Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Adviseur/beleidsmedewerker documentaire informatievoorziening

ZuidProfs - Tilburg - 18-04-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Adviseur documentaire informatievoorziening (DIV) / beleidsmedewerker documentaire informatievoorziening (DIV)

De adviseur DIV gaat mede aan de slag om het cluster DIM binnen team PPR verder te ontwikkelen en voer je werkzaamheden uit op het snijvlak van informatievoorziening, informatiebeheer en archivering. Je bent een klankbord/vraagbaak bij onder meer complexere zaken. Ook maak je beleid en adviseer je over dit beleid met betrekking tot documentair informatiemanagement en doet gevraagd en ongevraagd verbetervoorstellen m.b.t. DIM-procedures/processen/beleid. Je vertegenwoordigt DIM in relevante projectteams en bij in- en externe overleggen. Daarnaast zorg je voor uniforme en heldere communicatie tussen DIM en gebruikers en ben je qua kennis en ervaring sparringpartner op digitaal informatiebeheer gebied binnen de OMWB.

Over de functie:

Beleidsdocumenten/ beleid ontwikkelen, opstellen, vastleggen en uitdragen binnen de OMWB

  • Handboek DIM opstellen
  • Informatiebeheerplan opstellen
  • Kwaliteitsborgingsproces opstellen (PDCA cyclus archivering, rapportages data i.r.t. archiefwet)
  • Breder ontwikkelen informatiebeheer op tactisch en strategisch niveau
  • Termijnvisie informatiebeheer OMWB ontwikkelen/opstellen
  • Draagt beleid, kaders en richtlijnen voor het informatie- en archiefbeheer uit bij alle stakeholders binnen de OMWB met de focus op tactisch en operationeel niveau
  • Actualiseren Archiefverordening Besluit Informatiebeheer mede i.r.t. nieuwe paragraaf Gemeenschappelijke regeling OMWB
  • Vaststellen benodigde capaciteit en kwaliteit en inbedding cluster DIM op termijn binnen de OMWB

Adviseren / meedenken / sparringpartner over diverse ontwikkelingen binnen informatiebeheer OMWB

  • Archief bedrijfsvoering: keuze zaaksysteem, inrichten, testen, converteren, inrichten, implementeren conform de archief wettelijke vereisten
  • Zaakgericht werken uitrollen, uitdragen, begeleiden, onderwijzen, borgen en kwaliteit bewaken binnen de afdeling bedrijfsvoering
  • Archiefmodule RX mission (verder) inrichten, uitrollen en gebruiksklaar maken voor jaarlijkse verplichte vernietiging intern en extern en overdracht naar e-depot
  • Audit gebruik en de inrichting van de applicatie te toetsen aan de hand van de eisen uit de NEN-ISO 16175 samen met de archiefinspectie
  • Overdracht archiefbeheer van gemeenten naar OMWB, opstellen, verder implementeren begeleiden, toetsen en uitdragen

Jouw profiel:

Je bent in het bezit van een minimaal afgeronde HBO-opleiding (bijvoorbeeld HMDI) (Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor in de richting van Informatie- en Archiefbeheer)

Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidstukken én het adviseren op het gebied van informatiebeheer
Aantoonbare kennis van én werkervaring op het gebied van Informatiebeheer en Advies
Je hebt actuele kennis van en 2 tot 5 jaar of meer ervaring met zaak- of procesgericht werken / informatiemanagement (Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken en zaaksystemen)

Je hebt zowel gemeentelijke- als provinciale ervaring en pré gemeenschappelijke regeling omgevingsdiensten m.b.t. informatiemanagement
Je bent resultaat- en klantgericht met oog voor interne en externe ontwikkelingen
Je bent communicatief sterk, adviesvaardig, je weet te overtuigen en durft aan te spreken waar nodig
Je bent vernieuwend, verbindend, ondernemend en hebt vermogen om beoogde veranderingen te realiseren

Benodigde capaciteit:

Inschatting m.i. om te starten met 16-24 uur per week voor de duur van 6 maanden met de restrictie dat verlenging van de opdracht mogelijk en toepasbaar is.

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidstukken én het adviseren op het gebied van informatiebeheer
  • Kennis van én werkervaring op het gebied van Informatiebeheer en Advies
  • Je bent communicatief sterk, adviesvaardig, je weet te overtuigen en durft aan te spreken waar nodig
  • Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat

Wensen:

  • Kandidaat dient 2 tot 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben. Ervaring met zaak- of procesgericht werken / informatiemanagement (Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken en zaaksystemen) is vereist
  • Gemeentelijke- en provinciale ervaring m.b.t. informatiemanagement. Ervaring binnen een omgevingsdiensten is een pré
  • De kandidaat past in het team

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.

En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van ZuidProfs