Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Adviseur public affairs (32-36 uur per week)
Als Adviseur public affairs draag je bij aan een goede positionering van Arnhem. Zowel in de regionale als provinciale, nationale en internationale relaties en netwerken. In deze rol zorg jij voor een actuele lobby-agenda voor gemeente Arnhem. Je voert regie op het lobbyproces, samen met de verantwoordelijke beleidsadviseurs, communicatieadviseurs, woordvoerders en programmamanagers. Het effectiever benutten van mogelijkheden en kansen vanuit provinciaal- en rijksbeleid zie je als een uitdaging. Wil jij hier een bijdrage aan leveren? Kijk dan snel verder!
Functieomschrijving
Wat ga je doen?
Samen met de andere adviseurs public affairs draag je bij aan een goede positionering van Arnhem. Zowel in de regionale als provinciale, nationale en internationale relaties en netwerken. Nieuwe trends en bewegingen koppel je aan Arnhemse kansen, zo veel mogelijk proactief en in een vroeg stadium. Je identificeert sleutelmomenten in de lobby en maakt tijdig een koppeling met de Arnhemse agenda en organisatie, evenals de Haagse, Gelderse en Brusselse agenda. Ook coördineer en stimuleer je het ontstaan van portfolio’s, pitches en minibidbooks van Arnhemse projecten.Wat betekent dit concreet?
- Je zorgt voor een actuele lobby-agenda gemeente Arnhem;
- Je versterkt het Arnhems netwerk in Den Haag;
- Vanuit deze lobbyagenda voer je de regie op het lobbyproces van de gemeente Arnhem, samen met de verantwoordelijke bestuursadviseurs, en programmamanagers;
- Je onderhoudt contact met o.a. relevante spelers bij ministeries, de Tweede Kamer, Je werkt hierin nauw samen met de lobbyisten van de Groene Metropoolregio; je zorgt voor een goede afstemming met de lobbyagenda Groene Metropoolregio;
- Met het oog op het realiseren van de Arnhemse ambities, draag je bij aan de zichtbaarheid van Arnhem aan het effectiever benutten van mogelijkheden en kansen vanuit provinciaal- en rijksbeleid; je laat daarbij in wisselwerking ook nadrukkelijk zien wat Arnhem kan bijdragen aan provinciale en nationale opgaven;
- Je ondersteunt de kennis en het netwerk van bestuurders en zorgt voor een betere verbinding hiervan met de ambtelijke organisatie;
- Je functioneert als informatie- en coördinatiepunt op het gebied van lobby en belangenbehartiging voor bestuur en ambtelijke organisatie;
- Je zorgt ook voor een betere verbinding van lobbyactiviteiten met de communicatieagenda.
- Je draagt bij aan de voorbereiding van werkbezoeken van externen.
Wie zijn wij?
De afdeling is onderdeel van het cluster Strategie, Beleid & Regie (SBR). De medewerkers van SBR zijn de spil als het gaat om het vertalen van behoeften en initiatieven van inwoners, bedrijven en bestuur naar nieuwe strategieën, programma’s en (beleids-)plannen. Dit doen we altijd samen met de stad, en wíj zijn de regisseur. Soms zichtbaar op straat, maar ook achter de schermen op kantoor werken we aan alles wat de gemeente te bieden heeft. Wat gisteren nog actueel was, is morgen historie en andersom. Dát maakt werken bij SBR zo boeiend, dynamisch en veelzijdig. Je komt te werken voor het team Public Affairs & Lobby. Het team telt in totaal ongeveer 3 collega’s. Zij werken gedreven en zelfstandig aan opgaves maar zoeken elkaar waar nodig.Wat bieden wij jou?
