Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Hoofd Arbo
Ja, ik wil deze baan!
Wat ga je doen?
Als Hoofd Arbo rapporteer je aan de directeur Personeel & Organisatie. Voor de organisatie ben je de belangrijkste adviseur en sparringpartner op het gebied van Arbeidsveiligheid, Welzijn & Gezondheid. In dat kader genereer je onder meer stuurinformatie over de werking van het beleid op het gebied Arbeidsveiligheid, Welzijn & Gezondheid en je kun deze informatie toelichten aan de strategische/tactische gremia binnen het MUMC+ (met inbegrip van de medezeggenschapsorganen).De schaarste op de arbeidsmarkt noopt om de arbozorg voor medewerkers in hun belang te organiseren en dit ook als zodanig te kunnen vermarkten. Het is vanzelfsprekend dat daarbij de ondersteuning aan leidinggevenden in de organisatie wordt geleverd. Zien, horen en voelen van de behoeften van de werkvloer en daarnaar handelen in samenhang met de strategie van MUMC+ zonder het over te nemen van de lijn is de gewenste werkwijze.
De komende 3 jaren dient energie gestoken te worden in het positioneren van expert teams op de 3 pijlers van het Arbo plan; compliance aan de Arbowetgeving, preventie & verzuim en psychische veiligheid. Dat vraagt om een leiderschapsstijl waarin medewerkers door visie in hun kracht kunnen staan en worden gesteund in het doorbreken van de patronen van alle dag om de doelstellingen te realiseren.
Wat vragen wij van jou?
Wij zoeken een persoon met visie. Met een basis van een academische achtergrond dan wel een academisch werk- en denkniveau, aangevuld met relevante opleidingen op het terrein van Arbo/Verzuim/riskmanagement en leiderschap. Aantoonbare ervaring is randvoorwaardelijk.Wij kijken daarnaast naar Talenten op inhoud en op mensgerichtheid, daarbij kun je denken aan:
Inhoud:
- Arbeidsveiligheid en het belang daarvan
- Sparringpartner op alle niveaus in- en extern (inclusief de OR)
- Combinaties zien met andere vakgebieden zoals HRM en integraal risicomanagement
- Inhoud vertalen naar strategisch beleid.
Mensgerichtheid:
- Vriendelijkheid
- Empathie
- Consequent zijn
- (H)erkennen van talenten bij anderen
- Proactief
- Verbinder
- Lef
Voor deze functie geldt dat je voor aanvang van het dienstverband een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moet kunnen overhandigen.
Hoe ziet je werkomgeving er uit?
Als Maastricht UMC+ (MUMC+) leveren we dagelijks hoogwaardige zorg, onderzoek en onderwijs aan onze patiënten en studenten. Daarmee zijn we dé spil in de gezondheidszorg in de regio Limburg en Zuidoost Brabant. Om dit te realiseren zijn de MUMC-medewerkers van vitaal belang en dat resulteert in de ambitie om voor hen een aantrekkelijke en inspirerende werkomgeving te creëren en in stand houden.Het team van de afdeling Arbo bestaat uit de volgende functionarissen: hogere veiligheidskundige, medewerker frontoffice, arbeid hygiënist, Arbo verpleegkundige, arbeidsdeskundige, vitaloog, coördinator PSA, verzuimcoach regie op verzuim en een arbeids- en organisatiedeskundige. Daarnaast werken we samen met diverse in- en externe partijen op het gebied van preventie.
Het team Arbo maakt organisatorisch onderdeel uit van het Servicebedrijf Personeel en Organisatie. Het draagt zorg voor optimale ondersteuning van medewerkers en management van het MUMC+ op het gebied van veiligheid, welzijn en gezondheid.
Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur Personeel & Organisatie. Voor hem (en via hem de Raad van Bestuur) ben je de belangrijkste adviseur en sparringpartner op Arbo-gebied. Ook ben je lid van het MT P&O.
Arbeidsovereenkomst
De arbeidsovereenkomst wordt op grond van artikel 2.3 van de Cao umc voor onbepaalde tijd (met inachtneming van de wettelijke proeftijd van twee maanden) aangegaan voor gemiddeld 36 uur per week.Wat bieden wij?
De Cao universitair medische centra (umc) is op deze functie van toepassing.Wij bieden je:
- Eindejaarsuitkering van 8,3% van je bruto jaarsalaris;
- Goede pensioenvoorziening bij het ABP;
- Mogelijkheid om je collectief te verzekeren voor o.a. ziektekosten (umc) en arbeidsongeschiktheid (Loyalis);
- Cao à la Carte, waaronder bijvoorbeeld een fietsregeling en fitnessabonnement;
- Diverse incompany trainingen en mogelijkheid tot ontwikkeling via e-learning methodiek.
Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris maximaal € 6.867,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling, conform schaal A13 van de Cao umc.Heb je nog vragen?
Voor meer informatie over de functie, de sollicitatieprocedure of overige vragen kun je contact opnemen met Team Recruitment. Bereikbaar iedere werkdag op telefoonnummer: 043-387 59 77 of per mail:Meer algemene informatie over arbeidsvoorwaarden en werken bij het Maastricht UMC+ is te vinden op
.
Een screening en/of online assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
meer...Meer vacatures van Mumc