Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Junior Toezichthouder / Handhaver participatiewet

Drechtsteden - Dordrecht - 26-03-2024 Naar vacature  

Soort dienstverband
Vast dienstverband
Opleidings­niveau
HBO
Standplaats
Dordrecht
Organisatie
Sociale Dienst Drechtsteden
Functietype
Advies/Onderzoek
Uren per week
36 uur
Maandsalaris
€3.014,- tot €4.244,-
Welkom bij de Sociale Dienst Drechtsteden, een van de grootste sociale diensten van Nederland met ruimte voor jouw initiatief en jouw innovatieve ideeën.

Wil jij impact maken in het sociaal domein? Bij de Sociale Dienst Drechtsteden kan dat. Als Handhaver participatie krijg je de mogelijkheid tot het terugdringen van oneigenlijk gebruik van publieke gelden. Bij ons doe je dit vanuit een mensgerichte benadering en lever je concreet een bijdrage aan bestaanszekerheidsvraagstukken.

Ons doel is helder: we streven naar een zelfstandig en volwaardig bestaan voor alle inwoners van de Drechtsteden.
Bij de Sociale Dienst Drechtsteden zijn we ambitieus in onze doelstellingen, creatief en vooral passievol. Mensgericht werken, samenwerken en vernieuwen zitten in ons DNA. Dit maakt ons een van de meest complete en innovatieve organisaties van Nederland. Terwijl anderen nog praten en wachten, hebben wij al actie ondernomen. Dit is geen doel op zich, maar het resultaat van onze proactieve houding.

We zijn een hechte club mensen met een gezonde dosis lef en een gedeelde passie voor het sociaal domein. We gaan steeds voor het goede. En gaat het fout, dan proberen we het opnieuw. Hier kun je de volledige en dus de beste versie van jezelf zijn.

Ben jij gedreven om ervoor te zorgen dat degenen die het financieel het moeilijkst hebben de steun krijgen die ze verdienen? Dan is dit jouw kans om een verschil te maken!

Als handhaver in ons team speel je een cruciale rol bij het waarborgen van een eerlijke naleving van de Participatiewet, die als laatste vangnet dient voor inwoners die niet volledig zelfredzaam zijn. Met een empathische en mensgerichte aanpak beoordeel je of de wet- en regelgeving correct wordt nageleefd, met begrip voor mogelijke onbedoelde onrechtmatigheden.

Door grondig dossieronderzoek, het afleggen van huisbezoeken en het samenwerken met collega's handhaving, zorg je ervoor dat publieke gelden op de juiste manier worden besteed. Je bent niet alleen een expert op het gebied van fraudepreventie, maar ook een waardevolle adviseur voor je collega's uit verschillende disciplines.

We zijn op zoek naar een gepassioneerde teamspeler die vanuit diverse perspectieven en met een multidisciplinaire aanpak de klant centraal stelt. Of het nu met collega's of ketenpartners is, samen zorgen we voor een integrale benadering. Met een open geest en een continue drive om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen in ons vakgebied, ben jij klaar om het verschil te maken en bij te dragen aan positieve verandering in onze gemeenschap!

Verder beschik jij over:
  • Een afgeronde hbo-opleiding of aantoonbare vergelijkbare ervaring, in een juridische richting, aangevuld met actuele sociaal juridische kennis;
  • Ervaring met diverse gesprekstechnieken zoals interviewtechnieken;
  • Een nieuwsgierige, waardevrije en onderzoekende persoonlijkheid.
Werkvelden met soortgelijke competenties zijn onder andere wijkbeheerders, wijkmanagers, medewerkers van een sociaal wijkteam, gebiedsbeheerders. Kortom mensen die vaak outreached werken.

Als jij vindt dat je de ideale kandidaat bent voor deze functie, maar je voldoet niet helemaal aan de eisen, dan horen we ook graag van je. Als jij de ambitie hebt om jezelf (verder) te ontwikkelen binnen deze functies, helpen wij jou dit waarmaken.

Wij bieden je een uitdagende baan met een maximaal salaris van € 4.244,00 (schaal 8, CAO SGO) op basis van een 36-urige werkweek. Het gaat om een fulltime dienstverband van 36 uur per week voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren kan jij een stap maken naar een maximaal salaris van €4.752,00 (schaal 9, CAO SGO)

Daarnaast bieden wij een mooi pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Je krijgt ook een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt kiezen om dit te laten uitbetalen, vakantie uren te kopen of fiscaal vriendelijk een fiets aan te schaffen.

Wil je een maatschappelijk relevante baan en een verschil maken voor onze samenleving? Solliciteer direct online. Voor meer informatie over de organisatie en vragen over de functie kun je contact opnemen met Marjan de Vos, senior bestaanszekerheid, via 06-12670667 of met Sonja Riad, afdelingshoofd Bestaanszekerheid versterken Dordrecht West, via 06-18301317.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Drechtsteden