Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Financieel Business Partner

Public Search - Heemskerk - 02-06-2023 Naar vacature  

Gemeente Heemskerk

Overheid
Heemskerk
€ 4.020 - € 5.725
30-36 uur
Voor de gemeente Heemskerk zijn wij op zoek naar een Financieel Business Partner! In deze rol ben jij het aanspreekpunt van het MT van de domeinen en adviseer jij over verschillende strategische financiële ontwikkelingen. Je bent analytisch sterk, daadkrachtig, nauwkeurig en weet hoofd en bijzaken goed te scheiden. Toe aan een nieuwe rol waar je zelf de nodige invulling aan kan geven? Solliciteer dan nu!

ORGANISATIE:

Gemeente Heemskerk is een bloeiende gemeente met circa 40.000 inwoners. Als gemeente hebben we zowel met grootstedelijke vraagstukken als dorpse verbondenheid te maken. Je krijgt bij ons de ruimte om in beweging te zijn en ervoor te zorgen dat jij het verschil maakt voor onze inwoners, ondernemers en bezoekers. Jouw ambitie en de continue professionalisering van de organisatie creëren een dynamische en uitdagende werkomgeving.

Onze organisatie bestaat uit drie domeinen: Fysiek, Sociaal en Bedrijfsvoering en het team Concerncontrol. De functie van Financial Adviseur valt onder team Planning, Control & Financiën, onderdeel van het domein Bedrijfsvoering.

FUNCTIE:

De gemeente Heemskerk is in beweging en daar hoort ook de doorontwikkeling van de financiële functie bij. Zo willen we de organisatie beter bedienen met het introduceren van de financieel business partner. Door nauw betrokken te zijn bij de business van het betreffende domein, kun je snel en strategisch adviseren. Daarnaast behoort het coördineren van één of meer reguliere P&C-producten tot het takenpakket. Bij team PCF zijn er 2 businesspartners en de rol is nieuw. Dit betekent dat je het leuk moet vinden om bij te dragen aan de ontwikkeling van de rol. Ook bij de andere teams van domein bedrijfsvoering (AZ/HRM en Informatievoorziening) zijn er sinds kort businesspartners en de onderlinge samenwerking moet nog verder vorm krijgen.

Als Financieel Businesspartner adviseer je de domeinen op strategisch niveau over de financiële ontwikkelingen, veranderopgaven en de thema’s die hiermee samenhangen. Je combineert daarbij je strategische blik met een hands-on mentaliteit en pakt regie. Je hebt overtuigingskracht, verbindend vermogen en lef. Door continu af te stemmen en te sparren met verschillende interne partijen creëer je draagvlak en zorg je voor doorontwikkeling van de P&C cyclus.

De veranderende maatschappelijke opgave, maakt dat we binnen PCF voortdurend moeten ontwikkelen met als uitgangspunten: vergroten van de professionaliteit, omgevingsbewust werken, verbeteren van het procesmatig werken en uitbreiden van integraal en projectmatig werken.

Wat ga je doen?
  • Je bent gesprekspartner van het MT en adviseert het MT over de financiële en bedrijfseconomische consequenties van besluiten en beleidsvoorstellen concern breed en geeft gevraagd en ongevraagd advies;
  • Je bent gesprekspartner in het Managementoverleg van het sociaal domein. Daarbij ondersteun je het domein actief met een periodieke analyse van de relevante sturingsvariabelen;
  • Je adviseert de organisatie en de portefeuillehouder Financiën over financieel complexe dossiers;
  • Je bent sparringpartner voor de teamleider PCF en de andere adviseurs binnen het team;
  • Je houdt de ontwikkelingen en trends en wet- en regelgeving in de gaten en vertaalt deze naar onze organisatie;
  • Je coördineert, afwisselend met de andere financieel businesspartner, de processen van de P&C documenten en maakt de P&C jaar planning;
  • Je ontwikkelt financieel beleid en bewaakt de kwalitatieve samenhang tussen beleidsnotities, financiële consequenties en P&C documenten;
  • Je geeft uitvoering aan de strategische financiële advisering op voorstellen, ontwikkelingen én bijdragen aan de P&C cyclus.

FUNCTIE-EISEN:

  • Je denkt en handelt overstijgend, weet trends en ontwikkelingen te vertalen in begrijpelijke financiële beleidsadviezen en maakt gebruik van kansen in deze snel veranderende wereld;
  • Integraal denken en handelen is voor jou vanzelfsprekend;
  • Zorgt voor afstemming en samenhang en bij politiek-bestuurlijk gevoelige vraagstukken staat jouw antenne op scherp;
  • Bent een stevige sparring- en gesprekspartner, je hebt een visie en je handelt proactief;
  • Planning en control heeft weinig geheimen voor en je hebt een duidelijk beeld over hoe we ons P&C-proces zo succesvol en klantvriendelijk mogelijk kunnen optimaliseren;
  • Hebt nauwe afstemming met de domeinen en concern control en je bent op je vakgebied een verbindende schakel.

Verder vragen wij:
  • Een HBO opleiding met een financiële economische achtergrond;
  • 5 jaar ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving; actuele kennis over het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) en kennis en ervaring over sturen in een organisatie en met het P&C proces;
  • Sterke adviesvaardigheden en resultaatgerichtheid;
  • Analytisch denkvermogen en helicopterview;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Een proactieve houding en in staat te reflecteren op je eigen gedrag;

AANBOD:

Een interessante functie in een prettige, open werksfeer. Het salaris is afhankelijk van jouw opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 5.725,- (schaal 11, peildatum 1 april 2023) bij een fulltime dienstverband van 36 uur. De gemeente beschikt over goede secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a.17,05% Individueel Keuze Budget). Verder zijn er ruime mogelijkheden voor het volgen van opleidingen en cursussen want wij vinden het belangrijk dat jij je blijft ontwikkelen. Het betreft een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met de intentie om deze na een jaar om te zetten naar een vast dienstverband.

meer...



Meer vacatures van Public Search