Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Technisch Applicatiebeheerder Windows based applicaties

Universiteit Leiden - 03-12-2020 Naar vacature  

Niet-wetenschappelijke functies
Omvang (fte)
1.0
Extern/intern
Intern , Extern
Locatie
Leiden
Geplaatst op
24 november 2021
Sluitingsdatum
31 december 2021
Nog 19 dagen om te solliciteren
Het ICT Shared Service Centre (ISSC) van de Universiteit Leiden, team Applications, zoekt een

Technisch Applicatiebeheerder Windows based applicaties

Werkzaamheden
De Universiteit Leiden is een van Europa’s meest vooraanstaande internationale onderzoeksuniversiteiten.
Jij kan onze nieuwe collega worden, als
Technisch Applicatiebeheerder bij
het ICT Shared Service Centre (ISSC) van de universiteit.
Dit is een verantwoordelijke functie, immers, vele bezoekers, studenten, docenten, onderzoekers en andere medewerkers en collega

s maken direct of indirect gebruik van

jouw

applicaties. Je
vormt een brug tussen functioneel beheer en technisch beheer. Daarnaast
werk je
in teamverband aan nieuwe en verbeterde
diensten en
bent bezig met
het installeren, configureren, automatiseren en optimaliseren van het gebruik van applicaties. Verder
analyseer je de
wensen en eisen van gebruikers van bestaande applicaties of tools,

challenged

gebruikers om zo tot het beste resultaat te komen en
adviseert over de inzet aan gebruikers en management.
Als adviseur en vraagbaak voor de product owner en agile teams neem je deel
aan alle team-events. Je werkt samen met ICT-professionals als developers, functioneel beheerders, architecten, consultants, security-specialisten, zowel binnen als buiten het ISSC.

Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk en je krijgt daarin alle ruimte.

Je werkzaamheden bestaan uit:
Je bent de verbindende schakel tussen ICT en de business en spil tussen het functioneel applicatiebeheer en het technisch beheer;
Je helpt actief bij het verder professionaliseren van het applicatie beheer voor de applicatiediensten;
Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van lifecycle management, applicatiewijzigingen en wijzigingsverzoeken en het up-to-date houden van de release kalender;

Je zorgt ervoor dat ‘jouw’ applicaties enerzijds de processen van de betreffende afdeling optimaal ondersteunen en anderzijds blijven aansluiten op het centrale informatiebeleid van ICT;

Je speelt in op de laatste technische ontwikkelingen.
Profiel
Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur binnen het IT-domein
(
zoals Informatica of Technische Informatica)
Kennis van en ervaring met het integreren van OpenSource software, Windows hosted applicaties;
Kennis van en ervaring met Windows hosted applicaties (PLANON, Kofax, Griffid, etc.);
Kennis van en ervaring in het ontsluiten van applicaties via Citrix
;
Kennis van en ervaring met MS SQL;
Kennis van en ervaring met automation zoals Puppet, Ansible, Powershell;
Brede actuele kennis van applicatiebeheer, bouwblokken, containerisatie, ICT-infrastructuren en gedegen OS-kennis (Microsoft Windows);
Omarmt de Agile mindset en Scrum/DevOps werkwijze;
Kennis van ITIL en (geautomatiseerde) testmethodieken;
Kennis van Jira, Confluence en TOPdesk is een pre;
Voelt zich eigenaar, (zelf-)organiserend, met een hands-on verantwoordelijkheid en behoudt het overzicht.
Beschrijving Organisatie
Het ICT Shared Service Centre (ISSC) is de centrale ICT dienstverlener van de Universiteit Leiden. Met ruim 130 collega’s, ondersteunen wij onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Denk daarbij aan het beheren van het agglomeratienetwerk en de VOIP telefoniediensten, de identity en access management (IAM) infrastructuur, de websites en informatiesystemen voor bedrijfsvoering en onderwijs, alsook de ontwikkeling en het beheer van de universitaire werkplekvoorzieningen. Dit alles binnen een continu veranderende omgeving waarbij steeds meer agile wordt gewerkt. De dienstverlening is belegd binnen de afdelingen Customer Relations (relatiebeheer en service desk), Infra & Workspace Services (server-/netwerkbeheer en werkplekbeheer), Customer Applications Service (applications, klantprocessen en webservices), Strategy & Facilities (security, architectuur, inkoop & contractmanagement) en Research ICT Competence Centre (research support). De komende periode ligt de focus op de eindgebruikerdiensten, data management, identity & access management en hybride cloud. Prachtige uitdagingen waar we voor staan en die vragen om vakmanschap en betrokken collega’s.

Wij bieden

Aanstelling
vindt plaats conform de cao Nederlandse Universiteiten. Het betreft een tijdelijke aanstelling voor de duur van
éé
n jaar met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en werkervaring,
minimaal

2.790,- en maximaal

4.402,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (schaal 10).
Daarnaast kent de Universiteit Leiden goede arbeidsvoorwaarden. Zo is er sprake van een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantietoeslag (8%), uitstekende opleidingsfaciliteiten, betaald ouderschapsverlof, sabbatical leave en de mogelijkheid om via een keuzemodel arbeidsvoorwaarden op maat te kiezen. Alle

kun je nalezen op de website.

Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

In de dagelijkse werkzaamheden krijgt u te maken met vertrouwelijke informatie. Voor deze functie vragen wij om een Verklaring Omtrent het Gedrag (
). Deze verklaring is verkrijgbaar bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente waar u staat ingeschreven. De kosten hiervoor worden vergoed.

Diversiteit

De Universiteit Leiden hecht groot belang aan diversiteit en verwelkomt daarom graag sollicitaties van mensen die nu in haar instelling ondervertegenwoordigd zijn.

Informatie

Voor meer informatie over deze functie of de procedure kun je contact opnemen met
het afdelingshoofd, Eelco de Jong, email
.
Solliciteren
Je kunt uitsluitend solliciteren via ons online sollicitatiesysteem. Gebruik hiervoor de
meer...



Meer vacatures van Universiteit Leiden