Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Beleidsadviseur Gebiedsgerichte Ondersteuning
Zoetermeer - 25-11-2022
Naar vacature
In 2020 heeft de gemeenteraad besloten tot de invoering van de gebiedsgerichte ondersteuning uitgevoerd door een samenwerkingsverband van zorg- en welzijnsaanbieders. Hierbij wordt gezorgd voor de uitvoering van onderdelen van de ondersteuning (Wmo), welzijn en preventieve jeugdactiviteiten. Deze opdracht wordt ingevuld door de organisatie inZet die één centrale ingang vormt voor inwoners met een (hulp)vraag op het brede gebied van zorg & welzijn. InZet is te vinden in het hart van de wijken en via één centraal digitaal portaal. Professionals en vrijwilligers uit verschillende disciplines en werkvelden werken in deze nieuwe samenstelling nauw samen. Zo krijgen inwoners snel en goed de ondersteuning die nodig is.
Jij bent in de rollen van accounthouder en beleidsadviseur de sturende kracht achter de transformatieopgave van de opdracht. Deze opgave houdt op hoofdlijnen in dat inZet waar mogelijk collectieve ondersteuning levert gericht op preventie om zwaardere individuele hulp te voorkomen of uit te stellen. Deze opgave vervul je samen met collega’s, maar altijd in partnerschap met inZet. Dit partnerschap betekent een nieuwe verhouding in de relatie van opdrachtgever- en opdrachtnemerschap; inZet en de gemeente staan naast elkaar en geven samen sturing en vorm aan de transformatieopgaven. Dit gebeurt in afstemming met samenwerkwerkingspartners in de stad.
Het strategische partnerschap en het oplossen van problemen in een netwerk samen met de stad is een nieuwe en uitdagende manier van werken voor de gemeente Zoetermeer. Ontstaan uit het besef dat organisaties (inclusief de gemeente) de uitdagingen in de huidige complexe samenleving niet meer autonoom kunnen oplossen. Je (her)kent het innovatieve gedachtegoed achter inZet en bent in staat om dit uit te dragen en verder te brengen.
Daarnaast ben je samen met de contractmanager en senior beleidsadviseur Wmo het aanspreekpunt voor het bestuur en collega’s binnen de gemeente. Samen stuur je op resultaten, het managen van verplichtingen en verwachtingen, risico’s, de relatie met de klant en de relatie met samenwerkingspartners, waaronder ook de eigen organisatie. Hierbij houd jij vooral het uitbouwen van de transformatievisie voor ogen en de contractmanager de eisen en verplichting van het contract.
Dit zijn wij
Team Netwerkregie WmoJe gaat aan de slag binnen het team Netwerkregie Wmo bij de afdeling Sociaal Domein. In het team werken tussen de 15-20 collega’s. Het team houdt zich bezig met de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Het team ontwikkelt beleid, stuurt (maatschappelijke) processen, werkt aan netwerkvorming met de stad en is co-creator en opdrachtgever van zorg- en welzijnsinstellingen. Je werkt intensief samen met collega-beleidsadviseurs binnen het team en Sociaal Domein breed.
Functie-eisen
Dit ben jij
Je bent een denkende doener die inzichten kan vertalen naar beleid en goede randvoorwaarden voor de praktijk. Je ben analytisch en zet dit in bij het oplossen van problemen. Met jouw ervaring als accounthouder van maatschappelijke organisaties heb je een positief-kritische blik en hak je de knoop door als de situatie daar om vraagt. Je werkt van nature ‘in verbinding’ met partners van buiten en binnen de gemeente en krijgt deze mee op basis van persoonlijk leiderschap en met goede communicatie. Je schaakt waar nodig op meerdere borden tegelijk. Je weet door te zetten, ook als je een knelpunt ervaart. Met gemak beweeg jij je in een politiek-bestuurlijke context. Projectmatig werken vind jij prettig.Dit neem je mee
- Hbo-/wo werk- en denkniveau
- Minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur in de rol van accounthouder, bij voorkeur in de Wmo
- Bekend met het afsluiten van contracten, subsidies en P&C cyclus
- Ervaring met bestuurlijke advisering
Goed om te weten
Dit bieden wij
- Een salaris van maximaal € 5.372,- per maand o.b.v. een 36-urige werkweek, afhankelijk van je werkervaring (schaal 11)
- Naast je salaris ontvang je 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB) dat je naar eigen inzicht kunt besteden (denk aan extra verlof) of volledig uit laten keren. Het IKB bestaat uit: 8% Vakantietoelage, 6,75% Eindejaarsuitkering, 1,5% Levensloopbijdrage en 0,8% bovenwettelijke verlofuren (14,40 uur) Dit komt neer op een maximaal bruto maandsalaris van €6.287,- (per jaar €75.455,-) o.b.v. een 36-urige werkweek
- Een jaarcontract voor 32-36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren
- Prima arbeidsvoorwaarden, zoals ABP-pensioen, reiskostentegemoetkoming, thuiswerkvergoeding en -voorzieningen, etc.
- Flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past
- Een moderne kantooromgeving midden in het stadscentrum van Zoetermeer met faciliteiten als een kolfkamer en gebedsruimte
- Veel mogelijkheden tot het volgen van trainingen en opleidingen
Meer vacatures van Zoetermeer