Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Service coördinator / Team leader service
Service coördinator / Team leader service
Ben jij een zelfstandige en initiatiefrijke coördinator/team leader die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Ben jij een zelfstandige en initiatiefrijke coördinator/team leader die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Wil jij onze service en onderhoud in goede banen leiden? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als dé specialist op het gebied van doseer- en weegsystemen en automatiseringssoftware voor de diervoederindustrie is KSE Process Technology B.V. een wereldwijd opererend bedrijf.
Functie
Wereldwijd maakt de diervoederindustrie gebruik van de doseer- en weegsystemen van KSE Process Technology, genaamd ALFRA. ALFRA heeft een goede naam als specialist op het gebied van robuuste equipment en degelijke service. Onze projecten variëren van het leveren, ontwikkelen en inbedrijfstellen van een enkele machine tot een complete fabriek. Daarna begint jouw werk.Je geeft leiding aan een team van Field Service Engineers. Samen met hen en de interne serviceorganisatie bouw je aan een optimale support voor onze klanten, verspreid over de hele wereld. Voor storingen, servicebezoeken en spareparts zijn onze klanten bij jou aan het juiste adres! Onze klanten werken vaak in een 24/7 dynamiek en verwachten beschikbaarheid en professionaliteit in elke stap van het proces. Doordat de equipment jarenlang gebruikt wordt bouw je blijvende relaties met klanten op.
Je hebt dus een grote verantwoordelijkheid, waarvan we verwachten dat je deze met beide handen aanpakt. Als ware spin in het web werk jij zowel gepland als ad hoc aan service- en onderhoudsprojecten. Jij begrijpt wat er bij klanten speelt en bent in staat snel beslissingen te nemen en werkzaamheden te organiseren.
Dagelijks bouw je aan het team en de invulling van de klantwensen. Daarnaast heb jij de mogelijkheid om mee te denken in de lange termijnstrategie en hoe we invulling kunnen geven aan de processen om deze doelen te bereiken.
Dit ga je doen
Als serviceleider werk je samen met verschillende afdelingen in de organisatie. Field service engineers die op locatie werken volg jij op afstand. Lukt het verhelpen van een storing niet of doet zich een ander probleem voor? Dan bied jij met je team ondersteuning. Zo nodig zoek je hiervoor de samenwerking met je collega’s uit de ontwikkel- of projectteams. Daarnaast verwerk je met de interne servicecoördinatoren aanvragen van klanten die op afstand gedaan kunnen worden, lever je spareparts en advies en ben je proactief bezig met het verhogen van de servicegraad.Jouw doel is om klanten tevreden te houden over de volledige looptijd van een machine.
Je team bestaat uit 5-6 personen, met het doel om verder te groeien, met jou als centraal aanspreekpunt.
Verder heb je de volgende taken en werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de werkvoorbereiding van service-opdrachten;
- Het opzetten en motiveren van het serviceteam op korte en lange termijn;
- Het organiseren van aftersales en sparepart-sales;
- Opvolging van serviceopdrachten en klantvragen;
- Zorgdragen voor een gezonde serviceomzet;
- Waar nodig lever je nazorg aan klanten;
- Monitoren van de klanttevredenheid;
- Monitoren of machines na servicewerkzaamheden goed blijven werken;
- Het schrijven en implementeren van verbetervoorstellen voor de serviceafdeling;
- Rapporteren aan de business unit manager.
Dit ben jij
Je helpt een gedreven team verder in het zadel. Je snapt de behoefte van klanten en bent flexibel in de omgang. Je bent sterk in plannen en organiseren en hebt continu aandacht voor kwaliteit en persoonlijke ontwikkeling van je teamleden. Op een heldere en duidelijke manier geef je richting aan de dagelijkse servicewerkzaamheden en heb je een beeld voor de langere termijn. Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden en je beweegt je gemakkelijk in een organisatie waarin vele belangen een rol spelen.Jij krijgt voldoening van tevreden klanten en het oplossen van complexe problemen. Je ademt service en komt altijd afspraken na. Of je nu tegenover een monteur of directeur zit, jij drukt je in alle gevallen helder en begrijpelijk uit, maar weet ook de benodigde informatie boven water te krijgen. Je begrijpt de techniek, maar ook procesmatig en bedrijfsmatig sta je stevig in de schoenen.
Verder vragen we:
- Een afgeronde hbo-opleiding in een technische richting, bij voorkeur aangevuld met een bedrijfskundige;
- Een aantal jaren ervaring als werkvoorbereider, service-engineer of servicecoördinator in een technische werkomgeving;
- Minimaal enkele jaren ervaring in een rol als teamleider van een serviceorganisatie, bij voorkeur internationaal;
- Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk, en bij voorkeur kennis van de Duitse of een andere taal;
- Dat je woonachtig bent binnen een straal van 1 uur rijden van Bladel;
- Bereid om incidenteel internationaal te reizen.
Dit bieden wij
Een functie bij een bedrijf dat klein genoeg is voor korte lijnen, persoonlijk contact, de mogelijkheid om daadwerkelijk een verschil te kunnen maken en groot genoeg om een belangrijke partij te zijn in de markt en jezelf in verschillende richtingen te kunnen ontwikkelen. Werken in een dynamische omgeving, waarbij er aandacht is voor je persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast uiteraard een passend salaris, 27 vakantiedagen en 13 ADV-dagen en een aantal gezellige activiteiten met collega’s, zoals de pubquiz of het jaarlijkse kerstevent.meer...
Meer vacatures van Kse