Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adviseur Dienstverlening

Js Consultancy - Den Haag - 24-04-2024 Naar vacature  

Persoonsgegevens zijn onmisbaar voor de dienstverlening van veel (overheid)organisaties. Denk aan de oproep voor vaccinaties, een kenteken op naam zetten of het inloggen met DigiD om een toeslag aan te vragen. Zonder gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) is dit onmogelijk. RvIG beheert & beschermt deze gegevens, want niet iedere organisatie heeft zomaar toegang. De belangen en privacy van de burgers staan hierbij voorop. Daarom moet iedere organisatie die hiervan gebruik wil maken een aanvraag indienen en een aansluittraject doorlopen, waarin jij als adviseur de verbindende factor en het aanspreekpunt bent.

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens(RvIG) is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. Ze werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn ze verantwoordelijk voor het stelsel van de Nederlandse reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). Ze doen dit werk niet alleen voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB maar ook en vooral voor de burger. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen ze samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Eén van de basisregistraties waar de Nederlandse overheid mee werkt, is de Basisregistratie Personen (BRP). Deze basisregistratie bestaat uit verschillende systemen die de persoonsgegevens van ingezetenen en niet-ingezetenen registreren en delen met overheidsinstanties die geautoriseerd zijn om deze gegevens te ontvangen. De BRP wordt de komende jaren doorontwikkeld en verbeterd op verschillende vlakken. Om de verbeteringen vorm te geven is er een Ontwikkelagenda opgesteld met punten die moeten worden uitgewerkt en gerealiseerd.

Het Autorisatieteam brengt de impact van deze veranderingen op de afnemers van de BRP in kaart en zorgt er samen met de afnemers voor dat de bijbehorende autorisaties hierop worden aangepast.

Voordat een afnemer van RvIG persoonsgegevens verstrekt krijgt, wordt een autorisatietraject doorlopen. Dat is ook het geval als er een wijziging plaatsvindt bij een afnemer die al toegang heeft.

Als adviseur dienstverlening breng jij de klantvraag in kaart en geef je advies over de diensten die RvIG aanbiedt. Tijdens het autorisatietraject ben jij degene die de werkzaamheden coördineert en de juiste mensen met elkaar in gesprek brengt. Voor een optimale dienstverlening is een goede relatie met de afnemer belangrijk. Daardoor weet je wat er speelt en signaleer je ontwikkelingen en knelpunten in het identiteitsdomein die je met de klant bespreekbaar maakt. Hierbij werk je samen met de collega’s van het programma Toekomst BRP en de collega’s van de afdeling Beoordelen en Autoriseren, zoals juristen en technisch specialisten. Daarbij zorg je voor een adequate informatievoorziening naar het programma en andere organisatieonderdelen van RvIG.

Je schakelt tussen lange en korte termijn dossiers en beheert en prioriteert je eigen werkvoorraad. In hun dynamische werkomgeving heb je een focus op jouw eigen werkzaamheden. Ook stel je je collegiaal op en bied je graag een helpende hand.

Je gaat in deze rol onderdeel uitmaken van het Autorisatieteam binnen het programma Toekomst BRP waarbij je analyseert welke impact de doorontwikkeling heeft op de diensten en gegevensvertrekking aan hen klanten.

Je informeert de afnemers hierover en bent het aanspreekpunt voor alle vragen die te maken hebben met het gebruik van de persoonsgegevens uit de BRP.
Zo divers als hun dienstverlening is, zo divers zijn hen klanten. Wat ze allen gemeen hebben is dat ze een wettelijke taak uitvoeren. Denk aan gemeenten, ziekenhuizen, politie en justitie, uitkerende instanties zoals het UWV en belastingkantoren.

RvIG staat voor betrouwbaar en veilig gebruik van identiteitsgegevens. De burger moet ervan uit kunnen gaan dat zijn of haar gegevens alleen verstrekt worden als dat nodig is. Zij gaan daar uiterst zorgvuldig mee om.

Aan deze belangenafweging lever je een actieve bijdrage.

Wat wij vragen

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als adviseur of relatiemanager in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring binnen het overheidsdomein of met complexe organisaties (meerdere stakeholders, verschillende belangen);
  • Je hebt affiniteit en/of ervaring met ICT en dan met name de functionele mogelijkheden van registers en systemen.

Naast jouw kennis en ervaring neem jij de volgende competenties mee:
  • Je bent sterk in analyseren, overtuigen, samenwerken, plannen & organiseren en daarnaast flexibel en dienstverlenend ingesteld.
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en communicatieve uitdrukkingsvaardigheden.
  • Je bent nieuwsgierig, enthousiast, proactief en je weet van aanpakken.
  • Je werkt zelfstandig.

Wat wij bieden

Wij kunnen je inzetten op basis van detachering (op projectcontract of in loondienst bij JS Consultancy, inschaling conform CAO opdrachtgever).
Naast een persoonlijke benadering vanuit JS Consultancy en een leuke groep collega’s horen bij een detacheringsconstructie in een dienstverband bij JS Consultancy goede arbeidsvoorwaarden. Hierbij kan je denken aan:

  • Salariëring ingeschaald conform CAO opdrachtgever afhankelijk van jouw opleiding en ervaring en op basis van 36 uur in de week;
  • Aanvullende opleidingen en trainingen op gebied van inhoudelijke kennis, vaardigheden en competenties, passend bij jouw ambities;
  • Intervisie, coaching en periodieke kennissessies over actuele thema’s in het werkveld;
  • Toegang tot het exclusieve netwerk van JS Consultancy.
  • Laptop en een telefoon (die je ook privé mag gebruiken);
  • Reiskostenvergoeding, NS Businesskaart of afhankelijk van je reistijd de mogelijkheid tot een leaseauto!).
Een ZZP-constructie (uurtarief in overleg), behoort ook tot de mogelijk. Naast de persoonlijke benadering en een groot netwerk als preferred supplier binnen het publieke domein, bieden we de volgende voordelen aan:

  • Snelle en makkelijke facturatie, middels Reversed Billing en standaard de betaling binnen 30 dagen na invoering uren;
  • We verzorgen de volledige administratie en we zorgen ervoor dat je maar 1x alle gegevens moet aanleveren (VOG e.d.);
  • Onze juridische afdeling houdt alle wet- en regelgeving rondom ZZP-ers nauw in de gaten en kan daarover indien gewenst ook informeren.
JS Consultancy is de carrièrepartner van professionals en managers voor de publieke zaak. Bij ons werk je aan jezelf én aan oplossingen voor de belangrijkste uitdagingen in onze samenleving. Maatschappelijk resultaat. Samen met jou maken we het waar.

Waar ga je werken

Voor BZK/RvIG afdeling Autorisatieteam zijn we op zoek naar een Adviseur Dienstverlening (32 – 36 uur | Schaal 11 | z.s.m. | minimaal circa 4 mnd.| Met optie tot verlenging)

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Js Consultancy
Meer Adviseur Dienstverlening vacatures