Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Senior Private Banker
Plannen & Organiseren
Bewaren
Delen
Jouw baan
Vanuit ons kantoor in Alkmaar en Haarlem dragen wij zorg voor Private Banking dienstverlening aan vermogende families en ondernemers in een groot deel van Noord Holland. Jij bent verantwoordelijk voor het beheren van de bestaande klantenportefeuille waarbij acquisitie met name vanuit je bestaande portefeuille zal plaatsvinden (denk aan next generation).Onze cliënten hebben behoefte aan een professionele gesprekspartner. Zij vragen veel van zichzelf en verwachten dit ook van hun adviseur. Jij bent niet alleen vertrouwd met hun financiële en fiscale vraagstukken, maar kent ook hun leefwereld. Je maakt de relevante thema’s bespreekbaar, bouwt een relatie op en vertaalt de wensen van de cliënt naar financiële oplossingen. Je bent gewend te sparren over veranderingsprocessen, te denken in oplossingen en structuren in plaats van het doen van transacties.
Dit zijn jouw belangrijkste werkzaamheden:
- Jij wordt primair verantwoordelijk voor het uitbouwen en beheren van een bestaande klantenportefeuille. De klanten kunnen woonachtig zijn in het marktgebied Alkmaar en Haarlem.
- Jij hebt dagelijks afspraken met klanten, geeft ze advies en indien mogelijk vertaal je dit naar financiële oplossingen. Alles met als doel om je klanten te ontzorgen;
- Je adviseert jouw klanten proactief over fiscale mogelijkheden, estate planning, financiële planning, vermogensopbouw, beleggen en financieren;
- Samen met je teamgenoten werk je het jaarplan uit, geef je mede vorm aan commerciële acties en ben je verantwoordelijk voor het commercieel beheer;
- Je draagt bij aan de verbinding en samenwerking binnen het 12-koppige team Alkmaar-Haarlem. Je daagt ons uit om samen beter te worden en je vervult een voorbeeldrol binnen het team.
Jouw ervaring
Je hebt ruime ervaring als private banker en hebt de ambitie om dit in een zeer professionele omgeving naar een nog hoger niveau te tillen.Jij bent een generalist met kennis van zaken en een grote interesse voor financiële planning, fiscaliteit en beleggen. Je benadert je cliënten zoveel mogelijk proactief en adviseert en informeert ze over alle diensten en producten die door of via de bank aangeboden worden.
Deze aanpak stelt hoge eisen aan jou, zowel op kennis- als op vaardigheidsniveau. Je streeft daarbij naar optimale samenwerking met de specialisten zoals de vermogensbeheerder, structureerder en
financieringsspecialist. Jij functioneert goed in een professionele en commerciële werkomgeving. Je bent leergierig, werkt gestructureerd en vindt het leuk om initiatief te nemen en verbinding te maken met klanten en collega’s.
Verder herken je je in onderstaand profiel:
- Je hebt een academisch- of HBO opleidingsprofiel, aangevuld met WFT en DSI;
- Je hebt minimaal 10 jaar relevante werkervaring. Het is essentieel dat je ervaring hebt met de advisering van vermogende families en ondernemers;
- Je bent zeer servicegericht en klantvriendelijk, je stelt het klantbelang centraal;
- Je bent sterk in het plannen en organiseren van je werkzaamheden;
- Je bent prestatiegericht en wil kwalitatief goed werk leveren, ook bij hoge werk-/tijdsdruk.
- Je vindt het prettig om met een eigen klantenportefeuille te werken.
Ons bedrijf
Bij Van Lanschot Kempen staat persoonlijke aandacht al sinds 1737 voorop. We zijn een gespecialiseerde en onafhankelijke Wealth Manager, die zich richt op het behoud en de opbouw van vermogen voor haar klanten. De kracht van ons bedrijf zit in de bijzondere en sterke relatie die wij hebben met particuliere en institutionele klanten. Private Banking, Asset Management en Merchant Banking zijn de gebieden waarin wij excelleren en ons onderscheiden met persoonlijke aandacht en specialistische kennis. Zo kunnen we niet alleen met trots terugkijken op onze rijke geschiedenis, maar kijken we ook vol vertrouwen naar de toekomst.Om duurzaam en toekomstgericht te werken, zijn inclusie en diversiteit onmisbaar. Een divers personeelsbestand heeft een belangrijke functie bij innovatie, wendbaarheid en weerbaarheid van de organisatie. Het is onze ambitie om de nieuwe instroom bij iedere afdeling meer divers te laten zijn dan de
uitstroom. Als iemand vertrekt, wordt er gezocht naar een nieuwe collega die een aanvulling is op het betreffende team. Dat kan gaan over sekse, maar ook over leeftijd, nationaliteit, achtergrond, etc.
Daarnaast is ons doel om duurzame waarde te creëren voor al onze stakeholders, op een manier die bijdraagt aan duurzame oplossingen voor de meest urgente mondiale uitdagingen. We geloven dat als we – samen met onze stakeholders – bijdragen aan een duurzamere wereld, iedereen hiervan profiteert.
Wij bieden
Turning talent into value. Dat is wat we doen! Want als jij waarde toevoegt, dan mag je dat van ons natuurlijk ook verwachten. Onze medewerkers zijn ons belangrijkste kapitaal en we geven onze medewerkers dan ook talloze mogelijkheden om te groeien als persoon en in het vakgebied. We bieden jou daarom, met oog voor de toekomst, persoonlijke ontwikkeling en met ruimte voor flexibiliteit:
- Een salaris passend bij jouw kennis & ervaring;
- Middels een flexibel budget (bestaande uit vakantiegeld, 13de maand en 7 bovenwettelijke vakantiedagen) kan je bij ons deels jouw secundaire arbeidsvoorwaarden samenstellen. Denk aan extra verlof, de wereld ontdekken met een sabbatical, een abonnement bij de sportschool of een nieuwe fiets; het is allemaal mogelijk;
- De mogelijkheid om een langere periode verlof op te nemen in de vorm van een sabbatical, of om een langere periode bij je kinderen thuis te zijn of om bijvoorbeeld voor een familielid te zorgen als dat nodig is;
- Een studiekostenregeling voor persoonlijke en vakinhoudelijke opleidingsmogelijkheden.
Geïnteresseerd?
Maak jij graag een start bij Van Lanschot en herken jij jezelf in het geschetste profiel? Dan zien wij jouw reactie graag tegemoet! Wij ontvangen heel graag jouw meest recente cv en jouw unieke motivatiebrief waarin jij aan de hand van voorbeelden onderbouwt waarom jij in aanmerking denkt te komen voor deze functie.Wil je eerst nog meer weten? Daan van den Berg, directeur Alkmaar en Haarlem, beantwoordt al je vragen. Bereikbaar via 06 – 10 20 67 67 of d.vandenberg@vanlanschot.com
meer...
Meer vacatures van Van Lanschot Kempen