Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Manager Marketing En Communicatie
Het Limburgs Museum is het museum voor cultuur en geschiedenis in Limburg. Het museum vertelt de verhalen van Limburg in het museum in Venlo, op locaties in heel Limburg en in een nieuw Online Limburgs Museum. Het Limburgs Museum biedt verrassende perspectieven op het verleden, heden en toekomst van Limburg en van de wereld om ons heen. Het nieuwe strategisch ontwikkelplan Museum met Schwung 2021-2024 staat grotendeels in het teken van een grote kwalitatieve en kwantitatieve groeiambitie.
Wij zoeken per direct, voor 32-36 uur per week
Manager Marketing & Communicatie (m/v/x)
Ben jij strategisch sterk en vind je het tegelijkertijd geen probleem de handen uit de mouwen te steken? Heb je een duidelijke visie, kennis en ervaring op zowel on- als offline aspecten van marketing & communicatie in de museumsector? Beschik jij over de kwaliteit om het strategisch plan van het Limburgs Museum om te zetten in resultaatgerichte, operationele en afdelingsplannen? En kun jij zodanig situationeel leidinggeven dat medewerkers optimaal in hun kracht staan en doelstellingen behaald worden? Dan zijn we op zoek naar jou!
Als manager Marketing & Communicatie ben je verantwoordelijk voor alle merk-, marketing-, communicatie- en kaartverkoopdoelstellingen. Door een optimale customer journey in te richten weet je (potentiële) klanten optimaal te informeren en verkoopkansen te benutten (ook die van de andere proposities dan kaartverkoop). Ook ben je voor het overgrote deel verantwoordelijk voor de digitale strategie. Je weet partnerships aan te gaan, hebt een groot netwerk, kunt goed presenteren en woordvoeren.
Het Limburgs Museum zet in op een nieuwe positionering met een nieuwe huisstijl, website en de lancering van een Online Limburgs Museum. In de (door)ontwikkeling en implementatie van deze trajecten vervult de Manager Marketing & Communicatie een sleutelrol.
Vanuit deze rol geef je leiding aan je afdeling, rapporteer je aan de directeur en ben je lid van het MT.
Vaardigheden en competenties
- Je bent creatief en commercieel;
- Je bent stressbestendig en je functioneert graag in een dynamische werkomgeving;
- Je bent gastvrij, representatief en communicatief vaardig;
- Je werkt resultaatgericht, gestructureerd, je hebt goede organisatorische vaardigheden;
- Je bent een goede netwerker met beschikt over een relevant (PR) netwerk.
- Ten minste HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 5 jaar ervaring in soortgelijke functie;
- Ervaring met de inzet van digitale media en (online) marketingcommunicatie;
- Kennis van museumsector en affiniteit met de Limburgse cultuur;
- Goede beheersing van de Nederlandse taal;
- Beheersing van de Duitse en Engelse taal is een pré.
In eerste instantie een aanstelling voor een jaar met bij goed functioneren uitzicht op verlenging. Je salaris is afhankelijk van ervaring in soortgelijke functies en gelegen tussen € 3.940 en € 4.780 bruto op basis van 36 uur. Daarnaast hanteert het Limburgs Museum goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering van 8,3%. Je pensioen is ondergebracht bij het ABP en je kunt gebruik maken van een aantal collectieve verzekeringen. Daarnaast ontvang je een laptop en een smartphone. Je komt te werken in een prettige werkomgeving bij een informele organisatie waarin je actief bent met ruim 60 collega’s en vrijwilligers.
Reageren
Indien je interesse hebt in deze functie, mail dan voor 14 december 2021 je motivatiebrief met curriculum vitae naar sollicitatie@limburgsmuseum.nl. Gesprekken zullen direct daarna plaatsvinden. Voor meer informatie over deze vacature en de ambities van het Limburgs Museum kun je contact opnemen directeur Bert Mennings via b.mennings@limburgsmuseum.nl.
Het Limburgs Museum streeft naar inclusie; zowel in haar programmering als op de werkvloer. Daarom stellen wij ons tot doel gelijkheid, diversiteit en inclusie te bevorderen. De vacature zal eerst intern uitgezet worden.
Een assessment is mogelijk onderdeel van de procedure.
meer...
Meer vacatures van Limburgs Museum