Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Consulent schuldhulpverlening voor ondernemers
Werken voor Delft - 19-01-2023
Naar vacature
Vragen? Neem gerust contact op met Charron en Mathijs
Charron+31 6 36150100
Mathijs
+31 6 52739411
Corporate Recruiters
»
»
Consulent schuldhulpverlening voor ondernemers
Functieomschrijving
Je rolAls consulent schuldhulpverlening voor ondernemers ben je actief bezig voor de Delftse ondernemer die wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Hierbij vinden we het heel belangrijk dat we laagdrempelig werken en een open gesprek aangaan met de ondernemer die hulp vraagt.
Als consulent voer je intakegesprekken en stel je een ‘op maat gesneden’ integraal plan van aanpak op voor de ondernemer. Je adviseert de ondernemer over zijn financiële problemen en zorgt voor “warme” overdrachten of doorverwijzingen naar ketenpartners.
Andere werkzaamheden;
Je geeft op een pragmatische manier uitvoering aan oplossingsrichting(en) welke ook beschreven worden in het plan van aanpak;
Je geeft, waar nodig, uitvoering aan een stabilisatiefase;
Je vraagt vorderingen op en onderhandelt met schuldeisers,
Je berekent de aflossingscapaciteit van (ex) ondernemers en voert voortgangsgesprekken;
Je stelt saneringsvoorstellen op voor ondernemers en ex- ondernemer;
Je hebt regelmatig afstemming met interne en externe samenwerkingspartners en draagt bij aan de voortdurende verbetering van de kwaliteit van schuldhulpverlening.
Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van (aanvullend) beleid vanuit de dagelijkse uitvoeringspraktijk.
Wanneer de situatie daarom vraagt, word je ingezet bij andere onderdelen van de schuldhulpverlening zoals de frontoffice (fase 1 en 2), backoffice (heronderzoeken en nazorg), het jongerenperspectief fonds of de trainingsunit.
Je werkplek
In Delft is het klantcontactcentrum (KCC) de ingang voor de algehele gemeentelijke dienstverlening. De financiële winkel is onderdeel van het KCC. Een afdeling dat zich begeeft in het hart van het sociaal domein. Vanuit deze afdeling wordt uitvoering gegeven aan de Participatiewet, Schuldhulpverlening en diverse lokale beleidsvormen.
Het team van de financiële winkel bestaat uit een senior, een projectleider, 2 trainers, 9 integraal schuldhulpverleners, 2 backoffice medewerkers, 3 consulenten vroegsignalering, 2 consulenten SHV ondernemers en 3 administratief medewerkers. Samen proberen we de effectiviteit van de dienstverlening aan de klant, onze burger, constant te verbeteren. Dit past helemaal in het motto van de gemeente: ons blijven onderscheiden met kwaliteit, diversiteit en verantwoordelijkheid. Niet alleen voor ons werk, maar ook voor elkaar en samen met én voor de stad.
Functie-eisen
Je profiel
Wij zoeken een enthousiaste medewerker met passie voor schuldhulpverlening.
Jij bent goed in staat om op het dunne koordje tussen ‘ziel’ en ‘zakelijkheid’ te dansen. Je bent zowel vaardig in het werken met mensen die (financiële) problemen ervaren, maar je begrijpt ook dat er doelen behaald moeten worden.
Om de ondernemers zo goed mogelijk op weg te helpen heb jij de juiste kennis van o.a. de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs), Bbz, en actuele wet- en regelgeving rondom schuldhulpverlening (o.a. sociaal recht en ondernemingsrecht).
Als onderhandelaar weet jij de juiste afspraken te maken met schuldeisers. Je weet de aangrenzende (multi)problematieken snel boven tafel te krijgen en juiste partijen aan te haken.
Omgevingsbewust, samenwerken, resultaatgerichtheid, verantwoordelijkheid , analytisch, klantgericht en kwaliteitsgericht zijn competenties die goed bij jou aansluiten.
Daarnaast heb je:
Hbo werk- en denkniveau en een relevante afgeronde Hbo-opleiding;
De KIWA Certificering of bereid deze te behalen;
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen de schuldhulpverlening met (ex-) ondernemers;
Goede kennis van wet- en regelgeving van onderhavige vakgebieden zoals
Vaardig met het opstellen van verzoekschriftprocedures als dwangakkoorden en moratoria;
Ervaring met de fiscale aspecten die spelen bij ondernemers, waaronder de uit de sanering voortvloeiende (aanslag ex art. 29 lid 2 Wet op de Omzetbelasting);
Specifieke kennis van ondernemingsrechtelijke aspecten, waaronder bijvoorbeeld: zekerheidstellingen, leverancierskredieten, vorderingen van de belastingdienst, achterstallige premievorderingen, boekhoudkundige achterstanden, afwikkeling van leasecontracten, problemen met de beëindiging van huurcontracten van de bedrijfsruimte en vinden van financiering voor de schuldregeling;
Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
Kennis van ondersteunende systemen, waaronder Stratech, Suite en Verseon.
Arbeidsvoorwaarden
Ons aanbodJe salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal €4.537,- bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 9). Het betreft een functie voor 32 tot 36 uur per week. We starten met een bepaalde tijd contract van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
Door het Individueel Keuze Budget heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.
Tot slot: binnen Delft werken we in een hybride vorm waarbij we deels vanuit huis en deels vanuit ons moderne en duurzame kantoorgebouw boven station Delft werken. Gemakkelijk per openbaar vervoer te bereiken en midden in de binnenstad. De werktijden zijn flexibel.
Meer informatie of direct solliciteren
meer...Meer vacatures van Werken voor Delft