Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

(Junior) Bedrijfsadviseur

Trip - Assen - 22-03-2024 Naar vacature  

Een verkeerde investering, onrust in de markt, een afnemer die
opeens weigert te betalen. Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom
een bedrijf in de financiële problemen komt. Onze afdeling
bedrijfsadvisering helpt ondernemers bij financieel zwaar weer en
ondersteunt o.a. de curatoren van TRIP bij de afhandeling van de
faillissementen. Onze bedrijfsadviseurs werken dus nauw samen met
advocaten in het insolventierecht en in andere gerelateerde
juridische gebieden, zoals arbeidsrecht, ondernemingsrecht en
fusies en overnames, om ervoor te zorgen dat onze cliënten de
juiste ondersteuning krijgen.

Werken bij TRIP Advocaten Notarissen

TRIP is in juridische dienstverlening marktleider van
Noord-Nederland. Verspreid over kantoren in Groningen, Leeuwarden
en Assen steken onze ruim 80 juristen de handen uit de mouwen voor
onder andere ondernemingen, overheden, zorg- en
onderwijsinstellingen en woningcorporaties. In totaal werken bij
TRIP ruim 200 collega’s. Onze professionals hebben verschillende
achtergronden en specialismes, maar ook ten minste één
overeenkomst: passie voor hun vak. Het zijn betrokken professionals
die hun verantwoordelijkheid nemen en onze cliënten proactief van
dienst zijn. Werken bij TRIP betekent óók werken bij een kantoor
dat bewezen heeft juridische diensten van topniveau te leveren. Dat
blijkt telkens opnieuw uit onafhankelijk onderzoek van diverse
bureaus. De mix van aanstormend talent en senioriteit zorgt voor
een inspirerende dynamiek.

Wat ga je doen?

Onze afdeling bedrijfsadvisering adviseert en ondersteunt onze
curatoren bij de behandeling en afwikkeling van faillissementen,
bewindvoerders in surseances van betaling en bij WHOA-zaken en is
daarnaast gespecialiseerd in het adviseren van bedrijven met
financiële problemen. De afdeling bestaat uit twee senior
bedrijfsadviseurs, drie insolventiemedewerkers en drie
bewindvoerders WSNP.

Jouw werkzaamheden zijn onder andere:
  • Advisering en administratieve ondersteuning bij (dreigende)
faillissementen, surseance van betaling, WHOA-trajecten of
pre-pack.
  • Financiële recherche/onderzoeken met betrekking tot mogelijke
bestuurdersaansprakelijkheid in het kader van het
rechtsmatigheidsonderzoek van faillissementen.
  • Het uitonderhandelen van crediteurenakkoorden, minnelijk en in
het kader van de WHOA.
  • Onderhandelingen met en administratie van schuldeisers,
schuldenaren, banken, de Belastingdienst en leveranciers.
  • Advisering aan ondernemers, curatoren,
herstructureringsdeskundigen en bewindvoerders.
  • Het uitvoeren van financiële herstructureringen en
reorganisaties.
  • Uitvoeren van activa- en passivatransacties.

Wie ben jij?

  • Je beschikt over minimaal 2 tot 5 jaar ervaring in een
vergelijkbare functie en je hebt affiniteit met zakelijke
dienstverlening.
  • Je weet goed te opereren in een professionele organisatie met
een gelaagde bestuursstructuur.
  • Een bachelor of master titel in een financiële studie.
Bijvoorbeeld bedrijfseconomie of accountancy en control.
  • Je bent dienstverlenend, organisatiesensitief en nauwkeurig en
krijgt energie van een snel veranderende en ambitieuze
omgeving.
  • Je beschikt over minimaal HBO.

Wat bieden we jou?

  • Onze arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend. Mede afhankelijk van
de ervaring die je meebrengt proberen we in overleg tot een passend
aanbod te komen.
  • De standplaats van deze functie is Assen en/of Groningen, maar
je zult ook regelmatig op ons kantoor in Leeuwarden werken.

Onze cultuur

Als één van de oudste kantoren van Noord-Nederland is TRIP een
begrip in de regio. We zijn ambitieus, nuchter en informeel. We
gaan voor het hoogst haalbare, maar dan wel praktisch en zonder
lange theoretische beschouwingen. Op ons kantoor staat samenwerking
voorop; de samenwerking tussen collega’s van je eigen expertise,
maar ook met collega’s van andere expertises en brancheteams. Samen
werk je aan uitdagende multidisciplinaire vraagstukken. En samen
kom je tot het gewenste resultaat, of zelfs meer dan dat. Ons
kantoor gelooft bovendien in een goede balans tussen werk en privé.
Soms vraagt een zaak dat er tot in de late uurtjes wordt
doorgewerkt, maar daarna is er altijd tijd voor ontspanning.
Bijvoorbeeld tijdens het jaarlijkse TRIPmas-feest, de SKI-TRIP of
een zeiluitje op één van de Friese meren.
Bekijk ook onze
om een beeld
te krijgen van TRIP.

Vereisten

Enthousiast over deze vacature?

Neem dan contact op met Joris Bonjer (Manager Bedrijfsvoering) via 06 537 65 840 of stuur uiterlijk 15 oktober jouw motivatiebrief met CV naar
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Trip