Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Communicatie- specialist
Wij zijn op zoek 👀 naar een Communicatiespecialist om ons Marketing Team Amsterdam te versterken.
Wie zijn wij?
Hypernode is een sterk gespecialiseerde hostingprovider met de volledige focus op e-commerce. We hosten webshops die gebouwd zijn in Magento, Shopware, PWA, Akeneo & Woocommerce en zijn één van de meest innovatieve spelers wereldwijd. We werken veel samen met webdevelopers en marketingbureaus om topnotch hostingoplossingen te bieden voor de shops die zij beheren. Binnen de Benelux zijn we marktleider en onze groeiambities liggen inmiddels al een paar jaar daarbuiten.
Wij zijn onderdeel van
, een groep van hosting- en hosting gerelateerde bedrijven die bedrijven en ondernemers helpt bij hun online aanwezigheid. Het gecombineerde bedrijf vormt een nieuw powerhouse in de techsector en bedient meer dan 2 miljoen klanten in 10 landen, ondersteund door ruim 1000 medewerkers verspreid over heel Europa.
Wat ga je doen?
Als Communicatiespecialist bij Hypernode maak je de deel uit van het vijfkoppige Marketing team dat naast jou bestaat uit een Marketing werkstudent, 2 Product Marketeers en een Marketing Manager. Daarnaast werk je nauw samen met de Product Owner en de afdeling support en techniek. Je bent verantwoordelijk voor het helder, begrijpbaar en prettig communiceren van technische informatie (bijv. onderhoud, storingen), bedrijfsgerelateerde informatie (bijv. BTW wijzigingen, facturatiefouten), productinformatie (bijv. pakketwijzigingen, verhoging aantal GB’s) en externe factoren (bijv. wereldwijde veiligheidslekken, CMS-releases) naar klanten en partners.
Je werkt aan meerdere projecten tegelijk en je kunt je gemakkelijk inleven in doelgroep van het desbetreffende project en weet de communicatie daar naadloos op aan te sluiten. Daarnaast ontwikkel je content strategieën en communicatieplannen om te zorgen dat de boodschap overkomt We hebben een designer in het team waar je mee samenwerkt om alle communicatie uitingen te verzorgen. Van creatie tot realisatie.
Hier herken jij jezelf in:
Jij weet als geen ander complexe onderwerpen in Jip en Janneke-taal uit te leggen. Je schakelt gemakkelijk tussen verschillende doelgroepen, middelen en kanalen en zorgt ervoor dat de juiste boodschap bij juiste persoon terecht komt. Daarnaast heb je een talent voor projectmanagement, houdt van dynamiek en schakelt snel tussen strategische vragen en operationele activiteiten.
Verantwoordelijkheden
- Opzetten en uitvoeren van de communicatiestrategie bij Hypernode-breed projecten, productlanceringen en/of ontwikkelingen.
- Verantwoordelijk voor het vertalen van technische informatie naar heldere en begrijpelijke communicatie die aansluit bij het kennisniveau van de doelgroep.
- Verantwoordelijk voor het up-to-date houden van onze supportdocumentatie
- Schrijven van nieuwsberichten op hypernode.nl/hypernode.com
- Het is jouw verantwoordelijkheid dat onze klanten weten waar ze welke informatie kunnen vinden
- Verantwoordelijk voor alle standaard communicatie en bewaken van onze huisstijl en tone of voice in die communicatie.
- Een afgeronde hbo-opleiding in de richting Communicatie of Marketing.
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als communicatie en/of marketingmedewerker.
- Je hebt affiniteit met techniek en vind het leuk om daar meer over te leren;
- Je bent commercieel gedreven, initiatiefrijk, kritisch en oplossingsgericht;
- Je hebt een flexibele instelling en gevoel voor humor;
- Je hebt een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen;
- Je hebt een no-nonsense mentaliteit, kan zelfstandig werken en neemt je verantwoordelijkheid;
- Je kunt vloeiend (en foutloos) Nederlands en Engels spreken en schrijven;
- Kennis van hostingtechnieken (webhosting, DNS, e-mail, etc.) is een grote pré, maar zeker geen vereiste.
Dit zoek jij verder in een baan:
- Een lekker salaris en genoeg vakantiedagen om af en toe ook vooral even níet te werken. (Bruto maandsalaris o.b.v. 40 uur tussen €2800 – €3500).
- Je hebt (straks) een heerlijk kantoorpand tot je beschikking, maar je hebt ook de flexibiliteit om thuis of in de lokale koffietent te werken.
- Een goede werk-privé balans, dat vinden we heel belangrijk.
- Een werkgever waarin plezier in het werk de grootste prioriteit is.
- Opleidingsbudget om altijd te blijven leren.
- Korte communicatielijnen met al je collega’s binnen Hypernode (marketing, sales, developers, management), maar ook binnen team.blue en zelfs met onze klanten.
Meer vacatures van Hypernode