Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Ondersteuner Team Inkomen

Bar Organisatie - Barendrecht - 06-05-2022 Naar vacature  

Vragen over deze vacature?
Neem contact op via
14 01 80
of

Welkom bij het BAR-team

Wil jij jouw talent inzetten om bij te dragen aan de belangrijke taak van gemeenten?
Dan hebben
wij vanuit de BAR-organisatie een mooie kans voor jou. Wij zijn wij op zoek naar een nieuwe aanwinst voor ons team!
Voor het team Poort-Inkomen-Bezwaar en Beroep (IKP) zoeken wij per direct een

:

Ondersteuner

T

eam Inkomen

36 uur per week

Wat ga je doen als ondersteuner?

Werken als ondersteuner voor het team Inkomen vraagt dat je redelijk goed op de hoogte bent van de Participatiewet, dat je mensenkennis hebt, een talent om te organiseren en samen te werken. Jij voert niet alleen administratieve taken uit zoals het doorzetten van mail naar de juiste klantmanager maar ook handel je zelfstandig aanvragen bijzondere bijstand en Meedoen af. Daarvoor is het belangrijk dat je een inkomens-en vermogenstoets kunt uitvoeren. Omdat je aanvragen afhandelt zal je regelmatig klantcontact hebben. De BAR-organisatie vindt het belangrijk dat de klant achter het dossier altijd op de eerste plaats staat. Je bent dus in staat om te individualiseren en je bent goed op de hoogte van alle mogelijkheden binnen jouw werkveld. Je gaat aan de slag in een enthousiast team waarin zeker ook veel ruimte is voor gezelligheid.

Werken als ondersteuner op inkomen is continu schakelen op een dag. Het ene moment geef je voorlichting aan de klant en voer je een gesprek over bijvoorbeeld een aanvraag bijzondere bijstand of individuele inkomenstoeslag, het andere moment beoordeel en analyseer je binnengekomen documenten of stel je de besluitenlijst op t.b.v. het teamoverleg.

Kortom werk dat afwisselend is! Maar ook werk dat je niet loslaat. Want met je sociaal-maatschappelijke hart dat klopt voor onze doelgroep geef je de klant altijd waar deze recht op heeft.

Wat vragen wij van je?

  • Je hebt

MBO niveau 4 werk/denkniveau

;
  • Je hebt bij voorkeur ruime ervaring met het verwerken van aanvragen bijzondere bijstand (eigen risico zorgverzekering), Individuele Inkomenstoeslag en Meedoen of andere minimaregelingen (ook voor niet-klanten);
  • Je bent in staat om zelfstandig een inkomens- en vermogenstoets uit te voeren om de draagkracht en recht van de klant te bepalen; je hebt hiermee ruime ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Meer kennis van de Participatiewet naast bovenstaande is een pré;
  • Je kunt goed overweg met de klanten in onze doelgroep;
  • Je hebt ervaring met systemen voor uitkeringen, onder andere Suite, Suwinet, Schulinck;
  • Je werkt vanuit vertrouwen maar je herkent ook signalen van fraude;
  • Je bent klant- en resultaatgericht;
  • Je bent bekend met administratieve taken zoals het verdelen van de mail en terugbelverzoeken naar de juiste klantmanager en het opstellen van een besluitenlijst t.b.v. het werkoverleg;
  • Je werkt zelfstandig maar zoekt ook het contact met collega’s. Binnen je eigen team maar als nodig ook daarbuiten;
  • Binnen je team en werkveld probeer je steeds de kwaliteit van de dienstverlening en interne processen te verbeteren;
  • En last but not least, je bent een enthousiaste, meedenkende en gezellige collega. Je durft je uit te spreken en collegialiteit vind jij vanzelfsprekend!

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met uitzicht op onbepaalde tijd;
De functie is ingedeeld in

schaal 8

volgens de CAO SGO (Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties). Afhankelijk van ervaring word je ingeschaald tussen

€2.581,- en €3.732,-

bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • Een individueel keuzebudget (17.05% van het bruto jaarsalaris);
  • Deelname aan de ABP-pensioenregeling;
  • Reiskostenvergoeding
  • Een ouderschapsverlofregeling.

De BAR-organisatie als werkgever:

De BAR-organisatie is een jonge organisatie met een uniek profiel. Wij zijn de ambtelijke organisatie die werkt voor drie autonome gemeenten met een eigen bestuur: Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk. Soms werken deze vergaand samen en soms kiezen ze hun eigen richting. Als BAR-organisatie stimuleren en ondersteunen we hen. Werken in een groot gebied met veel bedrijvigheid, 125.000 inwoners en drie gemeentebesturen. Uniek en uitdagend!

De activiteiten van de BAR-organisatie zijn onderverdeeld in 15 clusters, Strategie, Concerncontrol en Directie. In de meeste gevallen tellen clusters meerdere teams. Weliswaar heeft elk cluster en team zijn eigen focus en specialiteit. We zijn er ons echter sterk van bewust dat samenwerking over de grenzen van teams, clusters en soms zelfs gemeenten heen een “must” is voor een goed eindresultaat. Dat doen we dan ook: we kijken en werken letterlijk over grenzen heen.

Je komt te werken in het team Inkomen. Het team “IKP” is één van de teams van het Cluster Maatschappij. In dit team vindt o.a. het inkomensbeheer plaats van alle lopende uitkeringen op de Participatiewet.

Ben jij onze nieuwe aanwinst?

Laat ons dan z.s.m. maar uiterlijk
26 mei
weten waarom jij onze nieuwe collega moet worden!
Het kan zijn dat je tijdens de looptijd van de vacature al uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek.
meer...



Meer vacatures van Bar Organisatie