Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Manager Interim Professionals B.V
Functie omschrijving
Een manager die informatie optimaal inzet om maatschappelijk het verschil te maken. Die een stevige persoonlijkheid heeft met een frisse mindset, open en transparant is. Daarnaast analytisch is, verbindend kan optreden tussen business en ICT en op die manier bijdraagt aan de informatievoorziening op diverse niveaus. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de verdere inrichting van de afdeling Informatie & Diensten (I&D). Jij weet de IV-strategie te vertalen naar een duidelijke missie en visie voor jouw afdeling. Over de functie De belangrijke opdracht die je meekrijgt is het opzetten van een verandertraject om de afdeling I&D om te vormen tot een echte I-kolom. Met deze I-kolom moet gestalte worden gegeven aan de informatie-organisatie, zodat de informatie- en dataprocessen van de opdrachtgever optimaal ingericht, ondersteund en uitgevoerd worden. Dat betekent o.a. een correcte en efficiënte informatiehuishouding, optimale datakwaliteit en betrouwbare informatieverstrekking- en uitwisseling binnen de opdrachtgever en de migratieketen en richting bewoner en politiek. Daarmee ben je verantwoordelijk dat de organisatie wordt voorzien van de juiste sturingsinformatie op strategisch, tactisch en operationeel niveau. De manager en de afdelingen dragen op deze wijze bij aan de kerntaak van de opdrachtgever. Samen met jouw afdeling draag je bij aan het versterken van de datakwaliteit, de vastlegging van kritische bedrijfsprocessen en het verder professionaliseren van de informatiemanagement. Ook als MT-lid ben je straks verantwoordelijk voor de vertaling van de IV-strategie en het te ontwikkelen operationeel beleid. Het managementteam waaraan je leiding geeft bestaat uit 4 teamhoofden met in totaal circa 50 fte medewerkers. Het is momenteel verdeeld over vier afdelingen: Management Informatie Team & Procesbeheer, informatielijn & ondersteuning bureau Veiligheid, Juridische zaken en Records- en Data Management en Functioneel Beheer.Functie eisen
WO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld richting Bestuurskunde, bedrijfskunde en/of informatiemanagement.Je kunt affiniteit met informatie (management) goed onderbouwen vanuit studie en (werk) ervaring. Je hebt ook kennis van datamanagementprocessen en bent bekend met functioneel beheer, Business Intelligence en frontoffice processen.
5 jaar relevante (leidinggevende) ervaring in een vergelijkbare rol en/of omgeving.
Juridische affiniteit is een pré.
Competenties:
Omgevingsbewustzijn
Goed ontwikkeld (politiek) sensitief vermogen en bewust van de impact van informatie op omgeving van interne en externe stakeholders.
Leiderschap
Gemotiveerd en in staat eenheid te creëren, medewerkers te inspireren met je frisse en transparante persoonlijk. Je aanpak hierbij is verbindend, coachend en effectief binnen een veranderende omgeving. Je leidt de afdeling naar integrale samenwerking met andere afdelingen. Je houdt focus op het te behalen resultaat.
Strategisch vermogen
Anticiperen op ontwikkelingen, trends en deze omzetten naar de benodigde acties.
Open-minded
Je stelt je makkelijk open om zaken bespreekbaar te maken met collega’s en daagt medewerkers uit om visie uit brengen over een ander denkwijze of aanpak. Zo ben jijzelf ook flexibel in doel en aanpak afhankelijk van de situatie.
Alleen sollicitaties met motivatie op de hierboven genoemde functie eisen (puntsgewijs en verwijzend naar het cv) worden in behandeling genomen. Voor meer achtergrondinformatie kunt u telefonisch contact opnemen met de recruiter.
Overige informatie
Locatie: Thuis/ Den HaagStart: asap 2021, per direct 36 uur per week
Einddatum: 19 november 2021, met optie tot verlenging
Recruiter voor deze rol: Satenik Harutyunyan 06 533 886 36,
Attentie:
Indien we verder gaan in de procedure wordt u gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentie checks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectie proces.
meer...
Meer vacatures van Itaq