Bij de gemeente Arnhem kun je rekenen op:- Een goed bruto maandsalaris in schaal 12, minimaal € 4.447,- tot een maximum van € 6.103, - op basis van een 36-urige werkweek;
- Een dienstverband van 12 maanden met de intentie van een duurzame arbeidsrelatie;
- 144 wettelijke vakantie-uren, in elk kalenderjaar met een voltijddienstverband;
- 43,2 bovenwettelijke vakantie-uren naast de vakantie, in elk kalenderjaar met een voltijddienstverband;
- 17,05% financieel keuzebudget (tot € 1.040, -) boven op je salaris;
- Een individueel loopbaanbudget van € 500,- per jaar;
- Persoonlijke ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden dankzij ons collectieve aanbod aan opleidingen;
- Een laptop en een telefoon;
- Hybride werken: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen.
voor je op een rij gezet.
Wie zoeken wij?
Als adviseur public affairs heb je oog voor de diverse belangen van de gemeente Arnhem en zet jij je daarvoor in. Dit vraagt om zowel een strategisch- en abstract denkvermogen als een hands-on mentaliteit. Ook vraagt het om een sterke mate van politiek-bestuurlijke sensitiviteit en zelfsturing. Als adviseur van de lobby ben je een netwerker, initiatiefrijk, out of the box en niet bang om constructief tegengas te geven. Hierbij heb je oog voor verbinding en relaties.Daarnaast vragen wij:
- HBO/WO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een relevante functie en/of context;
- Kennis van en ervaring met het politieke en ambtelijke krachtenveld in Den Haag;
- Een relevant relatienetwerk in de landelijke politiek;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 165.000 inwoners de 12e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Er zijn veel innovatieve bedrijven op het gebied van energie, mode, design en cultuur. Arnhem is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Het is de standplaats van een aantal nationale en internationale bezienswaardigheden en heeft een rijke historie die op de dag van vandaag nog actueel is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken.Hoe solliciteer je?
Reageren op deze vacature kan tot en met 12 februari 2023 via de sollicitatiebutton. Dit doe je met cv en motivatie. De motivatie mag vorm-vrij, bijvoorbeeld in de vorm van een brief, afbeelding of video. We horen graag wat je motiveert om te reageren op deze vacature. Ook krijgen we graag antwoord op de hieronder beschreven motivatievraag. Uiterlijk 13 februari in de namiddag hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Er vinden twee gesprekken plaats. Op 15 februari tussen 09.00 – 12.00 uur. Het tweede gesprek vindt op 21 februari plaats tussen 09.00 – 12.00 uur. Het arbeidsvoorwaardengesprek staat gepland op 23 februari om 15.00 uur. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?
De selectievragen:
Beschrijf op een zo concreet mogelijke manier je voorbeelden, waar dat kan, volgens de.
1. Politiek bestuurlijke sensitiviteit
Geef een voorbeeld van de context waarin je werkt of gewerkt hebt. Wat heb je geleerd van de politieke spanningsvelden in een organisatie? Wat zou je anders doen dan je gedaan hebt?
2. Netwerk
Welk relevant netwerk breng je mee? Hoe wil jij in deze rol invulling geven aan het opbouwen, onderhouden en benutten van relaties en contacten, zowel binnen als buiten de organisatie?
Heb je nog vragen?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Liesbet Hoek, via +31627136449. Voor vragen over de werving- en selectieprocedure kan je contact opnemen met Fardis Americaan, recruiter. Telefonisch via +31615393619, perof per
.
Inclusie
Gemeente Arnhem werkt voor en samen met haar inwoners aan een diverse en inclusieve stad: een stad waar iedereen zichzelf mag en kan zijn en ook welkom is. Om dat te realiseren hebben we ook een inclusieve organisatie nodig, waar de samenstelling divers is en niemand wordt uitgesloten. Wij willen talenten met hun verschillen aan ons binden, omdat we ervan overtuigd zijn dat verschillen elkaar versterken. Dat hebben we nodig om die diverse en inclusieve stad te worden. Voel je dus welkom bij Gemeente Arnhem, wie je ook bent of hoe je ook in het leven staat.Functienaam
Adviseur public affairs (32-36 uur per week)meer...
Meer vacatures van Bvpa