Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Business Security Officer Belastingdienst Grote Ondernemingen

Belastingdienst - Utrecht - 30-07-2021 Naar vacature  

€ 4.281,- / € 6.419,- bruto p.m.
  • Nog één dag
  • Reageer t/m 27 augustus 2021

Functieomschrijving

“Beveiliging van gegevens van burgers en bedrijven, is voor mij prioriteit, net als de veiligheid van ons personeel. Het kunnen verantwoorden van alle activiteiten naar burgers en bedrijven en andere betrokkenen neemt aan belangrijkheid toe. Samen met mijn collega’s van de afdeling informatiemanagement, databeheersing en security (ID&S) stel ik alles in het werk om deze aandachtsgebieden te bewaken en te beheersen.”

Mark van der Meulen, strategisch adviseur directie GO van de Belastingdienst.
Door eerlijk en zorgvuldig belasting te heffen en te innen, draagt de Belastingdienst bij aan een financieel gezond Nederland. Burgers en bedrijven moeten op de Belastingdienst kunnen vertrouwen. Dat vraagt om integriteit van de Belastingdienst. Informatiemanagement, databeheersing en security vullen deze basiswaarde in, door te voldoen aan geldende wet- en regelgeving. De organisatie van informatiemanagement, databeheersing en security tot en met implementatie van maatregelen zijn hierbij van essentieel belang.

Je maakt deel uit van het team informatiemanagement, databeheersing en security (ID&S) van de directie Grote Ondernemingen (GO). Het team ID&S wordt momenteel verder ingericht en zal uit ongeveer zestien medewerkers bestaan, waaronder specialisten op het gebied van informatiebeveiliging, privacybescherming, bedrijfscontinuïteit en personele veiligheid. Jij verbindt deze specialisten en stuurt hen functioneel aan op basis van het beveiligingsplan en andere jaar- en ontwikkelplannen.

Je neemt namens GO deel aan landelijke en Belastingdienst brede overleggen op het gebied van databeheersing en integrale beveiliging. Daar behartig je de belangen van GO bij de ontwikkeling op de verschillende gebieden en je denkt mee bij de verdere ontwikkeling. Verder onderhoud je ook de relevante netwerken met collega’s bij andere uitvoerende dienstonderdelen, kaderstellers en ondersteunende diensten. 

In jouw rol van business security officer ben je functioneel verantwoordelijk voor de implementatie van databeheersing en security bij de directie GO. Je draagt Belastingdienst breed beleid en richtlijnen op het gebied van integrale beveiliging uit en creëert zo bewustwording. Ook creëer je draagvlak bij het management en de medewerkers op de genoemde gebieden. Je ondersteunt de collega’s bij het opstellen en actualiseren van plannen op de specifieke gebieden en waar nodig lever je inhoudelijk een bijdrage.

Over de voortgang van de activiteiten leg je periodiek verantwoording af aan het management. Je bent bovendien adviseur en sparringpartner van het management. 

Zullen we zakendoen en word jij onze nieuwe collega? Of wil je eerst meer weten over het werk van een business security officer? Neem dan contact met ons op. 

Lees meer

Functie-eisen

  • Je hebt een WO-master werk- en denkniveau. Dat kan onder andere blijken uit een WO-master-diploma, bij voorkeur in de richting informatiekunde, bedrijfskundige informatica of een vergelijkbare studierichting
  • Je hebt minimaal vijf jaar actuele werkervaring op het gebied van informatiebeveiliging, risicoanalyse, auditing en advisering over integrale beveiliging
  • Je hebt relevante kennis van en ervaring met integrale beveiliging waaronder informatiebeveiliging, business-continuitymanagement, privacywetgeving en personele veiligheid en de normatiek BIO en ISO 27001/2
  • Je hebt ervaring met het aansturen van medewerkers
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden

Jouw competenties?

  • netwerken
  • analyseren
  • overtuigingskracht
  • organisatiesensitiviteit
  • plannen en organiseren

Herken jij jezelf ook hierin?

Je hebt actuele vakinhoudelijke kennis en weet dit met enthousiasme over te dragen. Voor je adviezen en producten weet je draagvlak te creëren, waarbij je oog houdt voor de relatie. Ook kun je anderen in beweging zetten en meenemen, om zo de beoogde resultaten te bereiken. Je doorziet risico’s en acteert hier proactief en adequaat op in samenwerking met het team. Organiseren kun je goed. Hierbij leg je steeds de verbinding tussen collega’s met kennis en kunde in je team en binnen de organisatie. Verder voel je je thuis in een omgeving die nog in ontwikkeling is. Daarnaast vind je het belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen. Zowel vakinhoudelijk als persoonlijk.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

schaal 13

Salarisomschrijving

In beginsel word je ingeschaald in de genoemde schaal, dat is schaal 13 (€ 4.281 - € 6.419). De aanwezigheid van relevante kennis en ervaring of eventuele arbeidsmarktoverwegingen bepalen het salarisniveau waarop je wordt ingeschaald. Interne verticale kandidaten (medewerkers van de Belastingdienst en van het Ministerie van Financiën) worden bij benoeming direct geplaatst in de genoemde range van salarisschalen. Je wordt daarbij een trede hoger ingeschaald dan je huidige salaris. Het is hierbij mogelijk dat de periodiekdatum wordt aangepast.

Maandsalaris

Min €4.281,- - €6.419,- (bruto)

Dienstverband

Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Minimum aantal uren per week

24

Maximum aantal uren per week

36
Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

  • Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de medewerker van de Belastingdienst geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Overige arbeidsvoorwaarden

De afdeling -

Directie Grote Ondernemingen
Toon inhoud
De Directie Grote Ondernemingen (GO) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van de ongeveer 8.600 grootste ondernemingen en non-profit organisaties in Nederland. Daarnaast behandelt GO een aantal dossiers van zeer vermogende personen en voeren we een aantal zeer uiteenlopende specialistische taken uit zoals de kansspelbelasting en constructiebestrijding. Onze klanten vertegenwoordigen zo’n 75% van de belastinginkomsten van de rijksoverheid. Ook genereren zij veel informatie die de overheid gebruikt voor bijvoorbeeld toeslagen of studiefinanciering.

De uitvoerings- en toezichtstrategie van GO is gericht op bereidwillige naleving van wet- en regelgeving door deze organisaties. Zij kenmerken zich door relatief grote financiële belangen en complexere fiscale vraagstukken. In het geval van multinationals komt daar nog een component bij in de vorm van internationale wet- en regelgeving en samenwerking met buitenlandse belastingdiensten.

Om er voor te zorgen dat de belastingafdracht van deze organisaties soepel blijft lopen werkt GO met behandelteams. In deze teams wordt kennis over de specifieke branche, de individuele ondernemingen en kennis van de verschillende belastingmiddelen samengebracht.

Zo werkt GO aan een zo efficiënt en effectief mogelijk proces voor het heffen, controleren en innen van de belastingen bij de grootste ondernemingen en non profit organisaties en zo dragen we bij aan een financieel gezond Nederland.

De organisatie -

Belastingdienst
Toon inhoud
Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Bijzonderheden

Toon inhoud
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
meer...



Meer vacatures van Belastingdienst