Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Junior) Beleidsadviseur Sociaal Domein/Sociale Zaken

Gemeente Wijk Bij Duurstede - 09-06-2022 Naar vacature  

Wil jij werken in een ‘eigenwijkse’ omgeving waar je de ruimte krijgt om bij te dragen aan onze opgaven en jezelf verder te ontwikkelen? Waar eigen inbreng en creatieve gedachten worden gewaardeerd?

Wij zijn een stadse gemeente met 24.000 inwoners en zijn elke dag bezig om de dienstverlening voor onze inwoners te verbeteren. Werk je hier, dan is het sociaal domein dichtbij en kun jij het verschil maken.

Herken jij je hierin? Reageer dan op onze vacature voor een

(Junior) Beleidsadviseur Sociaal Domein / Sociale Zaken met focus op communicatie, armoede en schuldenbeleid

28-32 uur

Team Samenleving

Team Samenleving bestaat uit 18 medewerkers en houdt zich bezig met het sociaal domein en het veiligheidsdomein. We werken zoveel mogelijk vanuit integrale beleidskaders, zoals de Maatschappelijke Agenda en het Integraal Veiligheidsplan. Er wordt intensief samengewerkt met maatschappelijke partners en andere gemeenten.

Wat ga je doen

  • Je houdt je bezig met vraagstukken op het gebied van inwoners met geldzorgen
  • Je bewaakt de uitvoering van de laag inkomen regelingen. Monitort en evalueert de doelmatigheid en stelt waar nodig het beleid bij
  • Je ziet erop toe dat inwoners met schulden via verschillende kanalen worden gestimuleerd om hulp te zoeken en te accepteren
  • Je draagt bij aan het sturen op een goede uitvoering van de lokale ondersteuning bij o.a. de toeslagenaffaire of energiearmoede
  • Je zorgt voor goede communicatie over en voor inwoners met geldzorgen en gerelateerde onderwerpen
  • Je zorgt actief voor het netwerk van verschillende lokale, regionale en landelijke partijen die actief zijn op het gebied van armoede en schulden
Als accounthouder stuur je op de uitvoering van het beleid door de uitvoeringsorganisatie Stichting Binding zoals vastgelegd in de opgaven van de Maatschappelijke Agenda. Ook sta je in nauw contact met de Regionale Sociale Dienst voor de uitvoering van bijvoorbeeld de schulddienstverlening en de uitbetaling van de energietoeslag. Verder onderhoud je contacten met o.a. Humanitas, Schuldhulpmaatje en de Voedselbank en de woningcorporaties. Op het gebied van energiearmoede werk je binnen de gemeente samen met collega’s van duurzaamheid.

Op jouw dossiers houd je de relevante informatie zoals wet- en regelgeving en de (landelijke) ontwikkelingen bij en vertaalt deze waar nodig naar lokaal beleid en uitvoering.

Je adviseert het college van burgemeester en wethouders over het beleid en de uitvoering en je bereidt wanneer nodig besluitvorming voor. Je participeert in regionale en landelijke projecten en beheert budgetten.

Wie zoeken wij

Binnen een collegiale setting kun je zelfstandig werken aan jouw dossiers. Daarbij houd je het overzicht en kun je snel schakelen. Je bent proactief en denkt graag in oplossingen. Je voelt je (mede) verantwoordelijk voor het werk dat moet gebeuren in het team en handelt daar naar. Je schrijfstijl is helder en concreet.

Wat vragen wij

  • Je beschikt over een opleiding op minimaal Hbo-niveau.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit en/of ervaring met het sociaal domein en communicatie.
  • Je hebt bij voorkeur enige jaren ervaring in een vergelijkbare functie opgedaan.
Voldoe je niet aan al deze punten, maar ben je er wel van overtuigd dat je met jouw ervaring en kennis past in de functie? Of kom je net van de opleiding Social Work of Management in de Zorg? Of wil je een carrièreswitch maken van bijvoorbeeld communicatie naar sociaal domein? Laat het weten in je motivatie! We vinden competenties belangrijker dan ervaring en zijn benieuwd naar jouw bijdrage aan onze organisatie!

Wat bieden wij?

We bieden een ambitieuze organisatie met 140 professionele en betrokken medewerkers die volop kansen geeft om jouw kwaliteiten en talenten te benutten en ontwikkelen.

Afhankelijk van je ervaring, word je ingedeeld in aanloopschaal 9 of in functieschaal schaal 10. Het salaris bedraagt maximaal € 4.671 bruto per maand bij een 36-urige werkweek. De gemeente kent aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, zoals het Individueel Keuze Budget en ruimhartig meedenken in opleidingsopties. Je hebt daarbij mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het ontmoeten van collega’s in het gemeentehuis.

De omvang van de functie is 28 à 32 uur. We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract. Nieuwsgierig hoe het is om bij ons te werken? Verhalen van collega’s vindt je op

meer...



Meer vacatures van Gemeente Wijk Bij Duurstede