Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Operationeel Inkoper

Zet Company - Landgraaf - 09-03-2023 Naar vacature  

€ 2.000 - € 3.920
Fulltime
HBO, MBO
Office

De functie.

Als Operationeel inkoper ga je je bezig houden met het bestelproces en de 100% beschikbaarheid van onze producten. Je bent verantwoordelijk voor het voorraadniveau, plaatst inkooporders, bewaakt levertijden en draagt zorg voor voorraadbeheer. In deze functie ben je gesprekspartner voor zowel interne klanten als leveranciers en werk je nauw samen met onze tactische inkopers.

Wat kun jij verwachten van onze klant?

Uitdagende en veelzijdige functie binnen een groeiend internationaal opererend bedrijf;
Thuiswerken / hybride werken is mogelijk in onderling overleg;
Salarisrange is tussen €2000 - €3920 bruto per maand (afhankelijk van kennis/ervaring/opleiding etc.);
Trainings- en opleidingsmogelijkheden + doorgroeimogelijkheden;
29 verlofdagen bij een fulltime aanstelling en vanaf 35 jaar om de 5 jaar 1 extra verlofdag erbij;
Mogelijkheid om extra verlofuren / dagen te verdienen (bij geen verzuim b.v.);
Goede pensioensregeling;
Een collectieve ziektekostenverzekering;
Personeelskorting van 20% op onze eigen producten (te verkrijgen in hun Cash&Carry winkel of via
) en daarnaast ook korting op verschillende uitjes;
Sporten met korting;
Goede reiskostenregeling;
Goede regelingen omtrent aanvullend geboorteverlof, bijzonder verlof, ouderschapsverlof etc.;
Werken met leuke collega's binnen een familiaire sfeer.

Wat ga je doen?

In deze functie ben je gesprekspartner voor zowel collega’s van de commerciële afdelingen als voor de leveranciers. Daarnaast werk je nauw samen met de commerciële inkopers en demand planners;

Medeverantwoordelijk voor het voorraadniveau;
De bestelbehoefte omzetten naar een inkooporder en communiceren richting de leverancier. Afhankelijk van jouw accounts vallen Europese of Aziatische leveranciers onder jouw verantwoordelijkheid;

Controleren van orderbevestigingen;
Het proactief managen van de supply chain ter voorkoming van problemen met betrekking tot leveringen;
Het zorgen voor een snelle en efficiënte binnenkomst van de goederen samen met de afdelingen inkoop back-office, transport, inbound en logistic operations;

Zorgdragen voor representatieve communicatie met leveranciers;
Actief werken aan het afbouwen van eventuele surplus voorraad in samenwerking met demand planning en/of sales;
Analyseren van gegevens over het effectief gebruik van goederen/voorraad en locaties, verbetervoorstellen doen over locatiebeheer en/of voorraadbeheer;

Ook houd jij je bezig met het beantwoorden van leveranciersvragen, orderbevestigingen en interne vragen.

Over onze klant.

Dé marktleider, importeur en distributeur van authentieke Aziatische food en non-food producten. Het is een bron van energie, ideeën en vreemde talen. Ze zijn de Europese vertegenwoordiger van meer dan 65 Aziatische topmerken waaronder bekende merken als YumYum en Flying Goose. Met ruim 400 collega’s en tientallen gekoelde vrachtwagens bedienen zij hun klanten, die variëren van duizenden toko’s en Turkse supermarkten tot de bekende internationale supermarktketens.

Wat verwacht onze klant van jou?

Minimaal een afgeronde MBO-4 / HBO (economische/logistieke) opleiding. NEVI MIL en/of NEVI 1 diploma is een pre; 
Minimaal twee jaar ervaring als operationeel inkoper op het gebied van voorraadplanning en bestelprocessen, bij voorkeur in de foodbranche; 
Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Beheersing van Duits, Frans, Chinees en/of een andere Aziatische taal is een welkome aanvulling;

Het is een voordeel als jij kennis hebt van SAP, Excel en Slimstock; 
Je hebt uitstekend cijfermatig inzicht, bent accuraat, betrokken en onderhandelingsvaardig. Ook ben je stressbestendig en probleemoplossend; 
Je bent in staat zowel zelfstandig als in teamverband te werken en beschikt over goede communicatieve vaardigheden; 
Klantgerichtheid en flexibiliteit staan bij jou hoog in het vaandel; 
Cijfermatig inzicht / analytisch sterk; 
Snel kunnen schakelen / flexibel zijn / aanpassingsvermogen; 
Teamspeler / samenwerken; 
Scherp kunnen onderhandelen; 
Commercieel inzicht; 
Discipline (instructies / procedures opvolgen); 
Stressbestendig; 
Interne klantgerichtheid; 
Intern ondernemerschap; 
Communicatief sterk; 
Signaleren en overleggen en/of op anticiperen; 
Zelfstandig werken; 
Collegialiteit.
Sollicitatieproces.
Stap 1.
Gesprek 1
Gesprek met afdelingshoofd.
Stap 2.
Gesprek 2
Gesprek met afdelingshoofd en toekomstige collega.
Stap 3.
Gesprek 3
Gesprek is een meeloopmiddag van minimaal 2 uur.
Stap 4.
Voorstel.
Je ontvangt een voorstel waarin alle arbeidsvoorwaarden staan. Dit bespreek je vervolgens met HR.
Contract tekenen!
Last but not least: contract tekenen! Welkom bij het team!
meer...



Meer vacatures van Zet Company