Inloggen - Registreer  

QHSE coördinator

Gasunie - Ulvenhout - 13-04-2024 Naar vacature  

We werken veilig of we werken niet! Veiligheid heeft prioriteit en als QHSE coördinator ben je hier een onmisbare schakel in. Jij staat voor het veilig uitvoeren van werkzaamheden in het veld en krijgt gelijktijdig ruimte om mee te denken hoe we op veiligheidsgebied werkprocessen- en procedures kunnen optimaliseren.

 

Standplaats:
Ulvenhout

Werkgebied:
 
Installatiecluster Ravenstein (betreft: installaties Ravenstein, Alphen, Wijngaarden, Schinnen en Zweekhorst) en de gebieden Boxtel en Woensdrecht.

Inzet:
32-40 uur in de week
 
Wat ga je doen?
Als QHSE coördinator heb je een ondersteunende functie binnen area Zuid. Je opereert binnen installatiecluster Ravenstein en in de gebieden Boxtel en Woensdrecht. Je krijgt vanzelfsprekend ondersteuning van de andere QHSE coördinatoren, waar je maandelijks overleg mee hebt. Daarnaast werk je samen met een hogere veiligheidskundige die is toegewezen aan area Zuid.

 
Je bent een verbindende factor op het gebied van veiligheid, kwaliteit, gezondheid en milieu (VGM). Jij vertaalt procedures en instructies op het gebied van VGM naar de praktijk. Binnen het werkgebied adviseer je directe collega’s over veilig werken, voer je incidentonderzoeken uit en ondersteun je bij compliance vraagstukken binnen de afdeling. Je begeleidt interne- en externe VGM gerelateerde audits. Tijdens het werkoverleg ben jij degene die veiligheid op de agenda zet en incidenten bespreekbaar maakt.

 

Denk aan werkzaamheden als:
Je adviseert het management op het gebied van VGM.
Je vervult een proactieve rol bij het implementeren en uitdragen van nieuwe procedures, standaarden en nieuwe werkwijze in het vakgebied.
Je neemt deel aan de toetsingscommissie om procedures en instructies op het gebied van VGM om te beoordelen op haalbaarheid en impact.
Je initieert calamiteitentrainingen en ondersteunt bij landelijke calamiteitentrainingen.
Je bent het aanspreekpunt voor werkvergunningen en draagt zorg dat dit proces goed verloopt.
Je neemt actief deel aan werk- of projectgroepen behorend bij jouw vakgebied.
Je zorgt dat nalevingsdocumenten en het bedrijfsnoodplan actueel zijn.
Je ondersteunt de afdeling Veiligheid bij het onderzoek van incidenten.
 
Wat vragen we?

Om in deze functie succesvol te zijn, heb/ben je:
Minimaal een mbo niveau 4 diploma en hebt daarnaast je diploma MVK.
Specifieke kennis van - of een achtergrond in veiligheid nodig. Gecombineerd met de ervaring om (afwijkende) situaties te interpreteren, analyseren en op te lossen.

Affiniteit met techniek.
Actuele kennis van gerelateerde werkprocessen, van uitvoerings- en veiligheidsvoorschriften.
In het bezit van een B rijbewijs en heb je m
aximaal een uur reistijd naar ons kantoor in
Ulvenhout.
 
Als persoon ben je te herkennen aan je proactieve houding, je positieve instelling en je resultaat- en oplossingsgerichtheid. Je bent communicatief vaardig en presenteren gaat je gemakkelijk af. Je voelt je op je gemak bij het aanspreken van mensen, met als doel om een zo veilig mogelijke werkplek- en sfeer te creëren. Je weet op een enthousiaste en creatieve manier de boodschap over te dragen en zorgt daardoor voor nog meer bewustwording en draagvlak.

 
Wat bieden we je?

We bieden je een pakket van arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit:
Een salaris dat ligt tussen € 50.928 - € 69.606 bruto per jaar o.b.v. een fulltime dienstverband.
Hier bovenop ontvang je een vaste 13e maand (vakantiegeld) en 14e maand.
Een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op een vast contract.
Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2,45% waardoor je netto meer overhoudt.
Een maandelijks thuiswerkvergoeding van € 23 en om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een maximale vergoeding van € 750.
Een leaseauto of kilometervergoeding van € 0,23 per km voor maximaal 90 km (enkele reis)
per bezoek aan jouw standplaats.
Een laptop en een iPhone.
Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen.
Een actieve personeelsvereniging en diverse clubs waar je lid van kunt worden.
 
Wij zijn Gasunie
Bij Gasunie werken we elke dag weer aan ons high tech netwerk: honderden installaties, 1.300 gasontvangstations, aansluitingen op (inter)nationale pijpleidingsystemen en ruim 17.000 kilometer pijpleidingen in Nederland en Noord-Duitsland. In ons netwerk maken we gebruik van innovatieve technologie, die we meestal zelf ontwerpen. We zoeken continu naar de juiste optimalisatie of verbetering. Daarnaast bouwen we aan nieuwe assets om de klimaatdoelen te halen.

 
Over de afdeling/area
De afdeling Operations Assets (OA) is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het gastransportsysteem van Gasunie. Afdeling OA is opgedeeld in zes area’s: 5 zijn regionaal georiënteerd (Noord, Oost, Zuid, West en Midden) en 1 area werkt landelijk (Speciale Opdrachten).

 
Jij gaat werken binnen area Zuid (OAZ), oftewel provincies Noord-Brabant, Zeeland, Gelderland en Limburg. In dit gebied liggen veel leidingen, gasontvangstations, meet- en regelstations en spelen de installaties een belangrijke rol bij de leveringszekerheid van aardgas in Zuid-Oost Nederland. Hier zijn we trots op! De onbemande compressorstations Wijngaarden, Schinnen, Alphen en Zweekhorst horen ook bij de area. Deze locaties worden vanuit Ravenstein, Born en Ulvenhout beheerd en onderhouden.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Gasunie
Meer QHSE coördinator vacatures