Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Hoofd Financiële Administratie

Avalex - Delft - 07-10-2021 Naar vacature  

Avalex is een maatschappelijke onderneming in afval- en grondstoffenmanagement en verzorgt de inzameling van grondstoffen voor de zes aangesloten gemeenten Delft, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk en Wassenaar. Avalex voert voor haar gemeenten het afvalbeleid uit om “Van Afval naar Grondstof” te gaan met als doel een afvalloze regio. Avalex draagt op deze manier bij aan een schone en duurzame samenleving. We zijn een ambitieuze organisatie waar rond de 220 enthousiaste medewerkers werkzaam zijn. Binnen de directie Bedrijfsvoering zoeken we een Hoofd Financiële Administratie.

Wat ga je doen?

In deze functie stuur je een klein team van financiële medewerkers aan en ben je eindverantwoordelijk voor het coördineren, meewerken en verzorgen van de volledige financiële administratie van diverse teams. Ook ben je verantwoordelijk voor het beheer van AFAS. Je weet overzicht te houden en levert financiële gegevens aan voor de rapportages, die je voorziet van advies en beleidsvoorstellen. Je houdt de financiële stromingen scherp in de gaten en doet voorstellen om deze zo nodig bij te stellen.

Als hoofd financiële administratie controleer en verwerk je de jaarcijfers. Je bent daarvoor ook het aanspreekpunt voor de accountant. Je hebt niet alleen alles onder controle, maar je weet ook van aanpakken. Zo spring je, als het nodig is, bij op de financiële- en personele/salarisadministratie.

Bij Avalex hechten we niet alleen veel waarde aan je gevoel voor cijfers, maar vinden we ook onze informele werksfeer en korte communicatielijnen belangrijk.

De ideale kandidaat

Je hebt een hbo-opleiding afgerond (bijvoorbeeld SPD of Bedrijfseconomie) en bent inmiddels een aantal jaar werkzaam in dit vakgebied. Werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid of de afvalbranche heeft onze voorkeur.

Je hebt kennis van het Besluit Begroting & Verantwoording (BBV), belastingwetgeving, administratieve en operationele software, Excel, functioneel applicatiebeheer en rapportagetools. Naast deze kennis heb je ervaring met het opstellen van financiële rapportages, het maken analyses en managementrapportages en het beheren van de personeels- en salarisadministratie. Ook kun je met verschillende boekhoudpakketten en reportingtools werken. Kennis van AFAS en/of Qlik Sense is een pre.

Jouw sociale vaardigheden helpen je bij het maken van afstemmingsafspraken met de accountant en bij het leiding geven aan je team. Verder is het belangrijk dat je analytisch, kritisch en proactief bent en dat je klantgericht te werk gaat.

Wat bieden wij?

Een organisatie met ambities, leuke collega’s en een uitdagende functie met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd. Er is ruimte om jezelf te ontwikkelen (opleiding, training en/of individuele begeleiding) en om eigen ideeën met collega’s te delen.

Je ontvangt een salaris dat past bij de zwaarte van de functie (schaal 11, Cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties) en een pensioenregeling bij het ABP. In plaats van vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering krijg je een vrij besteedbaar budget; het Individueel Keuze Budget van 17,05% van jouw maandinkomen. Je kunt zelf kiezen hoe je dit geld besteedt en wanneer je het laat uitkeren.

Liever eerst meer informatie? Bel dan met Natasja van der Kroon (Directielid Bedrijfsvoering), 06-52005835.
Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een referentiecheck zijn een vast onderdeel van het selectieproces. Ook kunnen we gebruik maken van een assessment.

Voor deze functie wordt de interne en externe werving tegelijkertijd opgestart. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.

meer...



Meer vacatures van Avalex