van de overeengekomen individuele (financiële) doelstellingen.

Wat staat daar tegenover?

Jij komt te werken bij een informele en dynamische organisatie waar je alles mag worden, behalve ongelukkig. Jij krijgt de mogelijkheid om te groeien en jezelf te ontwikkelen. Wij bieden geen baan maar een loopbaan. Daarnaast bieden wij jou:

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een vaste aanstelling en een bruto fulltime salaris tussen de € 3.236 en € 5.857, afhankelijk van ervaring;
  • Een persoonlijk keuze budget (PKB), opgebouwd uit verschillende arbeidsvoorwaarden waaronder 8% vakantietoeslag. Het budget kun je voor verschillende doeleinden gebruiken;
  • Een werkweek van 32 tot 40 uur;
  • Flexibiliteit door hybride werken;
  • 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband), waarvan 5 vakantiedagen op zijn genomen in jouw persoonlijk keuze budget (PKB);
  • Twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag;
  • Een pensioenregeling;
  • Een telefoon;
  • Een leaseauto ten behoeve van jouw functie;
  • Een thuiswerkvergoeding (€ 2,15 per dag) en een thuiswerkbudget;
  • Personeelskorting bij het afsluiten van jouw verzekeringen, hypotheek, aan- en verkopen en taxeren van jouw huis.

Hoe ziet het team eruit?

Jij bent werkzaam door heel het land met als standplaats Wijchen. Jij bent werkzaam in het zakelijke team bestaande uit twaalf medewerkers. Samen bedien jij onze relaties optimaal en werk je aan een goede klanttevredenheid. Er heerst een informele werksfeer met gedreven en betrokken collega’s. Een inspirerende en uitdagende werkomgeving waar je volop de ruimte hebt voor eigen initiatieven, persoonlijke ontwikkeling en waar verbetervoorstellen worden gewaardeerd. Verantwoordelijkheid, uitdaging en plezier in het werk staan voorop.

Wat wij van je vragen?

Jij bent het liefst op pad, onderweg naar klanten en prospects. Jij ziet waar de kansen liggen en pakt deze zelfstandig op. Het initiatief komt vanuit jou. Jij krijgt energie van resultaten behalen. Daarnaast:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • In het bezit van Wft Basis, Wft Schadeverzekeringen zakelijk en Wft Inkomen (bij voorkeur) aangevuld met het certificaat assurantie A of bereid deze te halen;
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring in de commerciële buitendienst;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Een sales mentaliteit, hebt geen schroom om 'koud' te bellen en tevens in staat jouw relaties goed te onderhouden en uit te bouwen;
  • Sta jij stevig in jouw schoenen en ga jij pragmatisch om met ad hoc werkzaamheden in een dynamische omgeving met een hoog werktempo;
  • Makkelijk in de omgang en in staat om op elk niveau een gesprek aan te gaan;
  • Een echte hands-on mentaliteit en loopt niet weg voor uitdagingen.
  • Beschik jij over goede sociale vaardigheden en kan je zowel in teamverband als zelfstandig werken.

Jij bezit de volgende eigenschappen en competenties:

  • Uitstekende schriftelijk en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Uitstekende verkoop- en onderhandelingsvaardigheden;
  • Flinke dosis overtuigingskracht;
  • Ondernemend en resultaatgericht;
  • Klant- en servicegericht;
  • Doorzettingsvermogen en stressbestendig;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Wie zijn wij?

Iedereen wil onbezorgd wonen, ondernemen én leven. Bij Alpina helpen wij particuliere en zakelijke klanten om dat te realiseren. Alpina is er voor iedereen die op zoek is naar financiële zekerheid, met een compleet pakket aan diensten en producten waaronder verzekeringen, hypotheken, financiële planning, pensioenen en makelaardij. Alpina is altijd dichtbij: zowel online als offline bij een vestiging in de buurt. Lokaal en regionaal geworteld, laagdrempelig en persoonlijk. Wij werken met gediplomeerde specialisten die onze klanten kennen. Wij zoeken en vinden altijd een onafhankelijke oplossing die aansluit op de wensen van onze klanten. Op een manier die hen het beste past. Onze zorg voor een financieel zekere toekomst van onze klanten maakt ons als organisatie meer dan ooit relevant en toekomstbestendig. Alpina is onderdeel van Alpina Group. Alpina Group is een landelijk werkende organisatie met sterke regionale wortels en internationale ambities. Wij zijn een adviesbedrijf met meer dan 80 vestigingen in Nederland en België en een serviceprovider voor meer dan 3.000 zelfstandige adviseurs. Hierdoor zijn wij één van de grootste financieel adviesbedrijven van Nederland. Onze omvang staat voor inkoopkracht en een breed scala aan specialismen. Wij adviseren particulieren en bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Daarnaast bieden wij hypotheekadvies, financiële planning en het taxeren en aan- en verkopen van onroerend goed. Tot slot begeleiden wij bij inkomens- en pensioenvraagstukken, met arbodienstverlening en risicomanagement. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars. Nationale en internationale verzekeraars kunnen bij Alpina Group terecht voor business process outsourcing. Alpina Group telt zo’n 2.000 medewerkers.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Alpina Group
Meer Buitendienstadviseur zakelijk vacatures