Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Affiliate & Partnerships Marketeer
Jij bent een daadkrachtige en resultaatgerichte (Digital)
Performance Marketeer
met een passie voor data en optimaliseren. Je bent gewend om op basis van performance continue verbeteringen te identificeren en door te voeren. Met jouw innovatieve ideeën en testen weet je mede-specialisten en collega’s te inspireren. Daarnaast werk je graag in een team om gezamenlijk aan de targets voor de performance kanalen te werken. Je krijgt er een kick van om nieuwe dingen te proberen en jouw al goedlopende campagne naar een next level te brengen.
Full-time · Amsterdam
Herken jij jezelf hierin en ben je nieuwsgierig naar deze functie? Lees dan snel verder!
Of je nou bezig bent met search ads, affiliate marketing, display campagnes of een Facebook campagne, je weet de performance altijd een boost te geven. Naast je hands-on ervaring binnen een van de marketing kanalen, ben je in staat om strategisch mee te denken over alle kanalen en daarbij samen te werken met het CRM- of campagne team.
Wat ga je doen?
- Jij doet analyses, rapporteert en voert testen uit binnen de online marketing kanalen om de conversie van de advertenties te verhogen en de doelstellingen te behalen binnen de performance kanalen voor VakantieVeilingen.nl, Aladoo.de, SlajeSlag.nl en ActievandeDag.
- Je werkt nauw samen met 6 kanaalspecialisten en online marketeers binnen het online marketing team, maar daarnaast ook met CRM, Brand & Communication en Data Science teams om op zoek te gaan naar de juiste touch points in de customer journey die leiden tot verkeer en conversies.
- Je rapporteert aan de Online Marketing Manager.
o Universal Analytics
o Display and Video 360
o Feedmanagementsystemen
o Facebook business manager
o Google scripts
o Tealium DMP / Audience stream
En word je vrijwel altijd als eerste toegelaten tot nieuwe (Beta) technologieën van bijvoorbeeld Google en Facebook.
Een dag als Performance Marketeer?
"Je start de dag met het checken van de resultaten van de dag ervoor. Zijn de targets behaald voor sessies, marge, nieuwe registraties? Op basis van de inzichten voer je alvast de eerste optimalisaties door. Om 10 uur ga je even koffie drinken met je collega’s binnen marketing en heb je het even over dat interessante artikel dat je gister hebt gelezen. Kunnen we daar iets mee binnen onze kanalen? Daarna stap je een meeting in met het campagneteam om te kijken welke campagnes eraan komen. Hierna blijf je nog even met je collega’s van online marketing zitten om je laatste test te bespreken.In de middag zet je de campagnes live die eraan komen en duik je eens dieper in de resultaten van die goedlopende campagne: Hoe kun je daar nog meer uithalen?! Voor je het weet, is de week voorbij en sluit je die af met een biertje op de VrijMiBo! "
Wij zoeken een energieke collega die:
Je hebt minimaal 2-4 jaar hands-on ervaring met bijvoorbeeld affiliate marketing, Search, Display of Paid Social & hebt een
HBO of Universitaire opleiding afgerond
- Op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen binnen online marketing en je kunt dit vertalen naar de platformen van Emesa
- Analytisch sterk is: Zeer performance/data gedreven en je draagt graag bij aan de groei van de business
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Je vind het leuk om “kanaal overstijgend" na te denken over de online strategie van onze e-commerce labels
- Zowel tactisch als strategisch sterk is.
Emesa / Talpa eCommerce
Emesa is het e-commerce bedrijf achter de dealwebsiteen de veilingsites
,
en
Emesa onderscheidt zich van andere verkoopsites door haar unieke veilingsystemen, dynamic-pricing en Gamification. Emesa is in 2017 overgenomen door Talpa. Talpa Network bereikt maandelijks ruim 12,8 miljoen Nederlands. Met de acquisitie van Emesa, zijn er e-commerce activiteiten toegevoegd aan het portfolio van sterke TV- en Radio merken (o.a. Veronica, SBS6, 538 & SkyRadio) en digitale merken (Kijk & Juke). Zo zijn er voor Talpa Network nieuwe mogelijkheden ontstaan om met onderscheidende content en media proposities klanten te bereiken over alle kanalen.
Wat hebben wij jou te bieden:
Een uitdagende en fulltime functie op basis van een 40-urige werkweek bij een jonge, snel groeiende en gedreven organisatie in Amsterdam. Diversiteit, uitdaging en motivatie vind je zeker bij ons terug, zowel in de werkzaamheden als in de samenwerking met jouw collega’s. Je komt te werken in een professionele en informele werkomgeving waar je collega’s altijd voor je klaarstaan.We hanteren een hybride werkbeleid waar je min. 2 dagen vanuit huis kunt werken.
Sluit deze functie perfect bij jou aan? Solliciteer dan snel via de onderstaande knop. Wij hebben een 'transparant' sollicitatieproces met twee of drie gespreksrondes, mogelijk is het eerste gesprek i.v.m. Covid-19 virtueel.
meer...
Meer vacatures van Talpa Network