Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Interim Senior Inkoper / Teamleider Inkoop

Inkoopid - Maasvlakte - 03-12-2021 Naar vacature  

Locatie: Maasvlakte Rotterdam
ID: O210160

Organisatie

Ben jij beschikbaar voor een interim opdracht als Senior Inkoper / Teamleider Inkoop op de Maasvlakte voor minimaal 1 jaar?
Als Senior Inkoper draag jij direct bij aan het succes van onze organisatie. Jij zorgt ervoor dat de juiste middelen – resources, tools, service, know-how & infrastructuur – worden ingekocht tegen de juiste voorwaarden: prijs, kwaliteit & beschikbaarheid. Je werkt nauw samen met de interne klant bij het afsluiten en implementeren van contracten, o.a. door erop toe te zien dat SLA’s duidelijk zijn en op de juiste manier worden geborgd en nageleefd. Daarbij houdt je rekening met de belangen en behoeften van die klant, met de organisatie en de binnen de organisatie geldende kaders, waarden en beleidsplannen.

Functieomschrijving

  • Realiseren van een maximale waarde – kwaliteit, kwantiteit & service levels – tegen de laatste kosten, in lijn met bestaande budgetten en gebruik makend van de juiste (e-)sourcing strategie
  • Leveren van input voor, en een bijdrage aan de inkoop- & contractmanagement strategie op de terminal
  • Opstellen, onderhandelen, implementeren & monitoren van (service-)contracten
  • Opbouwen en onderhouden van relaties met – mogelijke - leveranciers
  • Definiëren, managen en implementeren van projecten, binnen de inkoopfunctie en / of met de klant
  • Participeren in internationale projecten en het verder opbouwen van de (internationale) samenwerking met andere terminals binnen de groep
  • Doen van voorstellen voor, en realiseren van besparingen
  • Realiseren van tijdige, juiste financiële & voortgangsrapportages
  • Doen van voorstellen voor het verbeteren, aanpassen van procedures en strategieën op basis van de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied en op de terminal
  • Coachen en / of ondersteunen van collega Inkopers, waar en wanneer nodig.

Functie-eisen

  • HBO werk- & denkniveau;
  • Nevi 2 (of vergelijkbaar)
  • 5 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare inkoopfunctie;
  • kennis van, en ervaring met procurementsystemen en e-sourcingstrategieën;
  • kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift is een must; kennis van de Duitse taal een pré.
Je bent iemand die het vak verstaat en uit ervaring weet dat de waarde van een contract wordt bepaald door de inhoud èn door de mate waarin die inhoud in de praktijk worden geïntegreerd en nageleefd. Jouw bemoeienis houdt niet op wanneer de overeenkomst is getekend. Ook daarna blijf je nauw betrokken bij de wijze waarop de samenwerking tussen interne klant en leverancier wordt ingevuld.

Je weet kennis en adviezen op een overtuigende wijze te brengen, bent proactief en van nature iemand die het onderste uit de kan wil halen voor jouw werkgever. Daarbij weet je een goed evenwicht te vinden tussen korte en langere termijn resultaat, tussen kosten en baten. Je signaleert relevante ontwikkelingen en problemen en springt hier alert en adequaat op in. Daarnaast ben je iemand die verder kijkt dan de eigen portefeuille. Je ziet wat er op de afdeling moet gebeuren, en neemt initiatief om dit te realiseren en anderen daarin mee te krijgen.

Arbeidsvoorwaarden

De opdracht is voor de duur van 1 jaar met optie tot verlenging. Startdatum is zsm en inzet 38-40 uur per week. Voor de duur van de opdracht kom je in dienst bij Inkoop ID of je bent aantoonbaar gekwalificeerd als ZZP’er. We ontvangen je reactie graag zo spoedig mogelijk!

Meer informatie

Interesse? Reageer dan middels onderstaande link! Mailen kan naar raymon.geldof@inkoopid.com of als je vragen hebt over deze functie kan je bellen naar 070-3000118 en vragen naar Raymon.

meer...



Meer vacatures van Inkoopid