Inloggen - Registreer  

Servicemanager Informatie Management

Pro-Act - Nijmegen - 19-04-2024 Naar vacature  

Voor onze directe eindklant Radboudumc, waar wij middels een gewonnen aanbesteding preferred supplier zijn, zijn wij op zoek naar een servicemanager Informatie Management.

  • Start: zo spoedig mogelijk, uiterlijk 20 mei 2024
  • Duur: tot 1 oktober 2024, met optie tot verlenging
  • Inzet: 24 tot 32 uur per week
  • Tarief: marktconform
  • Locatie: hybride, aan het begin minimaal remote, later 50/50
Kandidaat dient rekening te houden met een intakegesprek bij het Radboudumc in Nijmegen op maandag 13 mei, 15.00-17.00 uur.

Opdrachtomschrijving

De afdeling Informatie Management staat in het midden van het Radboudumc en vormt een belangrijke schakel om de doelstellingen als academisch ziekenhuis te verwezenlijken. IM werkt in verschillende teams, waarbij het team servicemanagement deel uitmaakt van de Unit Services en Projecten. Binnen het Radboudumc zorgt de servicemanager op tactisch niveau voor de integratie van klantbehoeften en IT-oplossingen. De focus voor deze servicemanager zal vooral liggen op het Research Domein.

Verantwoordelijkheden:
  • Het leggen van verbinding op tactisch niveau tussen de afdelingen/centra/instituten (klant) van het Radboudumc en de IM-organisatie;
  • De vertaling van de wensen van de klant naar IT-oplossingen en vice versa. Op tactisch niveau wordt de vraag van de klant geanalyseerd, geprioriteerd, voorbereid en belegd binnen IM, rekening houdend met de mogelijkheden en de services die IM biedt;
  • Het borgen van contractuele afspraken voor ICT-dienstverlening en bevorderen van de samenwerking tussen de klant.

De kerntaken van de servicemanager zijn:

Beleids- en service uitvoering
  • Onderhoudt en optimaliseert de relatie met de klant voor een constructieve samenwerking tussen gebruikersorganisatie en IM.
  • Draagt beleid uit en geeft advies aangaande beleid richting afdelingen bij tactische vraagstukken.
  • Adviseert en draagt bij aan communicatievraagstukken rond IT-beleid en communiceert ontwikkeling van- en naar de afdelingen/centra/instituten.
  • Levert een bijdrage aan de prioritering van wijzigingsverzoeken vanuit de afdelingen/centra/instituten.
  • Treedt op als vertegenwoordiger van IM-beleid.
  • Levert bijdrage aan de optimalisering van de producten, diensten en dienstverlening.
  • Fungeert als sparringpartner voor collega IT-medewerkers.
Managementinformatie
  • Verkrijgt informatie over de IT-dienstverlening en rapporteert dit aan de afdelingen/centra/instituten.
  • Signaleert knelpunten en adviseert het management over de te nemen maatregelen.
Speelruimte en bevoegdheden
  • Neemt beslissingen over de inhoud van adviezen, over de uitwerking van beleid in voorstellen en notities, over beleidsvoorbereiding en uitvoering en over de inhoud van Managementinformatie.
  • Is in staat om op een tactvolle en creatieve manier oplossingen te vinden in situaties waarbij tegenstrijdige belangen spelen, zonder daarbij te vervallen in inconsistente compromissen die niet breed gedragen worden.
  • Legt verantwoording af aan en informeert de leidinggevende, Manager Services en Projecten.

De servicemanager heeft met name contact met:
  • Radboudumc afdelingen (hoofden of andere klant vertegenwoordigers).
  • Manager Services en Projecten voor de dagelijkse aansturing.
  • Het management over operationeel/tactisch beleid en services om te adviseren en toe te lichten.
  • Het management, teamleiders, eigenaars van systemen en diensten, over de toepassing van vastgesteld operationeel/tactisch beleid en services.

Functie-eisen

  • HBO/WO opleidingsniveau.
  • Kennis van processen binnen de zorg is een pre.
  • Werkervaring in een vergelijkbare instelling (semioverheid) is een eis.
  • Minimaal 3 – 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Kennis van IT-systemen en processen.
  • Vaardigheid in het voorbereiden van door anderen te maken keuzes.
  • Vaardigheid in het verkrijgen, analyseren en presenteren van managementinformatie.

Competenties:
  • Toegankelijk, benaderbaar en komt afspraken na.
  • Kan zich inleven in de belangen en wensen van de klant zowel intern als extern.
  • Pakt regie, coördineert en neemt verantwoordelijkheid.
  • Is in staat complexe dossiers te doorgronden/analyseren.
  • Kan vanuit meerdere perspectieven adviseren en meedenken.
  • Kan omgaan met weerstand en kan tegengestelde belangen bij elkaar brengen om een gezamenlijk doel na te streven.
  • Weet focus te leggen op de zaken welke klanttevredenheid verhoogd.
  • Kan hoofd- van bijzaken scheiden.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Pro-Act
Meer Servicemanager Management vacatures