Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Klachtenfunctionaris
Management en advies
36 uur
Kwaliteit & Patientenzorg
Sluit op 01-11-2021
42.06.21.SB
Functie inhoud
Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg heeft de klachtenfunctionaris een wettelijke en prominente rol bij de behandeling van klachten van patiënten (en hun naasten). Van jou wordt gevraagd dat je in staat bent om de klachten te behandelen op een laagdrempelige, snelle, adequate en oplossingsgerichte manier.Jouw werkzaamheden bestaan onder meer uit: het bieden van eerste opvang, geven van informatie en/of advies bij vragen en klachten van patiënten (en hun naasten); het begeleiden, bemiddelen en (administratief) afhandelen van klachten; signaleren en adviseren als bijdrage aan structurele verbetering van de kwaliteit van zorg; verzorgen van zorgvuldige klachtenregistratie in het Kwaliteit Management Systeem (Iprova); geven van ondersteuning bij de totstandkoming van periodieke rapportages aan het verantwoordelijk management en de Raad van Bestuur.
Werkomgeving
De pijler Kwaliteit & Patiëntenzorg maakt onderdeel uit van het Servicebedrijf en faciliteert het Erasmus MC bij de strategie onderscheidend te worden op kwaliteit & patiëntenzorg. Kwaliteitsverbetering is geen eenmalige actie. We richten de ondersteunende kwaliteitsorganisatie in zodat zowel de basis zorg als de specifieke zorg goed is geborgd. Het Erasmus MC wil daarbij vooroplopen in innovatieve zorg en doet dit in samenwerking met de regio. We investeren in waardegedreven zorg. We willen de beste uitkomst van de behandeling geven met de individuele patiënt centraal tegen de laagste kosten. We blijven werken aan verdere verbetering en laten zien welke kwaliteit we leveren.Profiel
- Je beschikt over hbo werk- en denkniveau en hebt een opleiding tot Klachtenfunctionaris afgerond (bijvoorbeeld bij Klachtenmanagement Zorg of Quasir).
- Je hebt aantoonbare werkervaring (minimaal 2 jaar) als klachtenfunctionaris in een zorginstelling.
- Je weet je op een vertrouwenwekkende en onafhankelijke manier te presenteren aan patiënten en medewerkers en kunt omgaan met tegengestelde belangen.
- Je beschikt over uitstekende sociale en contactuele vaardigheden en je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
- Je bent stressbestendig en in staat om prioriteiten te stellen.
- Je kan zelfstandig en autonoom functioneren.
- Je hebt een collegiale en open houding en werkt graag in een team.
- Je neemt initiatief, bent klant- en resultaatgericht en gaat nauwkeurig te werk.
- Je bent goed in staat de voortgang te bewaken, te plannen en te organiseren.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met i-Prova.
de voorwaarden voor indiensttreding bij Erasmus MC.
Wat bieden wij
Een uitdagende functie binnen het grootste Universitair Medisch Centrum (UMC) van Nederland met hoge ambities op het gebied van zorg, onderwijs en onderzoek.- Je ontvangt een contract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.200,- (schaal 9) bij een volledige werkweek van 36 uur.
- Uitstekende secundaire voorwaarden, zoals een 13e maand die al in november uitgekeerd wordt en een persoonlijk reiskostenbudget.
- Een pensioenverzekering bij het ABP. Wij nemen circa 2/3 van de maandelijkse bijdrage voor onze rekening.
- Bijzondere voordelen, zoals een fysiotherapeut en een fietsenmaker van de zaak. En er is ook een sportclub waar je na werktijd aan je conditie kunt werken.
zijn conform de cao Universitair Medische Centra.
meer...
Meer vacatures van Erasmus Mc