Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Beleidsadviseur Maatschappelijk Vastgoed

Gemeente Maasdriel - 21-07-2022 Naar vacature  

Word jij het aanspreekpunt voor het vastgoed binnen gemeente Maasdriel?

De functie

Als Beleidsadviseur Maatschappelijk Vastgoed ben jij het aanspreekpunt op het gebied van huisvestingsvraagstukken voor maatschappelijke partners en binnen de gemeente. Je gesprekspartners hebben passie voor hun zaak, er spelen allerlei belangen en jij weet die verschillende belangen om te zetten in beleid waar alle partners zich in kunnen vinden. In deze dynamische functie is iedere dag anders. De vraagstukken zijn breder dan gebouwen alleen. Maatschappelijk vastgoed heeft een belangrijke maatschappelijke functie in de dorpen. Als beleidsadviseur verricht je beleidswerkzaamheden op het gebied van maatschappelijk vastgoed. Denk hierbij aan de beleidsterreinen van o.a. sportaccommodaties, dorpshuizen, onderwijshuisvesting en multifunctionele accommodaties. Hiervoor volg je relevante maatschappelijke ontwikkelingen en vertaalt die naar de verschillende beleidsterreinen van de gemeente Maasdriel. Je maakt ook college- en raadsvoorstellen, en via programma’s en projecten laat jij vraag en aanbod optimaal op elkaar aansluiten om zo de leefbaarheid van Maasdriel te versterken.

Waar ga je je verder mee bezig houden?

  • Je regisseert en faciliteert het maatschappelijk vastgoedbeleid, dit betekent dat je in eerste aanleg verantwoordelijk bent voor de terreinen van onderwijshuisvesting, sportaccommodaties, dorpshuizen en multifunctionele accommodaties;
  • Daarnaast signaleer, analyseer en adviseer je over de consequenties van landelijke ontwikkelingen voor het gemeentelijke beleid en draag je zorg voor het treffen van maatregelingen ter bevordering van de efficiënte en effectieve inzet van het maatschappelijk vastgoed;
  • Je werkt mee aan de sturing van het Integraal Huisvestingsplan Onderwijs voor de scholen in de gemeente. Samen met je collega’s bereid je besluiten voor over plannen van schoolbesturen;
  • Je adviseert over vraagstukken rondom de huisvesting van scholen. Je volgt het vakgebied en adviseert over ontwikkelingen;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in overleggen en samenwerkingsverbanden;
  • Je geeft advies over, geeft vorm aan en verricht onderzoek ten behoeve van beleid en uitvoering op het terrein van maatschappelijk vastgoed;
  • Je adviseert het management en bestuur.

Over de organisatie en het team

Waar kom je werken?

De gemeente Maasdriel ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden voor bedrijvigheid en voor landelijk wonen op korte afstand van diverse grote steden. De gemeente is op 1 januari 1999 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Ammerzoden, Hedel, Heerewaarden, Maasdriel en Rossum. Het omvat sindsdien 11 mooie dorpen, met elk zijn eigen karakteristieken en geschiedenis. De gemeente Maasdriel telt ongeveer 25.000 inwoners. Met ruim 2.300 kleine en grote (innovatieve) bedrijven is Maasdriel met recht een ondernemende gemeente te noemen.

‘No nonsense’ en hard werken om onze doelen te behalen; dat is wat de gemeente Maasdriel kenmerkt. Samen met onze collega’s, maar ook met de inwoners, ondernemers en andere partners. Het is soms spannend om in het politieke krachtenveld te opereren en successen te behalen. Dat vraagt om goede voorbereiding, creativiteit en slim meebewegen. Onze ambitie is om midden in de samenleving te staan en een goede relatie en samenwerking aan te gaan met onze ondernemers en inwoners. Deel jij deze ambitie ook? Ontdek jouw mogelijkheden en ga de uitdaging met ons aan!

Binnen de organisatie heerst een gezellige en informele sfeer, waarbij een veilig gevoel en ruimte voor ontwikkeling belangrijk zijn. Het team Realisatie & Beheer is één van de 5 teams en telt 30 medewerkers. Het team bestaat uit de clusters Projecten openbare ruimte, Beheer openbare ruimte, Buitendienst, Facilitaire zaken en Vastgoed.

Jouw profiel

Wat verwachten we van jou?

Om deze taken goed uit te voeren zijn we op zoek naar een collega met het volgende profiel:
  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie in een bestuurlijke (overheids) organisatie;
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met overheidsbeleid en wetgeving, inclusief procedures op onderdelen van het maatschappelijk vastgoed;
  • Je bent proactief, geeft vertrouwen, stelt de juiste vragen en kunt situaties beoordelen;
  • Je bent breed inzetbaar binnen het team en handelt op basis van burgerparticipatie, kansen, mogelijkheden en oplossingen;
  • Je hebt aantoonbare goede mondelinge en schriftelijke communicatie- en adviesvaardigheden;
  • Tenslotte ben je doelgericht- en resultaatgericht, klantgericht en kun je goed samenwerken.

Arbeidsvoorwaarden

Waar kun je op rekenen?

Naast een marktconform salaris, schaal 11A maximaal €5.736 (fulltime), ontvang je jaarlijks 17,05% Individueel Keuzebudget. Ook krijg je een mobiele telefoon. Wij kennen een uitstekend pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding variabele werktijden en studiemogelijkheden. Wij werken (veelal) digitaal en daar waar je nodig bent. Vanuit huis, op locatie of het gemeentekantoor. Werk je op kantoor, dan is er voldoende gratis parkeergelegenheid.

Meer informatie

Wil je meer weten?

Kijk eens op onze website
voor meer informatie over het werken in onze gemeente. Wil je meer weten over de functie of over de procedure? Neem dan contact op met onze recruiter Edward Tuheteru op 06-54222000 of via

meer...



Meer vacatures van Gemeente Maasdriel