Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Afval
Soort dienstverband:
6 maand (verlenging bij geschiktheid)✔
Aantal uren:
32-36 uur per week✔
Salaris
:
€2669-€3323 (op basis van een 36 urige werkweek)
Help jij mee om de leefbaarheid en veiligheid van de gemeente Nijmegen te vergroten? Ben jij toegankelijk en ga je graag in gesprek om samen tot een oplossing te komen? Beschik je over inlevingsvermogen, overtuigingskracht en goede gespreksvaardigheden? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Opdrachtomschrijving:
Als handhaver lever je een onmiskenbare bijdrage aan de leefbaarheid in de openbare ruimte. Dat doe je door jezelf in te zetten voor een schoon, heel, veilig en toegankelijk Nijmegen. Voor deze opdracht wordt je vooral ingezet op het taakaccent “afval en reiniging”. Je gaat met mensen in gesprek door mensen aan te spreken op hun gedrag en de geldende regels. Het belangrijkst hierin is dat het gedrag verandert. Je zoekt hierin naar samenwerking met diverse interne en externe partijen en het fungeren als verbinder daarin. Denk hierbij aan wijkregisseurs, vakinhoudelijk adviseurs afval van de afdeling Stadsbeheer en collega’s van de DAR (afval- en reinigingsbedrijf regio Nijmegen). Het werk is erg divers, het kan gaan over achtergelaten rommel, verkeerd aangeboden huisvuil of bedrijfsafval op straat of in de natuur, dumpingen en bijplaatsingen, bekladding, bestikkering en/of graffiti.Het team handhaving is een vrij jonge en onervaren team. Daarnaast is de aandacht voor afval en reiniging de laatste jaren minimaal geweest en dat willen we graag intensiveren. Zo ligt er inmiddels een vastgestelde afvalstoffenverordening, zijn we bezig met de aanpak van bedrijfsafval (met name in de binnenstad), proberen we de kwaliteit van de afvalstromen te verbeteren zodat we meer kunnen hergebruiken, hebben we een project voor aanpak dumpingen en bijplaatsingen ondergrondse containers en wordt er momenteel een nieuw afvalbeleidsplan opgesteld. Om deze ontwikkelingen goed te implementeren, is de inzet van handhaving een cruciale succesfactor. En daarvoor zoeken we 2 fte die dit willen en kunnen opbouwen, neerzetten en borgen! Hierbij is het belangrijk dat het huidige team wordt meegenomen in de ins en outs van het taakaccent afval en reiniging door de collega’s te ondersteunen, enthousiasmeren en coachen.
Verantwoordelijkheden:
- Je houdt samen met je collega’s 7 dagen per week en overwegend tussen 07.00 en 23.00 uur toezicht op en handhaving van, de wet- en regelgeving;
- Hoewel je verantwoordelijk bent voor het aanspreken van de inwoners en ondernemers, treedt je waar mogelijk en nodig dienstverlenend op;
- Tijdens je werk draag je een uniform, zodat je herkenbaar aan het werk bent;
- Na beëdiging ben je bevoegd om identiteiten te controleren, proces-verbaal op te maken, boetes uit te schrijven en personen aan te houden als deze worden verdacht van een strafbaar feit;
- Je anticipeert op incidenten en meldingen van inwoners en stelt daarin prioriteiten;
- Je signaleert actief structurele problematiek en adviseert hierin;
- Samen met je collega’s kijk je goed rond in onze stad. Hierbij ben je je bewust van jouw houding, gedrag én je communicatie;
- Je neemt je collega’s mee in het taakaccent afval en reiniging en ondersteunt, coacht en enthousiasmeert ze waar nodig;
- Je bepaalt op welke manier je met verschillende partners diverse problematieken aan gaat pakken. Je neemt hierin het voortouw wanneer dat nodig is;
- Je organiseert en neemt deel aan controles;
Wie ben jij:
- Sociaal en empathisch
- Verbinder
- Assertief
- Stressbestendig
- Klant- en service gericht
- Oplossingsgericht
- Bij conflictsituaties toon je lef en begrip, ben je duidelijk, maar blijf je klantvriendelijk
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
- Goed kunnen anticiperen en verschillende interventies kunnen toepassen
Wat bieden wij jou:
- Bruto salaris: van
, afhankelijk van opleiding en ervaring
- Opbouw van vakantiedagen en vakantiegeld
- Onregelmatigheidstoeslag en overwerktoeslag
- Wisselende werktijden (7 dagen per week, onregelmatige diensten).
- Goede pensioenregeling
- Eindejaarsuitkering
Functie-eisen:
- Beschikking over rijbewijs en eigen vervoer
- MBO+ werk- en denk niveau
- Ervaring als BOA opgedaan is een pré
- In het bezit van een geldig HTV en/of BOA getuigschrift
- Het geen probleem vinden om onregelmatige diensten en in de weekenden te werken
- Het beheersen van de Nederlandse taal
- Van onbesproken gedrag zijn. (VOG-P verklaring kunnen overleggen)
- In goede fysieke en mentale conditie zijn
Over Buitengewoon BOA:
Wij zijn een informele en ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is. Een werkgever met oog en oor voor zijn mensen. Naast het bemiddelen van BOA’s naar werk zijn we gespecialiseerd in opleidingen.Onze ruime ervaring in het werkveld heeft gezorgd voor een vernieuwende blik op de BOA-opleiding. Onze eigen opleidingsprogramma’s worden naar wens vormgegeven en voldoen hierdoor altijd aan de specifieke behoefte en toenemende eisen van de klant. De parate kennis van de door ons opgeleide BOA’s zal uitstekend zijn.
Interesse in deze functie?
Stuur dan jouw cv naarof vul onderstaand formulier in. Voor meer informatie kan je telefonisch contact op nemen met ons algemene nummer op 085-0607283 of direct Pascal Pijnappel 06-36493237
meer...
Meer vacatures van Buitengewoon Boa