Inloggen - Registreer  

Studentenservice medewerker - Team Student Support

uu.nl - Utrecht - 14-04-2024 Naar vacature  


Faculteit of dienst:
Universitaire Bestuursdienst

Afdeling:
Directie Studenten, Onderwijs & Onderzoek

Uren per week:
28 tot 32

Uiterlijk reageren op:
5 mei 2024
Krijg jij energie door (internationale) studenten van dienst te zijn bij uiteenlopende vragen op het gebied van inschrijving, collegegeld en universitaire voorzieningen? Vind je het daarnaast leuk om bij te dragen aan het verbeteren van processen en de informatievoorziening aan studenten? Voor de Directie Studenten, Onderwijs & Onderzoek (SO&O) van de Universiteit Utrecht zijn we op zoek naar een studentenservice medewerker bij het team Student Support.

Wat ga je doen?

Als studentenservice medewerker heb je een veelzijdige baan. Jij:
  • bent aankomende, internationale en zittende studenten van dienst door het beantwoorden van vragen, het oplossen van problemen of door hen door te verwijzen naar de juiste afdeling of instantie. Je communiceert via e-mail, telefoon en aan de balie en kunt hierbij snel tot de kern van een vraagstuk komen;
  • bent het eerste aanspreekpunt voor de verschillende backoffices zoals de Centrale Studentenadministratie en International Student Admissions en hebt nauw contact met hen. Voor de Studentdecanen beheer je hun agenda en maak je studentafspraken. In deze functie heb je
geen
gesprekken met studenten over hun welzijn;
  • werkt actief aan het verbeteren van werkprocessen en studentcommunicatie. In deze functie beschik je door het intensieve contact met studenten over veel actuele kennis, je weet wat er speelt onder studenten en hoe je deze informatie waardevol kunt verwerken. Je wordt regelmatig door collega’s gevraagd om aan te schuiven bij een overleg om de visie op studentencontact te waarborgen.

Wat breng je mee?


Dit is jouw ideale baan als jij:
  • goed om kan gaan met verschillende typen mensen en hun emoties;
  • in je werk snel tot de kern van een vraagstuk kan komen en makkelijk de weg kan vinden tussen verschillende digitale systemen;
  • goed onderlinge verbanden kan leggen in een grote hoeveelheid aan informatie en daarnaast graag op de hoogte blijft van nieuwe ontwikkelingen en veranderlijke informatie;
  • een zelfstandige, klantgerichte en proactieve houding hebt, en graag een bijdrage levert aan het optimaliseren van werkprocessen en het verbeteren van de communicatie naar studenten;
  • een uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels hebt, zowel mondeling als schriftelijk en goed bestand bent tegen drukte en piekbelasting;
  • affiniteit hebt met (internationale) studenten en hun belevingswereld waarbij aantoonbare ervaring met het werken met mensen een pre is.

Wat bieden wij?

Wij bieden;
  • een functie voor 12 maanden met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • een werkweek van 28 tot 32 uur met een bruto maandsalaris van minimaal € 2.693,- tot maximaal € 3.636,- bij een fulltime dienstverband (schaal 7 van de cao Nederlandse Universiteiten);
  • 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%;
  • een pensioenregeling, gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof en flexibele arbeidsvoorwaarden op basis van de cao Nederlandse Universiteiten.
Naast de
die zijn vastgelegd in de cao Nederlandse Universiteiten kent de Universiteit Utrecht een aantal eigen regelingen. Zo zijn er afspraken over
, verlofregelingen, regelingen op het gebied van
en krijg je korting op software en andere IT-producten. Ook geven we je de ruimte om je arbeidsvoorwaarden uit te breiden via het Keuzemodel Arbeidsvoorwaarden. Zo stimuleren we je graag om te blijven groeien. Kijk voor meer informatie op

.

Over ons

Een betere toekomst voor iedereen. Die ambitie motiveert onze wetenschappers bij hun toponderzoek en het geven van inspirerend onderwijs. Bij de
werken diverse disciplines intensief samen aan maatschappelijk
. Onze focus ligt op Dynamics of Youth, Institutions for Open Societies, Life Sciences en Pathways to Sustainability.
.
De
(UBD) werkt aan de geïntegreerde ondersteuning van het bestuur van de Universiteit Utrecht. Acht directies ondersteunen het
bij het opstellen en uitvoeren van de jaarlijkse bestuursagenda, het vierjaarlijkse strategisch plan en bij het verlenen van diensten.
De
(SO&O) is één van de ondersteunende directies en maakt onderdeel uit van de
. De directie SO&O ondersteunt het College van Bestuur van de Universiteit Utrecht bij de ontwikkeling en uitvoering van het strategisch beleid ten aanzien van studenten, onderwijs, onderzoek en valorisatie en is verantwoordelijk voor de universiteitsbrede ondersteuning van en informatievoorziening aan studenten.

Het team Student Support bestaat uit 12 medewerkers en werkt met aandacht voor de student. We zorgen ervoor dat de informatievoorziening en dienstverlening aan studenten goed georganiseerd is en werken daarin actief samen, ook met de verschillende backoffices en faculteiten. Naast de Student Support Officers maken ook een Hoofdredacteur en twee Webcommunicatiemedewerkers deel uit van het team.

meer...

Naar vacature